Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مدیرکل قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش گفت: باید به فعالیت‌های قرآنی و معنوی در مدرسه عمیق توجه شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمدرضا مسیب‌زاده پیش از ظهر امروز در گردهمایی مشترک کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش و پیش اجلاسیه نماز دانش‌آموزی که در اردگاه سلیمان خاطر این شهر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اصول وزارت آموزش و پرورش توجه به مدارس است چرا که تمام فعالیت دانش‌آموزان در مدرسه شکل می‌گیرد و باید به فعالیت‌های قرآنی و معنوی در مدرسه عمیق توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فراگیری در عین اثربخشی یکی دیگر از اصولی است که در آموزش و پرورش باید انجام شود، گفت: توجه به زمینه انس با قرآن بسیار مهم شمرده شده است‌.

مدیرکل قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش با بیان اینکه توسعه مشارکت و مشارکت‌پذیری یکی دیگر از اصولی است که در استان کردستان به خوبی اجرا شده و تمام دستگاه‌های اجرایی در این زمینه فعال هستند، تصریح کرد: توجه به فعالیت‌های گروهی در برابر فعالیت‌های فردی نیز یکی از اصول مهم در آمورش و پرورش است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شبکه شاد یکی از دستاوردهای مهم در استفاده از دانش‌آموزان و معلمان از فضای مجازی و ارتباط بین آنها در دوران شیوع کرونا است، عنوان کرد: اگر در مدارس فقط به بحث آموزش توجه داشته باشیم، به دلیل فضای مستعد آسیبی که در حال حاضر در جامعه حاکم است دانش‌آموزان ضربه خواهند خورد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: مسئولان دستگاه‌ها به اقامه نماز توجه ویژه کننداستاندار سمنان: ترویج نماز راهکار غلبه بر ناهنجاری‌های اجتماعی است

مسیب‌زاده با تاکید بر اینکه توجه به معنویات دانش‌آموزان بسیار امر مهمی است، تصریح کرد: توجه به ارزش‌ها و تربیت به صورت حضوری انجام و از اصول مهم تربیتی است.

وی با بیان اینکه قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز در شبکه شاد با فعالیت 17 کانال و پایگاه محقق شده که 5 کانال از این کانال‌ها پیرامون بحث نماز فعال است، افزود: کانال‌ها می‌تواند کار افسران جنگ نرم را در آموزش و پرورش انجام دهند.

مدیرکل قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش از برگزاری چهارمین دوره مسابقات مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم به صورت مجازی در 14 و 15 بهمن ماه سال‌جاری در استان سمنان خبر داد و گفت: همچنین مراسم دوسالانه مدیران مراکز دارالقران روزهای 27 تا 29 بهمن ماه در تهران خواهیم داشت.

مسیب‌زاده در پایان اظهارات خود با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز افزود: امیدواریم 2 دارالقرآن باکیفیت دیگر در استان کردستان راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/487/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان عترت و نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۹۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح محله‌های قرآنی در ۸ محله بندرعباس برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی رجبیان رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون کانون خدمت رضوی استان هرمزگان در آئین اختتامیه طرح محله‌های قرآنی گفت: قرآن کتاب کریم و کتاب هدایتی است که هر کس با آن انس بگیرد؛ بر بینایی او افزوده می‌شود و قلب او به نور هدایت روشن و توانش برای پیمودن راه حق مضاعف می‌شود.

وی افزود: اصولاً خواندن قرآن بدون تدبر در آن، ارزش قابل توجهی ندارد؛ زیرا هدف از نزول قرآن، عمل به آیات آن است و توجه به معانی و تدبر در قرآن، مقدمه و دریچه‌ای به سوی عمل است.

رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون کانون خدمت رضوی استان هرمزگان ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال بر آن شدیم تا هر روز از این ماه نورانی، با خواندن یک آیه از قرآن مجید، سطر سطر زندگیمان را به آیات قرآن مزین کنیم و روزانه تدبری در یکی از آیات داشته باشیم.

وی همچنین از اجرای طرح محله‌های قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان در بندرعباس خبر داد و تصریح کرد: محله‌های قرآنی با عنوان «من قرآن را دوست دارم» ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان با اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی در استان هرمزگان اجرا می‌شود و امید است با موفقیت این طرح در طول سال بتوانیم آن را به گستره استان هرمزگان اجرا نمائیم.

رجبیان گفت: این طرح با محوریت پویش ملی زندگی با آیه‌ها از تاریخ ۱۴ لغایت ۲۱ فروردین‌ماه در مساجد محله‌های قرآنی (هشت محله قرآنی) اجرا شد.

معاون کانون خدمت رضوی استان هرمزگان در ادامه افزود: هدف از اجرای این طرح توسعه و گسترش فعالیت‌های اثر بخش قرآنی در سطح محلات بود و در برنامه‌های آتی با اجرای نمایشگاه فرهنگی و هنری در کنار برگزاری محافل به دنبال توسعه هدفمند فعالیت‌های قرآنی خواهیم بود و بخش‌هایی همچون آثار هنری قرآنی (هنرهای تجسمی، عکس، خوشنویسی و..) فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان در قالب نمایشگاه در هر محله به نمایش در خواهد آمد.

وی گفت: این طرح در سطح محلات نخل ناخدا، شهرک توحید، گلشهر شمالی، شهرک نیایش، نخل پیرمرد، اسلام آباد، پل خواجو، شهرک مروارید اجرایی شد.

کد خبر 6078833

دیگر خبرها

  • طرح محله‌های قرآنی در ۸ محله بندرعباس برگزار شد
  • عملیات سخت شناور‌کردن تقویم آموزشی
  • فعالیت‌های قرآنی در بیجار افزایش می‌یابد
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس در انتظار تایید مجلس
  • ۱۸ درصد مدارس کشور ناایمن است
  • آموزش و پرورش به مشکلات معلمان مدارس استثنایی توجه کند
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور
  • تاکید آیت الله محامی بر جذب امکانات دولتی در ساخت‌ و ساز مدارس سیستان و بلوچستان
  • شرکت ۵ هزار دانش‌آموز استان اصفهان در طرح مسطورا
  • ۲۰۰ نفر در کلاس‌های قرآنی خانه قرآن کوثر سقز آموزش دیدند