Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:55:14 GMT

دومای روسیه تمدید پیمان استارت نو را تصویب کرد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۹۴۸۷

دومای روسیه تمدید پیمان استارت نو را تصویب کرد

به گزارش ایرنا از مسکو به دنبال موافقت آمریکا برای تمدید پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی موسوم به پیمان استارت-۲، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه طرح تمدید این پیمان را به دومای روسیه ارائه کرده بود.

 این طرح با عنوان «تصویب توافقنامه برای تمدید پیمان بین روسیه و آمریکا برای کاهش و محدودسازی تسلیحات تهاجمی راهبردی ۸ آوریل سال ۲۰۲۰» در دومای روسیه به رای گذاشته شد و نمایندگان با تمدید ۵ ساله ان موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع تمدید پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی یا پیمان استارت-۲ روز گذشته در گفت و گوی تلفنی ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا مطرح شد و دو طرف در رابطه با مبادله یادداشت های دیپلماتیک در مورد دستیابی به توافق برای تمدید این پیمان ابراز خرسندی کردند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هم دستیابی به توافق با آمریکا برای تمدید استارت نو را بسیار حائز اهمیت دانست.

پسکوف  محور اصلی گفت وگوی روز گذشته پوتین و بایدن تمدید استارت نو بود، او اظهار داشت این گفت و گو کاری و صریح بود.

پیمان استارت ۲ یا استارت جدید برای کاهش تسلیحات هسته‌ای دوجانبه میان مسکو و واشنگتن امضا شد. باراک اوباما رییس‌ جمهوری پیشین آمریکا و دمیتری مدودیف همتای روسی وی سال ۲۰۱۰ در پراگ پایتخت جمهوری چک با هم دیدار کرده و این پیمان را برای کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای دو کشور امضا کردند.

آمریکا و روسیه طبق این قرارداد جدید، اجازه یافتند حداکثر یک هزار و ۵۵۰ کلاهک مستقر کنند، حدود ۳۰ درصد کمتر از محدودیت اعمال شده در پیمان استارت که سال ۲۰۰۲ قید شد. نخستین پیمان سال ۱۹۹۱ منعقد شد و سال ۲۰۰۹ منقضی شد.

 اعتبار استارت-۲  پنجم ماه فوریه سال ۲۰۲۱کیلادی(۱۷ بهمن) بسر می رسد.

برچسب‌ها مسکو روسیه واشنگتن باراک اوباما ولادیمیر پوتین ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو روسیه واشنگتن مسکو روسیه واشنگتن باراک اوباما ولادیمیر پوتین ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور پیمان استارت برای تمدید استارت ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۹۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا آشکارا دارایی‌های روسیه را سرقت می‌کند

تاکر کارلسون، روزنامه نگار آمریکایی با اشاره به این واقعیت که ۷۰ درصد مردم ایالات متحده مخالف کمک به اوکراین هستند، گفت: تصویب لایحه مربوط به مصادره دارایی‌های روسیه به نفع کی‌یف، راه را برای سرقت این پول‌ها توسط طبقه حاکمه در واشنگتن است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "تاکر کارلسون"، روزنامه نگار معروف آمریکایی معتقد است که لایحه مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه به نفع اوکراین در ایالات متحده برای تسهیل روند سرقت آنها برای طبقه حاکم مورد نیاز است.

 او در ویدئویی که در صفحه اجتماعی خود ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرده، گفت: «این لایحه به جو بایدن (رئیس جمهور آمریکا) اجازه می‌دهد تا دارایی‌های مصادره شده روسیه را در صندوق ویژه اوکراین قرار دهد. این همان 8 میلیارد دلاری است که دولت آمریکا به تازگی از شهروندان روسیه بدون محاکمه دزدیده است […] این همه پول به اوکراین منتقل می‌شود، زیرا دزدیدن آن‌ها برای طبقه حاکم کشور ما، وقتی این پولها در خارج باشد، بسیار آسان‌تر است.»

