Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمدی گفت: فرصت‌طلبان، منابع و ارزهای با قیمت کم را برای واردات کالاهای اساسی مردم از دولت گرفتند، اما وارد بازار سود و کسب ثروت خود کردند که سبب متزلزل شدن وضعیت اقتصاد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا محمدی امام جمعه طبس در خصوص دستگیری مهدی جهانگیری به عنوان قاچاقچی دلار، گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: سلامت هر کشور و هر نظام مدیون و مرهون قوای مختلف و مسئولان آن نظام است و اگر قوا سالم باشد و مسئولان درست عمل کنند، جامعه هم به سلامت خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از مسئولان به خاطر منافع شخصی، حزبی و سیاسی خود کارهایی انجام می‌دهند که مردم را نسبت به اهداف انقلاب و نظام نگران می‌کند، افزود: طی دو سه سال اخیر جنگ اقتصادی دشمن و سودجویی برخی از فرصت‌طلبان در داخل، مشکلات معیشتی برای مردم ایجاد و اسباب نگرانی آن‌ها را فراهم کرد.

امام جمعه طبس با اشاره به برخورد قوه قضائیه با مفسدان از جمله مهدی جهانگیری، گفت: خوشبختانه قوه قضائیه در این خصوص خوب درخشیده و در برخورد با مفسدان دانه درشت، بدون هیچ ملاحظه‌ای وارد عمل شده و متخلفان را پای میز محاکمه کشانده است.

حجت‌الاسلام محمدی بیان کرد: اگر همین روال و رویه ادامه پیدا کند، مردم نسبت به آرمان‌های انقلاب امیدوارتر و دلگرم‌تر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم برای مقابله با سودجویان و فرصت‌طلبانی که می‌خواهند مردم را نسبت به انقلاب دلسرد کنند، قوه قضائیه به همین رویه ادامه دهد، تصریح کرد: این افراد فرصت‌طلبانی هستند که منابع و ارزهای با قیمت کم را برای واردات کالاهای اساسی مردم از دولت گرفتند، اما وارد بازار سود و کسب ثروت خود کردند که سبب متزلزل شدن وضعیت اقتصاد شده است.

اگر فساد ارزی زیر چتر حمایتی معاون اول بوده باید او نیز تاوان پس دهد

امام جمعه طبس با اشاره به حمایت معاون اول رئیس جمهور از دختر وزیر وقت آموزش و پرورش در مناظرات سال 1396، گفت: اکنون هم شاید ذهنیت مردم این باشد که آقای جهانگیری در مورد برادرش نیز نقش حمایتی داشته باشد.

حجت‌الاسلام محمدی با تأکید بر این‌که نباید افراد را به چوب دیگران زد چراکه در تاریخ وجود دارد که برخی از فرزندان انبیا و بزرگان هم تابع امر پدر نبودند، اظهار کرد: اگر مشخص شود که این فسادها زیر چتر حمایتی معاون اول رئیس جمهور انجام شده و از جایگاه او سوءاستفاده شده است، جای برخورد وجود دارد و او باید از پیشگاه ملت عذرخواهی کرده و تاوان آن را پس دهد. امیدواریم قوه قضائیه در این خصوص عادلانه برخورد کند و اگر معاون اول رئیس جمهور مقصر است با او برخورد شود اما اگر تقصیری نداشته باشد، معنا ندارد که او را به چوب بردارش بزنند.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در 15 سال قبل بیانیه‌ای 8 ماده ای برای جلوگیری از مفاسد اقتصادی و فرهنگی ارائه و مکرر اصرار کردند که اگر این بیانیه به طور خاص مورد توجه دولت و همچنین سایر قوا قرار می‌گرفت، اکنون شاهد بسیاری از مفاسد نبودیم.

عملکرد تیم اقتصادی دولت ضعیف بوده است

امام جمعه طبس با تاکید بر اینکه اگر سلامت قوه مجریه که تمام بیت المال در دست اوست، وجود نداشته باشد، کار به مشکل برمی‌خورد، گفت: متاسفانه عملکرد تیم اقتصادی دولت ضعیف است و مجلس نیز به این نتیجه رسیده و اخیرا جلسات متعددی را با اعضای این تیم داشته است.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: در واقع دولت در نقش نظارتی خود کوتاهی کرده و نهادهای نظارتی خیلی چشم بینا و گوش شنوایی برای دیدن و شنیدن واقعیت جامعه نداشته‌اند.

وی تصریح کرد: صرف برگزاری جلسه و مانور دادن در حوزه نظارت، دردی را از مردم دوا نمی‌کند، بلکه مردم نیاز به شجاعت و اقدام عملی از قبیل همین اقدامات قوه قضائیه دارند.

خبرهای خوش مسئولان تن مردم را می‌لرزاند

امام جمعه طبس با اشاره به وعده خوش آقای جهانگیری طی هفته‌های آینده اظهار کرد: تاکنون مردم وعده‌های فراوانی را از مسئولان دولت گرفته‌اند، اما طوری شده که گاهی خبرهای خوش مسئولان تن مردم را می‌لرزاند. همانطور که دولت از همان ابتدا سه مرحله وعده صد روزه داد، اما هیچ اتفاقی نیفتاد. اکنون هم که عمر 8 ساله دولت رو به اتمام است اما همچنان مشکلات وجود دارد، در حالی که رسیدگی به این مشکلات کار سخت و بغرنجی نبود.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: بنده از اقدامات دولت در زمینه‌های مختلف تشکر می‌کنم، اما متاسفانه اقدامات دولت در عرصه معیشت و کارگشایی از مردم ضعیف و صرف وعده یک هفته و یک ماهه بوده است. امیدوارم دولت در این مدت باقی مانده اقدامات موثری انجام دهد.

وی یادآور شد: متاسفانه چون مسئولان در این خصوص کار مثبتی انجام نداده‌اند، از انتقادات در این موضوع نگران هستند و به همین دلیل برای پیشگیری از انتقادات افراد را به باد اتهام گرفته و با کوبیدن منتقدان، فضاسازی می‌کنند. 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام محمدی امام جمعه طبس قوه قضائیه معاون اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۹۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) ترس و وحشت مانع از کارزار انتخاباتی در مانیپور

فرارو- خیابان‌های مانیپور، ایالت کوچک و خشونت‌آمیز در شرق دور هند علی‌رغم اینکه پرجمعیت‌ترین کشور جهان به سمت انتخابات عمومی می‌رود، ساکت است.

به گزارش فرارو، ۳.۶ میلیون ساکن مانیپور از اولین کسانی خواهند بود که در انتخابات هفت مرحله‌ای روز جمعه (۱۹ آوریل) رای می‌دهند، اما مبارزات انتخاباتی به دلیل ترس از خشونت پشت در‌های بسته برگزار می‌شود.

درگیری در این ایالت ابتدا بر سر تمدید بالقوه حقوق اقلیت «کوکی‌ها» که ۱۶ درصد از جمعیت ایالت را تشکیل می‌دهند، رخ داد که باعث ناراحتی اکثریت «میتی‌ها» شد که ۵۳ درصد را تشکیل می‌دهند.

ساکنانی مانند فرانسیس کیشام از دولت نارندرا مودی به دلیل شکست در پایان دادن به آنچه که منتقدان ترکیبی از هرج و مرج و جنگ داخلی می‌نامند ناامید هستند.

او به همراه همسر و دو فرزندش در یک اردوگاه پناهندگان زندگی می‌کند که به دلیل درگیری که در آن حداقل ۲۲۰ نفر از ماه می‌ کشته شدند، آواره شده‌اند.

کیشام گفت: (نارندرا مودی، نخست وزیر هند) در حال حاضر چه می‌کند؟ آیا مانیپور بخشی از هند نیست؟ آیا ما شهروند هند نیستیم یا چه؟

جنگ بین میتی‌ها و کوکی‌ها، منطقه را به دو منطقه تحت محاصره تقسیم کرده است.

دولت مودی ناآرامی‌ها را ناشی از هجوم پناهجویان از کشور همسایه میانمار می‌داند.

در حالی که نظرسنجی‌ها حاکی از پیروزی مودی است، منتقدان می‌گویند مانیپور، که توسط حزب BJP مودی اداره می‌شود، یک شکست امنیتی و تصویری نادر برای او است.

دیگر خبرها

  • هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری
  • پیش‌شرط‌های مردمی‌سازی اقتصاد ایران
  • مطالبات شهرداران کلانشهرها پیگیری می‌شود
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • دولت با تسهیل و تقویت تولید در عرصه تحقق شعار سال گام بردارد
  • (تصاویر) ترس و وحشت مانع از کارزار انتخاباتی در مانیپور
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان سمنان/ ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان سمنان
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند
  • باید در بخش حمل و نقل سرمایه‌گذاری شود
  • اقتصاد به‌صورت واقعی به مردم واگذار شود