Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس مرکز بهداشت قم در جلسه ستاد مدیریت بحران که روز چهارشنبه با حضور استاندار قم برگزار شد اظهار داشت: جایگاه قم در حال حاضر از نظر بستری و فوت وضعیت مطلوب‌تری به خود گرفته اما این روند دائمی نیست و باید پروتکل‌های بهداشتی همچنان جدی گرفته شود.

سیامک محبی افزود: از هفته آینده تلاش می‌کنیم تا امکان تست سریع کرونا در درمانگاه‌های خصوصی استان هم فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ۸۱ درصد از بیماران کرونایی قم در مراکز سرپایی تست این ویروس شناسایی می‌شوند.

به گفته محبی، وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) و مسجد مقدس جمکران نسبت به هفته قبل مطلوب‌تر شده است.

وی با اشاره به شناسایی ۶ مورد ابتلاء به ویروس انگلیسی در تهران، تاکید کرد: گزارشی مربوط به ورود ویروس انگلیسی به قم هنوز در این استان دریافت نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح بانک‌های استان به شدت کاهش یافته است.

به باور محبی، استفاده از ماسک توسط مردم در مراکز عمومی، اصناف، واحدهای صنعتی، حمل و نقل عمومی و غیره کاهش یافته و این جای نگرانی دارد.

وی با اشاره به روند اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: ۲۷ تیم شهری و ۱۴ تیم روستایی در تیم رهگیری مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: ۷ هزار و ۹۵۸ مورد تست رهگیری در طرح شهید سلیمانی انجام گرفته و ۱۴۰ مورد ابتلاء به کرونا شناسایی شده است.

محبی یادآور شد: در دو ماه گذشته حدود ۱۰ هزار تست کرونا در طرح شهید سیلمانی انجام گرفته و هزار و ۷۹۲ مورد کرونا مثبت شناسایی شده است.

کد خبر 5132386

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا قم ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس کرونا دهه فجر آمار کرونا گرگان بوشهر خطبه های نماز جمعه شیراز کرمانشاه شهرستان کرج شهرکرد شیوع کرونا آلودگی هوا مشهد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۹۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: دامپزشکی سبزوار پارسال ۱۰ هزار و ۹۲۸ بازدید در حوزه‌های مختلف نظارتی - بهداشتی انجام داد که منجر به ضبط ۱۷۹ تن فراورده غیرقابل مصرف و فاسد، سه مورد مهر و موم واحد‌ها و ارسال ۷۰ فقره از پرونده‌های تخلفات حوزه بهداشتی به مراجع قضایی شد.

 دکتر برات الله زیدآبادی افزود: بیشترین پرونده‌های معرفی شده به مراجع قضایی مربوط به عرضه کالا و فرآورده‌های خام دامی تاریخ گذشته و فاسد و استفاده نکردن از مواد اولیه باکیفیت و شرایط نگهداری نامناسب بوده است.

وی گفت: دامپزشکی نقش مهمی در تامین بهداشت و سلامت عمومی جامعه دارد و نظارت بهداشتی مستمر در تمامی مراحل پرورش، صدور پروانه تاسیس و بهره برداری بهداشتی، حمل دام زنده و فراورده‌های خام دامی، مراکز جمع آوری شیر، کشتارگاه‌های دام وطیور، کارخانجات خوراک دام وطیور، فروشگاه‌ها و مراکز بسته بندی، توسط کارشناسان نظارت دامپزشکی در حال انجام است.

دکتر زیدآبادی افزود: متصدیان واحد‌های صنفی عرضه کننده فراورده‌های خام دامی باید در خصوص ارائه مواد باکیفیت به شهروندان احساس مسئولیت کرده و دقت لازم را داشته باشند، چون شبکه دامپزشکی در زمینه امنیت غذایی و سلامت جامعه با کسی مماشات نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند
  • صف‌های طولانی بیماران برای گرفتن نوبت‌های پزشکی
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج