Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:48:44 GMT

مادران و همسران شهدا علمدار خط سرخ شهیدان هستند

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۹۰۱۳

مادران و همسران شهدا علمدار خط سرخ شهیدان هستند

به گزارش ایرنا از ایثار واحد لرستان محمود زرین جویی به مناسبت روز مادران و همسران شهدا افزود: مادران و همسران شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، جلوه هایی از صبر و استقامت را به نمایش گذاشتند، مشوقان و همراهانی برای دفاع از ارزش‌ها و اسلام بودند و امروز نیز با بیان خاطرات و رشادت‌های فرزندان و همسران خود، برای نسل جوان، ادامه‌دهنده مسیر شهدا و تربیت این نسل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: مادران شهدا با تربیت صحیح فرزندان و همراهی کردن آنها برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل، در راستای دفاع از اسلام و انقلاب نقش موثری داشته و دارند.

زرین جویی ادامه داد: اگر همدلی و همراهی بین مادران، فرزندان و همسران شهدا نبود هیچ جبر و زوری نمی‌توانست جوانان را برای حفظ دین و کشور راهی میدان های جنگ کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان ضمن اشاره به سالروز وفات ام البنین (س)، سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) روز گرامیداشت مقام زن و تقارن آن با ایام دهه فجر افزود: بنیادشهید نیز با همکاری سایر ارگان ها با توجه به وضعیت کرونای هر شهرستان در برنامه هایی به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی، از مادران و همسران شهدا تجلیل می کند.

استان لرستان ۶ هزار و ۳۰۰ شهید، ۹۸ هزار و ۸۳۷ ایثارگر،۲ هزار و ۹۵۱ نفر جانباز زیر ۲۵درصد، ۶ هزار و ۳۷۹ جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد، ۲۶۳ جانباز ۷۰ درصد به بالا، همچنین ۸۳۷ نفر آزاده را تقدیم نظام و انقلاب کرده است و ۶ هزار و ۲۵۰ فرزند شهید دارد.

برچسب‌ها دفاع مقدس شهید اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس شهید دفاع مقدس شهید لرستان اخبار کنکور مادران و همسران شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری ظهر سه شنبه در دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام و جمعی از معاونین عنوان کرد: هر چه امروز در جهان عزت و اقتدار داریم از برکت مجاهدت و خون شهداست که برگرفته از مکتب عاشورا و امام حسین (ع) است و قطعاً باعث جهش در همه عرصه‌ها خواهد شد.

وی افزود: در دور اول سفر ریاست جمهوری مبلغ ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید استان اختصاص یافت و اعتبارات در این حوزه باید تقویت شود و به نحو مطلوبی تخصیص پیدا کند تا تحولی اساسی در حوزه فرهنگ شهدا در ایلام ایجاد شود.

معاون عمرانی استاندار ایلام تأکید کرد: ساماندهی مزار شهدا به مثابه کانون ارزش‌های انقلابی در دستور کار قرار دارد و باید گلزار شهدا از هر نظر متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

هژبری با بیان اینکه دولت سیزدهم بهترین فرصت برای بازسازی فرهنگ شهدا در جامعه است، تأکید کرد: تکریم شهدا و جانبازان و خانواده‌های شهدا و رسیدگی به مسائل درمانی و مسکن و… آن‌ها برای مدیران یک وظیفه و توفیق است.

کد خبر 6086384

دیگر خبرها

  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری
  • اقتدار امروز کشورمان مرهون رشادت شهیدان است
  • مادر شهیدان رادی مهمان فرزندان شهیدش شد
  • تشییع پیکر مادر و همسر شهیدان سلطانی
  • تشییع پیکرمادر وهمسر شهیدان سلطانی
  • شهدا بزرگترین قدرت نرم در برابر دشمنان هستند
  • تشییع پیکر پدر شهیدان محمدیان
  • تکمیل زیرساخت خطوط آبرسانی سایت اقدام ملی مسکن شهید محمدخانی یزد
  • پدر شهیدان محمدیان آسمانی شد
  • درگذشت پدر شهیدان والامقام، محمدیان