 پیش از این، روز شنبه، مجلس نمایندگان کنگره آمریکا لایحه مصادره دارایی‌های روسیه به نفع اوکراین را تصویب کرد.بر اساس نتایج رای گیری، 360 نماینده کنگره از این سند حمایت کرده و 58 نماینده با آن مخالفت نکردند.

به نوبه خود، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که ایالات متحده مسئول تصمیم گیری در مورد چنین مصادره‌ای خواهد بود و مسکو اقداماتی را برای حفظ منافع خود انجام خواهد داد.

70 درصد آمریکایی‌ها با ارائه کمک به اوکراین موافق نیستند

تاکر کارلسون همچنین یادآور شد که واشنگتن در حال ارائه کمک‌های مالی قابل توجهی به کی‌یف است، علیرغم این واقعیت که اکثر آمریکایی‌ها این موضوع را تایید نمی‌کنند. 

این روزنامه‌نگار آمریکایی گفت: «آنها در حال تصویب یک لایحه کمک مالی 60 میلیارد دلاری برای اوکراین هستند، در حالی که 70 درصد مردم آمریکا با چنین اقدامی موافق نیستند».

وی معتقد است که مقامات آمریکایی مشکلات شهروندان خود را نادیده گرفته و به حل مسائل در داخل کشور توجه ندارند. به گفته کارلسون، او از اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مورد دفاع از دموکراسی در اوکراین خسته شده، زیرا واقعا اینطور نیست.

 کمک نظامی دیرهنگام آمریکا فایده‌ای برای اوکراین ندارد

علاوه بر این، خبرگزاری رویترز نیز با استناد به نظر کارشناسان و مقامات آمریکایی گزارش داده است که کمک نظامی به اوکراین که در روز شنبه توسط مجلس نمایندگان ایالات متحده تصویب شد، گامی بسیار دیرهنگام است که اثربخشی چنین اقدامی مدت‌هاست از دست رفته و کمکی به تغییر وضعیت جبهه نبرد نخواهد کرد. 

در این تحلیل آمده است: کمک بسیار دیرتر از آن زمانی که انتظار می‌رفت به اوکراین می رسد، برای اینکه مهمات نیروهای مسلح این کشور رو به اتمام بوده و آنها تحت فشار شدید نظامیان روسیه قرار دارند.  بدین ترتیب، علیرغم این واقعیت که مقامات دولت ایالات متحده اطمینان می‌دهند که تامین سلاح و مهمات به اوکراین بیشتر از چند روز طول نخواهد کشید، نمی توان به تاثیر ارسال این کمک‌ها در وضعیت جبهه نبرد و اینکه واشنگتن ناجی کی‌یف در مناقشه خواهد بود، کاملاً اطمینان داشت.

هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراینتأکید کرملین بر عدم‌تغییر روند درگیری نظامی در اوکراینقصد آمریکا برای اعزام مشاورین نظامی بیشتر به اوکراین

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • آمریکا آشکارا دارایی‌های روسیه را سرقت می‌کند
  • سنگ تمام آمریکا برای کودک‌کش‌ها
  • سنگ آمریکا برای کودک کش‌ها
  • کمک آمریکا به اوکراین باعث طولانی شدن و افزایش تلفات جنگ می‌شود
  • روسیه: اوکراین شکست خواهد خورد
  • دست و دل بازی بی سابقه آمریکا؛ کمک ۹۵ میلیارد دلاری واشنگتن به اوکراین، اسرائیل و تایوان
  • تحولات اوکراین| آیا کمک آمریکا باعث نجات کی‌یف می‌شود؟
  • واکنش مدودف به تصویب بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک آمریکا به اوکراین
  • واکنش مدودف به تصویب بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک آمریکا به اوکراین 
  • آمریکا لایحه‌ ای در ضدیت با چند کشور تصویب کرد