Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آرتی، یک مخالف سعودی از نشانه‌های بروز کودتای قریب الوقوع علیه ولیعهد عربستان می‌گوید.

محمد المسعری، دبیر کل حزب التجدید الاسلامی با استناد به منابع مطلع خود موقعیت محمد بن سلمان را متزلزل توصیف می‌کند و می‌گوید در نقطه مقابل این احمد بن عبدالعزیز است که موضع قدرت او روز به روز تقویت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته المسعری، عبدالعزیز توانسته همراهی هزاران شخصیت از قبایل مختلف را به نفع خود جلب کند. خبر‌ها حتی از حمایت‌های ارتش از وی حکایت دارد.

رئیس حزب التجدید الاسلامی یادآور می‌شود تفرقه در میان بخش‌های مختلف خاندان آل سعود رخنه کرده است و حتی سرویس‌های امنیتی این کشور دچار تفرقه شدید هستند.

به گفته این معارض سعودی، موقعیت محمد بن سلمان متزلزل است، زیرا ارتش سعودی و رهبران نظامی در یمن دچار اختلاف شده اند و برخی از آن‌ها با احمد بن عبدالعزیز بیعت کرده اند. علاوه بر این که شخصیت‌های مختلف قبیله‌ای از بن سلمان و رفتار متکبرانه او منزجر شده بودند. آن‌ها با احمد بن عبدالعزیز بیعت کرده بنابراین به نظر می‌رسد که این شخص شروع به برهم زدن تعادل قدرت در ریاض کرده است.

المسعری می‌گوید محمد بن سلمان در اوج سرخوشی به قدرت رسید، زیرا او با تجاوز به یمن آغاز به کار کرد، سپس به سوی تحریم قطر رفت. این مخالف سعودی یادآور می‌شود قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان در ترکیه صدمات دیپلماتیک جبران ناپذیری را متوجه بن سلمان کرد. از آن زمان بود که ستاره ولیعهد جوان رو به افول گذاشت.

او ناکامی بن سلمان در تحقق رویای شهر نئوم را نیز به ناکامی‌های وی افزود.

این مخالف سعودی تاکید می‌کند محمد بن سلمان در ضعیف‌ترین موقعیت خود قرار دارد حتی اگر بتواند توافقاتی را با آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت دهد. هر چند شواهد نشان می‌دهد که او موفق به این امر نخواهد شد. بدین ترتیب دوره بن سلمان به سر می‌آید و عبدالعزیز جای او را می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محمد بن سلمان خاندان آل سعود محمد بن سلمان بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۹۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بقای حماس بعد از جنگ، یعنی از بین رفتن بازدارندگی اسرائیل

در حال حاضر کارشناسان عبری زبان معتقد هستند چنانچه پس از پایان جنگ در غزه، سازمان های مقاومت به بقای خود ادامه دهند و اسرائیل نتواند آنهارا نابود کند، بازدارندگی رژیم صهیونیستی ازبی خواهد رفت.

سرویس جهان مشرق - یورام اتینگر، دیپلمات سابق رژیم صهیونیستی و کارشناس روابط اسرائیل و ایالات متحده و عضو مجمع فرماندهان ملی، با اشاره به خطر از بین رفتن بازدارندگی اسرائیل در صورت بقای مقاومت فلسطین بعد ازجگ غزه و تبعات آن نوشت:

«از ۷ اکتبر، اسرائیل بر تلاش برای بازگرداندن قدرت و وجهه بازدارندگی خود متمرکز شده است، که مستلزم حذف - و نه فقط نابودی - زیرساخت های نظامی و سیاسی حماس است. بقای حماس در منطقه، به عنوان یک پیروزی برای این سازمان و به عنوان شکست اسرائیل در بازگرداندن بازدارندگی تفسیر خواهد شد و همچنین انگیزه ای برای ادامه حملات ایران، حماس، حزب الله، انتفاضه سوم و عملیات های استشهادی در جلیل و منطقه نقب خواهد شد.»

احیای بازدارندگی اسرائیل، مستلزم حذف زیرساخت های نظامی و سیاسی حماس است

«همانطور که رئیس اف بی آی هشدار می دهد، بقای حماس منبع الهام بخش برای افزایش فعالیت های گروه های اسلامی علیه همه کشورهای عربی متحد غرب و علیه منافع ایالات متحده در سراسر جهان و همچنین در خاک ایالات متحده خواهد بود.»

«ناکامی اسرائیل در احیای قدرت بازدارندگی خود، ولیعهد سعودی را از قصدش برای گسترش همکاری های امنیتی و مدنی با اسرائیل دور می کند، زیرا انگیزه وی برای نزدیک شدن به اسرائیل مبتنی بر ستایش عمیق از قدرت بازدارندگی اسرائیل در برابر دشمنان مشترک ما و عربستان، یعنی ایران و اخوان المسلمین بود.»

«امنیت ملی مستلزم اجتناب از اشتباهات مرگبار و پایبندی به واقعیت ناامید کننده و بی ثبات خاورمیانه است، نه یک واقعیت جایگزین مهربانانه و قابل پیش بینی از همزیستی مسالمت آمیز.»

دیگر خبرها

  • محمد جواد ظریف: زمان پایان‌دادن به جنایات اسرائیل فرا رسیده است
  • ضرورت رفع مشکلات عشایر خوزستان در فصل کوچ
  • بقای حماس بعد از جنگ، یعنی از بین رفتن بازدارندگی اسرائیل
  • کلید خوردk فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی»
  • سه پنالتی علیه الهلال، یکی از یکی درست‌تر!
  • پاسخ مرندی به استفاده از سلاح هسته‌ای علیه اسرائیل
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • فصل ایران باستان «سلمان فارسی» کلید خورد
  • فیلم_ تجلیل از مقام فرمانده دلاور در تیپ قمربنی هاشم(ع)
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه