Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی کیانی رئیس ستاد عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری در نشست مشترک با مدیریت ارتباطات شهرداری شهرکرد اظهار داشت: با پیگیری‌های به‌عمل آمده اجرای پروژه‌ای از صحن عقیله بنی‌هاشم (س) و توسعه حرم امام حسین (ع) به استان ساخت واگذار می‌شود.

او با بیان اینکه ستاد عتبات عالیات استان در حال حاضر پنج طرح برای جذب مشارکت‌های مردمی در دست اجرا دارد، افزود: طرح برکت که شامل جمع‌آوری محصولات باغی و کشاورزی و دامی می‌باشد، طرح بنای نور که در این طرح نذورات به صورت اقساطی از یک تا ۲۰ میلیون تومان در قالب اقساط ۶۰ ماهه پرداخت می‌شود، طرح کوثرانه که در این طرح کمک‌های ماهانه با حداقل پنج هزار تومان پرداخت می‌شود، طرح سند افتخار که در این طرح نیز نذورات جهت ساخت بخشی از صحن پرداخت می‌شود و در پایان طرح بافت فرش به صورت افتخاری در کارگاه‌ها یا منازل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

فعالیت ۶۵ کارگاه فرش‌بافی در چهارمحال و بختیاری برای کمک به عتبات مقدسه

کیانی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۵۰ پروژه در عتبات مقدس عراق با کمک‌های مردمی توسط ستاد بازسازی کشور به نتیجه رسیده که بزرگترین این طرح‌ها صحن حضرت زهرا (س) و توسعه حرم حضرت علی (ع) است افزود: بیش از ۵۰ پروژه دیگر در دست اجرا است که بزرگترین آن پروژه‌ای از صحن عقیله بنی‌هاشم (س) و توسعه حرم امام حسین (ع) است.

او با اشاره به اجرای طرح سند افتخار ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری مراسم ختم، خانواده‌ها می‌توانند بخشی از هزینه‌های مراسم متوفای خود را برای ساخت یک متر از صحن عقیله بنی‌هاشم (س) اختصاص دهند و برای متوفای خود باقیات و صالحات به جای بگذارند.

کیانی گفت: امسال با تلاش مومنانه مواکب استان بیش از ۶۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری و به‌صورت بسته‌های غذایی، بهداشتی و لوازم التحریر بین نیازمندان توزیع شده است و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مجموع کمک‌های مردم در قالب پنج طرح بوده است.

او با بیان اینکه این کمک‌ها در توسعه حرم امام حسین (ع) هزینه می‌شود، افزود: از این مبلغ بیش از یک میلیارد از بافت و هدیه فرش‌ها و ۱۶۵ میلیون تومان در قالب جمع‌آوری محصولات باغی در چهار روستای بخش زاینده‌رود و حدود ۲۰۰ میلیون تومان در قالب سند افتخار و مابقی آن در قالب کمک‌های کوثرانه تامین شده است.

اکبر ایازی مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: شهرداری شهرکرد آمادگی دارد در امر تبلیغات محیطی همکاری لازم را با این ستاد داشته باشد.

او افزود: بدون شک در صورتی که اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص اقدامات و فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات و عالیات انجام شود، نذورات و کمک مردمی در جهت بازسازی عتبات افزایش خواهد یافت.

ایازی خاطرنشان کرد: استفاده صحیح از فضای مجازی و تبلیغات محیطی در جهت انعکاس عملکرد ستاد بازسازی می‌تواند در این زمینه بسیار کارگشا باشد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عتبات عالیات مشارکت های مردمی محصولات باغی و کشاورزی ویروس کرونا میلیون تومان توسعه حرم کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۹۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است

محمد شاهوردی با اشاره به روز ملی گندم و پنجاهمین سال تاسیس سازمان تات، اظهار کرد: در سال جاری ۳۱ پروژه تحقیقاتی در زمینه‌های غلات، حبوبات، علوفه، دانه‌های روغنی، چغندر قند، علوم دامی و گیاه‌پزشکی و پنبه در حال اجرا است.
به گفته وی ۱۱۰ هکتار از اراضی مرکز تحقیقات پردیس به کشت تولید بذور ارقام گندم و جو، کلزا، گلرنگ، چغندر علوفه‌ای، شبدر، نخود و عدس در طبقات مختلف بذری جهت پاسخگویی به نیاز‌های منطقه استان و حتی کشور اختصاص پیدا کرده است.
مدیر پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد با اشاره به اینکه اصل اجرای پروژه‌های تحقیقاتی از ابتدای فعالیت ۳۰ ساله معرفی یا مشارکت در معرفی بیش از ۵۰ رقم از محصولات بوده است، گفت: سالانه به بیش از ده هزار نفر روز آموزش به طیف وسیعی از فراگیران آموزش داده می‌شود.
شاهوردی بیان کرد: آموزش دانش‌آموزی، آموزش عشایر دامنه‌های الشتران کوه، مهارت سنجی به سربازان نیرو‌های مسلح، زندانیان، آموزش بهره‌برداران و کارشناسان در قالب برگزاری کارگاه‌های هفتگی انتقال یافته‌ها، روز مزرعه دوره‌های مجازی بصورت وبینار، رسانه‌ها، حضور در عرصه در قالب طرح محقق معین و یاوران تولید در قالب این آموزش‌ها برگزار می‌شود.
وی با اشاره به وجه تمایز این آموزش‌ها نسبت به آموزش‌های کلاسیک و اکادمیک، گفت: سرعت نفوذ و اثر‌گذاری و بکارگیری سریع در عرصه و همچنین اشتغال‌زا بودن وجه تمایز آموزش‌ها نسبت به آموزش‌های کلاسیک و آکادمیک است، تا آنجا که حتی فارغ التحصیلان دانشگاهی هم در این دوره‌ها شرکت می‌کنند.
مدیر پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد بیان کرد: اگر بخواهیم نقدی بر پنجاه سال فعالیت تات داشته باشیم بایستی به این نکته اشاره شود که در این مدت‌و به تبع در انقلاب اول و دوم کشاورزی که تنها بر تولید حداکثری بدون توجه به عواقب مخرب زیست محیطی تکیه داشت در کشور ما و بسیاری نقاط دنیا این تفکر موجب فشار بیش از حد توان اکولوژیکی بر منابع آب، خاک و منابع طبیعی شد، این فشار‌ها شکنندگی اکوسیستم‌های کشاورزی و طبیعی را به دنبال داشته است.
شاهوردی تاکید کرد: در پنجاه سال پیش روی سازمان شعار امنیت غذایی باید با در نظرگیری مخاطرات جانبی زیست محیطی باشد و این امکان پذیر نیست مگر اینکه اقتصاد و اشتغال روستا با حداقل وابستگی به منابع ذکر شده پیوند داده شود.
وی با بیان اینکه در نگاه اول تامین امنیت غذایی با در نظر گرفتن مخاطرات جانبی زیست محیطی تا حدودی بعید به نظر می‌رسد، گفت:، اما با برنامه‌ریزی، استعداد سنجی، آموزش و پژوهش جهت دار این اتفاق امکان پذیر خواهد بود، به دو نمونه از این برنامه‌ها در استان لرستان می‌توان اشاره کرد.
 مدیر پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد با اشاره به اینکه در برخی روستا‌های این منطقه به طور سنتی علاقه و استعداد خاصی در زمینه تولید ادوات کشاورزی وجود دارد، تاکید کرد: در صورت فراهم کردن زیر ساخت‌ها می‌توان ضمن کاهش وابستگی به منابع آب و خاک زمینه تولید و صادرات این محصولات را فراهم ساخت.
شاهوردی گفت: در استان صنایعی مانند نساجی و دارو سازی از جایگاه خوبی برخوردار هستند و غالباً مواد اولیه مورد نیاز آنان از خارج وارد می‌شود، در همین استان بالای ۷ هزار هکتار برنج کشت می‌شود در صورتی که این اراضی به کشت محصولات تولید کننده مواد اولیه این کارخانجات اختصاص پیدا کند ضمن کاهش وابستگی به منابع آب می‌توان اقتصاد و اشتغال روستا را نیز سامان بخشید.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت
  • اجرای ۳ پروژه پیشران در حوزه فناوری های نرم
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی
  • دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است
  • نقش برابر مردم و مسوولان برای ماندگاری سینما در قوچان
  • گام مردم در کشاورزی هوشمند/ راه میان‌بر مردمی‌سازی فناوری باز شد
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد