Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@10:46:07 GMT

افزایش شناسایی موارد مثبت نگران کننده نیست

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۹۷۱۵

افزایش شناسایی موارد مثبت نگران کننده نیست

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: افزایش شناسایی موارد مثبت نگران کننده نیست زیرا راهبرد بیماریابی و شناسایی زود هنگام موارد مثبت بیماری می تواند این افراد را از وضعیت خطر نجات دهد.

حسن ذبیحی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان اردستان از اولین مناطق درگیر استان اصفهان در موضوع ویروس کرونا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از ابتدا شیوع تاکنون ۵۵۹ بیمار در بیمارستان شهید بهشتی اردستان و ۱۶۰ بیمار در دیگر مراکز درمانی بستری شدند، افزود: مجموع بیماران شناسایی شده تاکنون ۱۴۷۹ نفر است که ۷۵۹ نفر آنها مرد و ۷۲۰ نفر دیگر زن هستند. همچنین میانگین سن افراد مبتلا به کرونا ۴۵ سال است و کمترین فردی که به کرونا مبتلا شده یک کودک ۵ ماهه و بالاترین سن مبتلا مرد ۹۷ ساله بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه متاسفانه تاکنون ۱۷۱ نفر از بیماران کرونایی فوت کردند، گفت: همچنین تعداد ۱۳۱۶ بیمار بهبود یافتند و از بیمارستان ترخیص شدند. همچنین برای ۴۱۴۵ نفر تست تشخیص کووید انجام شده است.

ذبیحی با اشاره به اجرای طرح سلامت شهید سلیمانی در اردستان، گفت: شهرستان اردستان در اجرای طرح سلامت، مقام اول استان اصفهان را دارد که مرحله دوم آن در سه بخش هم اکنون آغاز شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا در اردستان آبی و کم خطر است، گفت: وضعیت بستری بیماران در بیمارستان خوشبختانه کاهش داشته است، ولی شناسایی موارد مثبت با افزایش روبرو است. از اینکه تعداد موارد مثبت کرونا افزایش داشته باشد نگران نیستیم زیرا در کنار راهبرد فاصله گذاری اجتماعی امروز راهبرد بیماریابی و شناسایی زود هنگام موارد مثبت بیماری و جداسازی آنها از افراد دیگر است چرا که این افراد هر روزی که از آلودگی آنها می‌گذرد می‌توانند بیماری را به چند نفر دیگر منتقل کنند. همچنین می توانیم زودتر اقدامات درمانی را برای این افراد آغاز کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: اعلام رنگ بندی هفتگی که برای هر شهر اعلام می شود بر اساس تعداد بیمار بستری در مراکز درمانی است که هم اکنون ۳ بیمار در بیمارستان اردستان بستری هستند.

ذبیحی تصریح کرد: جدیت بر نظارت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ادارات و بنگاه های اقتصادی باعث شده مراکز تولیدی شهرستان در دوران شیوع بحران کرونا بدون وقفه فعال باشند و خوشبختانه هیچ واحدی به دلیل کرونا تعطیل نشده است، ولی همچنان انتظار داریم مردم مراقبت های پیشگیری را رعایت کنند زیرا شیوع کرونا به رفتار آنها بستگی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها تست کرونا موارد مثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۹۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتلان رپر معروف دستگیر شدند

همشهری آنلاین _ فتانه احدی: به نقل از دیلی پست، در ۱۰ فوریه ۲۰۲۳، وقتی کایرنان جرید فوربس، معروف به «آکا»، رپر معروف اهل آفریقای جنوبی، به همراه دوستش تبلو از رستورانی در شهر بندری دوربان خارج شد؛ هدف گلوله‌های افراد ناشناس قرار گرفته و به قتل رسید.

آکا که علاوه بر خوانندگی، تهیه کننده و تاجری مشهور بود، در کیپ تاون به دنیا آمده و در ژوهانسبورگ بزرگ شده بود. این خواننده مشهور در سال ۲۰۱۱ با انتشار یک تک آهنگ، بسیار محبوب و به سرعت به یکی از موفق‌ترین هنرمندان در آفریقای جنوبی تبدیل شد.

او در ادامه به موفقیت‌های چشمگیری در موسیقی دست یافت و به خاطر فعالیت‌های هنری‌اش، جوایز متعددی را به دست آورد.

با حساسیتی که قتل آکا داشت و فشاری که از سوی طرفداران و جامعه موسیقی به پلیس آفریقای جنوبی وارد ‌شد، تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی و دستگیری قاتلان صورت گرفت.

طرفداران آکا مرگ او را پایان دوره‌ای طلایی در موسیقی آفریقای جنوبی عنوان کرده و به همین دلیل پلیس را تحت فشار قرار دادند.

پلیس در جریان تحقیقات گسترده‌ای که انجام داد هویت قاتلان را شناسایی کرد اما متوجه شد که این افراد از کشور گریخته‌اند.

به این ترتیب تحقیقات در بیرون از مرزهای آفریقای جنوبی ادامه پیدا کرد. در نهایت کاراگاهان پلیس سرنخ‌هایی به دست آوردند که نشان می‌داد مظنونان به کشور کوچک «اسواتینی» گریخته‌اند.

به این ترتیب پلیس آفریقای جنوبی با همکاری اینترپل توانست مخفیگاه آنان را شناسایی و شنبه گذشته آنها را در مخفیگاهشان در اسواتینی دستگیر کردند.

روز سه شنبه، کمیسر پلیس آفریقای جنوبی گفت: این قتل، یک قتل برنامه ریزی شده بوده است. آکا پس از خروج از فرودگاه تحت نظر بوده و در نهایت هنگام بیرون آمدن از رستوران ترور شده است.

اعضای باند ۶ نفره که در قتل خواننده رپ آفریقای جنوبی افراد شرکت داشته‌اند، شامل سرکرده گروه، دو تیرانداز، و ۳ نفر مسئول سازماندهی سلاح گرم و وسایل نقلیه هستند.

مظنونان روز پنجشنبه در دادگاه حاضر خواهند شد.

کد خبر 844986 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها آفریقای جنوبی حوادث جهان قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران
  • حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور
  • قاتلان رپر معروف دستگیر شدند
  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد