Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، مهدیه پرند با اعلام این خبر بیان کرد: ۱۴ انتخابات اخیر شورای مرکزی انجمن‌های علمی- دانشجویی کشوری وزارت بهداشت طی ماه‌های مهر و آبان در قالب فضای مجازی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی با استقبال خوب دانشجویان برگزار شد. بعد از پایان برگزاری انتخابات این دوره، دبیر واعضای شورای مرکزی انجمن‌های علمی- دانشجویی کشوری وزارت بهداشت، به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری انتخابات انجمن‌های علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در مهر و آبان خاطرنشان کرد: انتخابات مجامع کشوری انجمن‌های علمی- دانشجویی در ۱۴ رشته پزشکی، داروسازی، اتاق عمل، بهداشت حرفه‌ای، بهداشت عمومی، مهندسی بهداشت محیط، پرستاری، دندانپزشکی، رادیولوژی، علوم آزمایشگاهی، فناوری اطلاعات سلامت، هوشبری برگزار شد.

رئیس اداره انجمن‌های علمی وزارت بهداشت از مشارکت ۸۵ درصدی دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و گفت: انجمن علمی دو رشته تغذیه و مامایی تازه تاسیس هستند و برای اولین بار انتخابات در این دو رشته نیز انتخابات برگزار شد.

وی افزود: با فعال‌تر شدن انجمن‌های علمی کشوری به لحاظ کمی و کیفی و ایجاد رویکرد تعاملی بین انجمن‌ها می‌توان به تحقق اهداف انجمن‌های علمی دست یابیم و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی  باید مشارکت حداکثری در انتخابات کشوری داشته باشند.

پرند گفت: در سال ۹۴ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  با ابلاغ آئین‌نامه‌ای، تشکیل انجمن‌های علمی - دانشجویی را اعلام کرد. در مدت کوتاهی تعداد زیادی انجمن‌ علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شد و دانشجویان زیادی به فعالیت در آنان پرداختند. از جمله مهمترین اهداف انجمن ها افزایش تعاملات علمی و اجتماعی و تغییر نگرش‌های علمی و پژوهشی است.

وی خاطرنشان کرد: هر رشته علمی برای تقویت تعاملات و افزایش همبستگی اجتماعی و علمی بین دانشجویان، استادان و علاقه‌مندان رشته، نیاز به ایجاد انجمن‌های علمی- دانشجویی دارد که در همین راستا انجمن‌های علمی کشوری که از سال ۹۷ در وزارت بهداشت تاسیس شدند کمک زیادی به قویتر شدن این تعاملات در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کردند.

رئیس اداره انجمن‌های علمی وزارت بهداشت افزود: با توجه به میزان مشارکت اعلام شده به دانشگاه‌های علوم پزشکی، از نظر ما دانشگاه‌هایی که مشارکت بالای ۵۰ درصد داشتند، مشارکت قابل قبول در انتخابات کشوری داشته اند.

پرند افزود: امسال با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب، سال تولید علم و جهش و رونق تولید نام گذاری شده و ما باید با بهره‌گیری از نوآوری و فناوری در آموزش و پژوهش موجب تغییر نگرش‌ها به سمت کاربردی و مهارتی شدن فعالیت‌ها در این حوزه ها باشیم و انجمن‌های علمی به عنوان پل ارتباطی دانشجویان و اساتید می‌توانند نقش بسزایی در این امر داشته باشند.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1088143 برچسب‌ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجمن علمی دندان‌پزشکی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجمن علمی دندان پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی انجمن های علمی وزارت بهداشت دانشگاه ها انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند

وزیر علوم گفت: وزارت علوم عضو کارگروه‌های بنیاد ملی نخبگان و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری است و ما پیشنهادات خودمان را از این طریق به آنها می‌دهیم و افرادی را که برای دانشگاه‌ها معرفی می‌کنند، تایید کرده و در دانشگاه‌ها جذب می‌کنیم. - اخبار سیاسی -

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، در خصوص جذب نخبگان خارج از کشور که از سوی پروژه کانکت معاونت علمی ریاست جمهوری برای دانشگاه‌های کشور معرفی می‌شوند، گفت: وزارت علوم عضو کارگروه‌های بنیاد ملی نخبگان و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری است و ما پیشنهادات خودمان را از این طریق به آنها می‌دهیم و افرادی را که برای دانشگاه‌ها معرفی می‌کنند، تایید کرده و در دانشگاه‌ها جذب می‌کنیم.

فکر مهاجرت از دانشگاه‌ها به مدارس کشیده شده است

 

وی با تاکید بر اینکه برای جذب نخبگان پروژه کانکت با معاونت علمی ریاست جمهوری کاملا هماهنگ هستیم افزود: معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان افراد مورد تایید خود را در هیئت جذب مورد بررسی قرار داده و به ما معرفی می‌کنند.

زلفی گل با اعلام این خبر که بنیاد ملی نخبگان سال گذشته برای 200 نفر ردیف بودجه‌ای خاص از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرده بود، گفت: طبق آخرین آماری که دارم از این تعداد، 120 نفر در یک مرحله، موافقت سازمان برنامه و بودجه را گرفته و جذب دانشگاه‌های کشور شده‌اند.

به گزارش تسنیم، "پلت‌فرم کانکت" از 5 سال قبل، زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از جذب و همکاری متخصصان و محققان ایرانی خارج از کشور در قالب پروژه‌های پسادکتری، فرصت مطالعاتی، اساتید مدعو و معین، سخنرانی و کارگاه تخصصی، تأسیس شرکت‌های استارت‌آپ، نظام‌وظیفه تخصصی و جذب هیئت علمی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم