Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- معرفی منگوستین | خواص منگوستین ( ترگیل) | خواص منگوستین برای پوست | خواص ترگیل برای قلب | خواص منگوستین برای آلرژی | خواص منگوستین برای لاغری | خواص منگوستین برای تقویت سیستم ایمنی بدن

معرفی منگوستین

انسان های سالم همیشه به دنبال راه های جدید و نوآورانه برای افزایش سلامت کلی خود هستند. با توجه به عوارض جانبی شدید که با بسیاری از داروهای تجویزی مرتبط است، ما خودمان را برای یافتن راه های جایگزین برای مقابله با مشکلات بالقوه سلامتی به کار گرفته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از موثرترین راه های طبیعی برای افزایش سلامت کلی، مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات است. اطلاعات زیادی در مورد نحوه مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات به نفع رفاه ما وجود دارد. با این حال، هدف ما در اینجا این است که شما را با میوه عجیب و غریب مانگوستین از جزایر گرمسیری آسیای جنوب شرقی معرفی کنیم.

میوه منگوسین (Garcinia mangostana) یک میوه ی شکلاتی، شیرین، آبدار و لکه دار است که در زمانی که رسیده است که از نظر ظاهری رنگارنگ قرمز مایل به زرد بنفش رنگ است. این گیاه یک بوته همیشه سبز در جزایر آسیای جنوب شرقی می باشد.

بومیان در این مناطق جهان نیز به عنوان "ملکه میوه" یا "میوه خدایان" اشاره می کنند. این میوه بخش مهمی از تقریبا هر جنبه ای از طب سنتی در این فرهنگ ها بوده است. پوست این میوه برای ارزش های دارویی آن برای نسل ها استفاده می شود.

درخت منگوسین می تواند از 6 تا 25 متر ارتفاع رشد کند، دارای پوست قهوه ای تیره و برخی از برگ های سبز تیره، چرمی، بیضوی و سبز تیره است و آب و هوای سرد را بیش از حد دوست ندارد.

آب و هوای سرد در کوتاه مدت معمولا برای درختان مسن خیلی خطرناک نیست، اما در معرض دمای طولانی مدت زیر 0 درجه سانتیگراد، حتی یک درخت منگستال بالغ می تواند کشته شود. در حالی که در برخی مناطق مختلف کشت می شود، تقریبا به طور انحصاری در هوای گرمسیری رشد می کند.

میوه در رنگ بنفش است، اما همچنین می تواند زرد کمرنگ باشد. 

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص پشن فروت

خواص منگوستین ( ترگیل)

چه ویتامین ها و مواد معدنی در منگنسین وجود دارد؟
مزایای منگوستین Exocarp :(پوست) این میوه حاوی آرایشی منحصر به فرد از پلی فنول های ویتامین است، مانند تانن و xanthones که محافظت درخت در برابر حشرات، ویروس های گیاهی و آلودگی قارچ و حتی شکار حیوانات می باشد.

Xanthones به طور طبیعی در گیاه هستند که از گیاهانی که در مناطق خاصی مانند درخت منگستون رشد می کنند،به صورت ارگانیک هستند.

فکر می کنم Xanthones از بسیاری از عملکرد های حیاتی بدن، از جمله سلامتی ایمنی حمایت می کند.

کیفیت بالای آب مانگوستین به عنوان بخشی از خواص آن می باشد.

در واقع، طبق قصه های مختلف، پوست برای تهیه چای منحصر به فرد مورد استفاده قرار می گیرد که می تواند بیماری های مختلفی مانند گونوره، اسهال و عفونت های مثانه را درمان کند.

پماد ساخته شده از این پوست به عنوان عنصر اصلی آن برای درمان بثورات مختلف پوست و حتی آکنه استفاده می گردد.
مزایای این میوه برای سالیان متمادی برای مردم در فرهنگ های شرقی شناخته شده است. با این حال، اکثر مردم در غرب تنها در حال حاضر شروع به آگاهی از بسیاری از مزایای قابل توجهی از مصرف میوه منگوسنت دارند این میوه می تواند برای افرادی که از انواع نگرانی های بهداشتی رنج می برند مفید باشد.

