Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@13:04:01 GMT

۸ فروند اسکله ساخت صنعتگران قشم راهی خرمشهر شد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۹۴۲۸

۸ فروند اسکله ساخت صنعتگران قشم راهی خرمشهر شد

گروه استان‌ها -هشت فروند اسکله فلزی شناور ساخت صنعتگران قشم طی آیینی برای انتقال به خرمشهر، در اسکله بهمن قشم، به آب انداخته شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم ، حمیدرضا مومنی در مراسم انتقال هشت فروند اسکله فلزی شناور ساخت صنعتگران قشم به خرمشهر،اظهار داشت: با توجه به توانایی صنعتگران حوزه دریایی این جزیره، ایجاد شهرک دریایی در این منطقه آزاد بسیار مهم و‌ حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از پتانسیل‌های موجود در قشم برای تکمیل سبد دریایی، افزود: با ایجاد شهرک دریایی در این منطقه آزاد، امکان ارایه خدمات تعمیرات به بیش از 15 هزار کشتی بزرگ که سالانه از مسیر خلیج فارس عبور می‌کنند، در این جزیره امکان‌پذیر می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح‌کرد: حضور صنعتگران ایرانی حوزه‌های مختلف دریایی از جمله سازندگان اسکله‌ها و شناورسازان در قشم، این جزیره را به یک‌ منطقه مهم صنایع دریایی کشور تبدیل کرده است.
 
مدیرعامل ساخت شرکت سازنده شناور در قشم، گفت: این هشت فروند اسکله فلزی با مجموع اعتبار 120 میلیارد ریال با تکیه بر توان و دانش متخصصان داخلی، طراحی و تولید شده است.

مهدی زارع اظهار داشت: ایجاد اشتغال مستقیم برای 70 نفر از نیروهای بومی منطقه و جلوگیری از خروج 300 هزار دلار ارز از کشور، بخشی از دستاوردهای ساخت این اسکله‌ها در قشم است.

وی افزود: این اسکله‌های شناور فلزی در راستای توسعه و رونق بخشی زیرساخت‌های گردشگری دریایی شهر حماسه ساز خرمشهر برای نصب در 4 نقطه از رود کارون به سفارش اداره بندر و دریانوردی خرمشهر تولید شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت سازنده این اسکله‌های فلزی شناور، این شرکت با تولید انواع اسکله‌های شناور آلومینیومی، فولادی گامی مهم در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب با هدف بی‌نیازی کشور در حوزه این صنعت برداشته است.

وی گفت: از سال گذشته تاکنون با هدف تحقق شعار سال 99تحت عنوان "جهش تولید‌ موفق به طراحی و تولید 11 هزار متر مربع اسکله‌های آلومینیومی و یک هزار متر مربع اسکله‌های فلزی و سه هزار و 160 نقطه عملیات شمع کوبی در اقصی نقاط نوار ساحلی جنوبی کشور شدیم و امیدواریم در راستای اقتصاد دریا محور و ایجاد پروژه های جدید سهمی بیشتر جهت انجام تکلیف خود داشته باشیم.

60 شناور داخلى تا پایان سال ساخته می‌شود/ هدف گذارى افزایش میزان تجارت دریایى در بنادر استان هرمزگانتفاهم‌نامه ساخت 2 شناور 38 تنی با ایزوایکو امضا شدوعده تحویل 34 فروند شناور ساخت داخل تا پایان 1400

شایان ذکر است؛ چندین شرکت مهم ایرانی با سرمایه‌گذاری‌های کلان در قشم، علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان بومی این‌ جزیره، قشم را به کانون مهد ساخت انواع شناورهای مسافری، تفریحی، آمبولانس دریایی، رستوران‌های دریایی، آلاچیق‌های تفریحی و ساخت انواع اسکله‌های فلزی تبدیل کرده‌اند.

جزیره قشم با 1500 کیلومتر مربع وسعت، به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس، در جنوب کشور واقع شده است.

انتهای پیام/7557/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فروند اسکله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ آتش‌سوزی هولناک بازار قدیم بندرعباس

چندین مغازه در بازار قدیم بندرعباس روبروی اسکله حقانی در بلوار ساحلی دچار حریق شده‌اند.

دریافت 3 MB به گزارش مشرق، از ساعتی پیش بستنی فروشی و فروشگاه لوازم خانگی در مجاورت آن در بندرعباس دچار حریق شده است.

این آتش سوزی در مجاورت حوزه علمیه بندرعباس و روبروی اسکله مسافری شهید حقانی به وقوع پیوسته است.

نیروهای آتش نشانی مشغول اطفای حربق هستند.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر
  • ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • اسکله کمک‌رسانی آمریکا به غزه؛ پرده دودی برای حمله به رفح
  • سفر حدود ۷ میلیون گردشگر با وسیله نقلیه شخصی به قشم
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • هنرمندان صنعتگر کردستان حمایت می‌شوند
  • انتقاداز تکمیل نشدن ساخت تقاطع غیر همسطح سه راه هفشجان
  • فیلم/ آتش‌سوزی هولناک بازار قدیم بندرعباس