جلوگیری از التهاب : این ویژگی سلامتی گسترده ای را برای افرادی که از انواع بیماری های مرتبط با التهاب رنج می برند، می دهد. از آنجا که بسیاری از مسائل تنفسی ناشی از التهاب درون عبور هوا از ریه ها هستند، کاهش التهاب می تواند راه های هوایی را باز کند و اجازه می دهد تنفس طبیعی انجام شود. بنابراین، میوه منگوستین می تواند به هر کسی که از مشکلات تنفسی مختلف رنج می برد کمک کند.
یک تفکر طولانی مدت وجود دارد که توانایی به طور موثر و ایمن التهاب را کاهش می دهد و ممکن است به جلوگیری از عوارض شدیدتر سلامت مانند سرطان، بیماری های قلبی و مسائل تنفسی کمک کند
علاوه بر این، پیشگیری از التهاب ممکن است به افرادی که مشکلات تحرک را به علت تورم و درد مفاصل احساس می کنند، بهتر باشد و بتوانند آزادانه حرکت کنند، کمک می کند.

خواص منگوستین برای تقویت سیستم ایمنی بدن

خواص آنتی اکسیدانی - مرکزی مولد میوه منگوستین، xanthones، مسئول اثربخشی میوه در کمک به سلامت افراد است. بیش از 200 زنجون شناخته شده در طبیعت وجود دارد. بطور شگفت انگیزی 20 مورد از آنها در منگوستین یافت میشوند که عمدتا در پوست آن قرار دارند. این ترکیبات به کاهش رادیکال ها کمک می کند و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

خواص ترگیل برای قلب
ترگیل کمک می کند تا فشار خون و ضربان قلب را تنظیم کند - میوه منگوست نیز حاوی مقادیر زیادی از منیزیم است. منیزیم به کنترل عملکرد الکتریکی قلب کمک می کند، ضربان قلب و فشار خون را کنترل می کند و موجب بروز ضربان قلب به طور منظم می شود. برای افراد مبتلا به علائم جزئی در مورد سیستم های گردش خون آنها بسیار نافع است.

خواص منگوستین برای پوست
درمان آکنه، برش های جزئی و شرایط پوستی مختلف : افرادی که در آسیای جنوب شرقی کشف کردند، پالپ منگوستین خونریزی را متوقف می کند و اگر به طور موضعی به برش های جزئی اعمال شود، مانند آنتی سپتیک عمل می کند. خوشبختانه امروزه محصولات موجود در بازار منگوستن وجود دارد که بر این باور است که به برخی از اختلالات پوست مانند آکنه کمک می کند.


خواص منگوستین برای آلرژی


خواص آنتی هیستامین : علاوه بر این مزایای بالقوه سلامت منگوستین، این میوه همچنین ممکن است به هر کسی که از آلرژی رنج می برد کمک کند. این نیز عمدتا به دلیل توانایی میوه برای کاهش التهاب است. منگسنت همچنین به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی عمل می کند. برخی از افراد که از بیماری های خاصی از چشم رنج می برند نیز قادر به مصرف داروهای آلرژیک نیستند. بنابراین، آنها مجبورند سعی کنند راه حل هایی را پیدا کنند که برای آنها کار می کنند بدون اینکه وضعیت سلامت موجودشان بدتر شود.

خواص منگوستین برای لاغری


حفظ وزن سالم : مننگوستین یک وعده کم کالری در ویتامین است که به متابولیسم کمک می کند. این به معنی پتانسیل بدن و بدن سالمتر و همچنین افزایش انرژی است. این میوه دارای محتوای فیبر بالا است. محتوای فیبر آن در ترکیب با ویتامین B می باشد بنابراین میوه در حفظ وزن سالم با افزایش سطح متابولیسم و کمک به عملکرد کارآمدتر در دستگاه گوارش موثر می باشد.
بهبود هضم: فیبر که به طور طبیعی در میوه منگوستین وجود دارد، ممکن است به هر کسی که از مشکلات گوارشی رنج می برد کمک کند تا سیستم گوارش خود را بهتر تنظیم کند. درنتیجه افزایش سلامت در سراسر بدن بسیاری از بیماری های مربوط به گوارش بدن بهبود می یابد. 

 نحوه مصرف:
Mangosteen Fruit هنگامی که به طور کامل رسیده باشد و به تازگی برداشت شده،میوه با شکافها به راحتی با فشار ملایم باز می شود و سطوح نرم سفید دیده می شود. با این حال، اگر چند روز پس از برداشت، مجبور به استفاده از چاقو برای برش پوست سخت می شوید.

تعداد گلبرگ ها در پایین منگوستین نشان می دهد که تعداد گل های موجود در داخل آن چقدر است. مراقب باشید هر چند برخی از دانه های بزرگتر حاوی گودال بسیار تلخ و سخت در وسط هستند. میوه را به راحتی با خوردن بخش های سفید خوشمزه با یک قاشق چای خوری میل نمایید.
طعم و مزه آن، ملس اما شیرین و مانند یک بستنی در دهان ذوب می شود. بعضی افراد می گویند که مانند هلو، کلمنستین و انبه می باشد. این که واقعا بتوان برای پیدا کردن واژه های مناسب برای تعریف طعم و مزه ای از این میوه کاری بسیار سخت است. 

خواص علمی منگوستین

علم در مطالعات متعدد اثرات منگوستین را بررسی و تجزیه و تحلیل کرده است. بر این اساس ، منگوستین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مختلف ، گزانتون ها ، پلی ساکاریدها ، کاتچین ها ، آنزیم ها ، کینون ها ، استیلبن ها ، آنتی اکسیدان های قدرتمند ، عناصر گیاهی و مواد گیاهی ثانویه با ارزش است.

نکته برجسته در میان این مواد گیاهی با ارزش ، گزانتون ها است ، یک گروه فعال کننده سلامتی از مواد فعال که متعلق به فلاونیودها هستند. گزانتون ها به آنتی اکسیدان های فوق العاده تعلق دارند و مواد ضد التهاب و ضد پیری موثری هستند. آنها به ویژه برای هم افزایی با سایر مواد فعال گیاهی از پیش تعیین شده اند. گزانتون ها به ویژه در ارتباط با مواد گیاهی ثانویه ، اثرات محافظتی و حمایت کننده سلامتی زیادی ایجاد می کنند. از بین تمام منابع شناخته شده زانتون ، میوه منگوستین بیشترین غلظت را در طبیعت ارائه می دهد.

امیدواریم مطلب خواص منگوستین برایتان مفید باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید :  8 خاصیت آووکادو برای لاغری

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۹۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوی ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز | نیازی به مصرف ناهار و شام نیست + درمان قند خون در 28 روز

از جمله خاصیت مویز می‌توان به مواردی مانند تصفیه خون، جلوگیری از پیری پوست، درمان پوکی استخوان، درمان ریزش مو، جلوگیری از سفیدی مو، درمان کم خونی، کاهش کلسترول بد خون، کنترل فشار خون، کنترل گرسنگی، حفظ سلامت دندان، درمان اختلال جنسی، رفع اختلال نعوظ، درمان تب، مفید برای چشم، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود هضم غذا، بهبود سیستم عصبی، سم زدایی از بدن، سلامت دستگاه تنفسی، سلامت قلب،…

به گزارش مکتوب نامه، متخصصان طب سنتی بر این باورند که مویز طبیعتی گرم و خشک دارد. مویز سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و از این رو خواص و فواید شگفت انگیزی دارد. از جمله خاصیت مویز می‌توان به مواردی مانند تصفیه خون، جلوگیری از پیری پوست، درمان پوکی استخوان، درمان ریزش مو، جلوگیری از سفیدی مو، درمان کم خونی، کاهش کلسترول بد خون، کنترل فشار خون، کنترل گرسنگی، حفظ سلامت دندان، درمان اختلال جنسی، رفع اختلال نعوظ، درمان تب، مفید برای چشم، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود هضم غذا، بهبود سیستم عصبی، سم زدایی از بدن، سلامت دستگاه تنفسی، سلامت قلب، تولید کلاژن، کاهش مشکلات تیروئیدی و درمان یبوست اشاره کرد.

مویز چیست؟ مویز در واقع انگور سیاه خشک شده است و سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها است و جایگاه ویژه‌ای در بین آجیل‌ها دارد.

مویز دارای خواص و فواید فراوانی برای سلامت بدن و رفع مشکلات و بیماری‌های بدن دارد.

خواص مویز ناشتا برای افراد دیابتی

از جمله خاصیت مویز می‌توان به کمک به تنظیم قند خون در افراد دیابتی اشاره کرد. قند موجود در مویز قند فروکتوز است که برای جذب شدن به بدن احتیاجی به انسولین ندارد. علاوه بر این مویز دارای عنصر کروم است که می‌تواند موجب کاهش قند خون شود. بنابراین افراد مبتلا به دیابت می‌توانند مویز را جایگزین قند کنند اما نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنند.

فواید مویز برای مغز

یکی از خاصیت مویز تاثیر آن در افزایش حافظه و قدرت فهم است. مصرف مویز در دوران بارداری هم برای جنین و هم برای مادر مفید است. مویز می‌تواند برای هوش جنین و آرامش اعصاب و رفع خستگی و بی حالی موثر و مفید باشد. مویز منبعی غنی از بور است و بور موجب افزایش قدرت یادگیری می‌شود. همچنین مویز می‌تواند به ترمیم و بهبود سلول‌های آسیب دیده مغز کمک کنند.

خواص مویز برای روده

یکی از خواص مویز ناشتا این است که مویز با کمک  خاصیت ضد باکتری خود می‌تواند از بروز عفونت در دستگاه گوارش جلوگیری کند و علاوه بر این مویز سیاه می‌‌تواند در تقویت معده و هضم غذا موثر باشد. به افرادی که مبتلا به یبوست هستند توصیه می‌شود که مویز مصرف کنند زیرا فیبر موجود در مویز موجب بهبود حرکات روده شده و می‌تواند یبوست را درمان کند.

خاصیت مویز برای کم خونی

مویز سرشار از آهن بوده و از این طریق می‌تواند موجب افزایش سطح هموگلوبین در خون شده و به درمان کم خونی کمک کند.

خاصیت مویز برای پوست

از جمله خواص مویز این است که به کمک خواص آنتی اکسیدانی خود می‌تواند موجب از بین رفتن رادیکال‌های آزاد موجود در پوست شده و از این طریق از پیری زودهنگام و چین و چروک پوست جلوگیری کند.

خواص مویز برای مو

آهن موجود در مویز موجب بهبود گردش خون شده و فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند و در نتیجه موجب تقویت مو‌ها و جلوگیری از ریزش مو می‌شود. از دیگر خاصیت مویز سیاه می‌توان به وجود مقادیر بالای ویتامین C و آهن در مویز سیاه اشاره کرد که باعث حفظ سلامت کلی موها و رنگ طبیعی مو شده و از سفید شدن زود هنگام موها جلوگیری می‌کند.

خواص مویز سیاه در درمان پوکی استخوان

مویز سیاه سرشار از کلسیم و پتاسیم است و از این طریق می‌تواند موجب استحکام استخوان‌ها شده و از بیماری‌های استخوان مانند پوکی استخوان پیشگیری کند.

خواص مویز برای کنترل فشار خون

از دیگر خواص مویز تاثیر آن در کنترل سطح فشار خون است. مویز به دلیل وجود مقادیر بالای پتاسیم در خود می‌تواند موجب تنظیم فشار خون شود.

خواص مویز برای اختلالات جنسی

از دیگر خواص مویز می‌توان به درمان اختلال نعوظ و تقویت و افزایش جریان اسپرم اشاره کرد. اسیدهای آمینه موجود در مویز می توانند شانس تخمک گذاری را افزایش دهند.

خواص مویز و گردو

مویز سیاه و گردو از جمله میان‌ وعده‌های پر طرفدار و مغذی هستند. مویز و گردو سرشار از مواد مغذی بوده و چربی‌های سالم را برای قلب فراهم می‌کنند. این میان وعده سالم یعنی ترکیب مویز و گردو سرشار از چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر هستند و موجب ایجاد احساس سیری می‌شود.

مویز و گردو هر کدام خواص و فواید فراوانی برای بدن دارند و هر یک سرشار از مواد معدنی، مواد مغذی، چربی‌های سالم و ویتامین‌ها هستند. گردو سرشار از مس، منگنز، آهن، منیزیم، فسفر، ویتامین B6، چربی‌های مفید،چربی‌های اشباع نشده، اسیدهای چرب امگا ۳، پروتئین و فیبر است.

از جمله خواص گردو می‌توان به مواردی مانند تقویت سلامت قلب، کنترل دیابت، تقویت استخوان‌ها، کنترل وزن، کاهش خطر ابتلا به بیماری کیسه صفرا و درمان صرع اشاره کرد. مویز سیاه  منبعی غنی از آهن، پتاسیم، کلسیم، سلنیوم و غیره است. از جمله خواص مویز ناشتا می‌توان به مواردی مانند جلوگیری از تخریب سلول‌ها، افزایش انرژی بدن، کاهش روند پیری، استحکام استخوان‌ها، کنترل دیابت و غیره اشاره کرد. بنابراین مصرف گردو و مویز همراه با هم فواید فراوانی برای بدن دارد.

از جمله خواص مویز و گردو می‌توان به مواردی مانند پیگیری از کج‌ خلقی، پیشگیری از بی خوابی، جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های کیسه صفرا، کاهش وزن و تقویت بارداری اشاره کرد.

کمک به پیشگیری سرطان

کشمش به دلیل وجود کاتچین فواید ضد سرطانی دارد. او می گوید: کاتچین ها دارای ترکیبات پلی فنلی هستند که دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند.

بهترین زمان خوردن مویز

در پاسخ به این سوال که بهترین زمان خوردن مویز چه موقعی است باید گفت که در اسلام سفارش شده است که از مویز صبح‌ها و به صورت ناشتا مصرف شود و آمده است که اگر هر کس ۲۱ دانه مویز قرمز رنگ را ناشتا بخورد این فرد از همه بیماری‌ها جز مرگ در امان خواهد بود و فهم و حافظه آن فرد بیشتر خواهد شد.

چرا ۲۱ عدد مویز ؟

بر اساس مطالعات و تحقیقات صورت گرفته در صورتی که افراد هر روز صبح ناشتا ۲۱ عدد مویز مصرف کنند برای آن‌ها خواص و فواید فراوانی از جمله افزایش هوشیاری، قوت بدن آن‌ها، و از بین رفتن سردی و بِعپ از بدن آن‌ها را به ارمغان می‌آورد. مصرف مویز برای مدت زمان شش ماه به صورت منظم می‌تواند موجب تقویت بدن و مغز و تقویت سیستم گوارش بدن می‌شود. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چرا ۲۱ عدد مویز که در پاسخ به این سوال باید گفت که ممکن است از رموز باشد، همانند تسبیحات حضرت زهرا که ۳۴ بار الله اکبر گفته می‌شود و یا چرا نماز صبح دو رکعت است.

آیا مویز قند دارد ؟

در پاسخ به این سوال که آیا مویز قند دارد باید گفت که بله، مویز سیاه دارای قند فروکتوز است. فروکتوز برای جذب بدن به انسولین احتیاج ندارد و از همین رو افراد دیابتی می‌توانند مویز را جایگیزین قند کنند.

هسته مویز

هسته مویز خواص و فواید بسیاری دارد. هسته مویز سرشار از آنتی اکسیدان از جمله اسید فنول ها، توکوفرول و پروانتوسیانیدین، ویتامین C، ویتامین E و بتاکاروتن است. بنابراین خواص هسته مویز برای سلامت بدن فراوان است که از جمله خواص هسته مویز می‌توان به مواردی از جمله پیشگیری از سرطان‌های پوست، پروستات و سینه، مقابله با بیماری های چشمی ناشی از دیابت، تمیزی روده، مقابله و درمان التهاب پ‌ها و عفونت‌های بدن از جمله درمان عفونت ادراری، درمان گاستریت، درمان ورم معده، درمان مشکلات پوست، درمان آرتریت، درمام سینوزیت، درمان درماتیت، جلوگیری از ریزش مو، تقویت رگ‌‌های خونی، تصفیه‌ی خون، مانع از ترومبوز، کنترل فشار خون و مقابله با آلودگی اشاره کرد.

مضرات مویز سیاه

خواص مویز بسیار فراوان و ارزشمند است اما زیاده‌روی در مصرف آن ممکن است مضراتی نیز داشته باشد. مویز سیاه ‌کالری بالایی دارد و از همین رو زیاده‌روی در مصرف آن می‌تواند موجب افزایش وزن شود. از دیگر عوارض زیاده‌روی در مصرف مویز سیاه می‌توان به مواردی از جمله افزایش غلظت خون و بالارفتن فشار خون اشاره کرد. همچنین از آن جایی که مویز سیاه طبیعتی گرم دارد مصرف آن به افراد گرم مزاج توصیه نمی‌شود.

  کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یه عمر اشتباه پیاز خرد می کردیم
  • قوی‌ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز
  • قوی ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز | نیازی به مصرف ناهار و شام نیست + درمان قند خون در 28 روز
  • احیای هنر ۹ هزار ساله پشم ریسی با دستان هنرمند آران و بیدگلی
  • خواص بی نظیر و معجزه های برگ سیر!
  • (ویدئو) فرآیند پرورش میلیون ها مار و پردازش پوست آن ها در کارخانه
  • خواص مصرف برخی دمنوش‌های مفید در ماه مبارک رمضان
  • خواص برخی دمنوش‌ها در ماه مبارک رمضان
  • خواص باورنکردنی اسفناج برای دیابتی‌ها
  • خواص مصرف نمک از منظر روایات