Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، سامانه نوبت دهی دفاتر پیشخوان دولت اواخر دی ماه سال جاری پس از ازدحام سهامداران عدالت در این دفاتر برای انجام احراز هویت در سامانه سجام جهت دریافت سود سالیانه سال ۹۹  با راهبری کانون کشوری برای تمام استان ها به آدرس nobat.epishkhan.ir راه اندازی و خبر آن اعلام عمومی شده بود ، ولی خبرنگار ایرنا در مازندران طی ۲ روز گذشته در زمان های مختلف برای نوبت گیری به این سامانه مراجعه کرد و موفق به دریافت نوبت نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سامانه طوری طراحی شده تا هر فردی برای هر کاری که نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت دارد بتواند از قبل نوبت دریافت کند. این سامانه اگر فعال باشد قادر است برای انواع کارها با ذکر نام دفتر به شهروندان نوبت بدهد و افراد هم می توانند در زمان مقرر به دفتر مراجعه کرده و کارشان را بدون ایجاد ازدحام انجام دهند.

دفاتر پیشخوان دولت در مازندران طی یک هفته گذشته به مهم ترین محل ازحام جمعیت در شرایط کرونایی تبدیل شده و این نگرانی را ایجاد کرده است که شرایط زرد و نارنجی استان را بار دیگر به وضعیت قرمز تبدیل کند.

بیشتر افرادی که این روزها به دفاتر پیشخوان در شهرهای مختلف مازندران مراجعه می کنند ، دارندگان سهام عدالت هستند که می خواهند مراحل احراز هویت و ثبت نام در سامانه سجام را تکمیل کنند تا بتوانند سود سهامشان برای سال ۹۹ را دریافت نمایند.

اگر چه خیلی از این افراد از وجود سامانه اینترنتی نوبت دهی بی خبر هستند ، ولی برخی از آنها هم به خبرنگار ایرنا گفتند که سامانه اصلا فعال نیست و به همین دلیل مجبورند برای انجام کارشان در صف قرار بگیرند.

تلاش خبرنگار ایرنا هم طی ۲ روز گذشته برای دریافت نوبت از سامانه بی نتیجه ماند. سامانه در حال حاضر باز می شود ولی وقتی نوع نوبت و متخصات جغرافیایی دفاتر پیشخوان را وارد می کنی ، اعلام می کند که هیچ داده ای یافت نشده است. سایر مراحل نوبت گیری هم که شامل درج نام درخواست کننده و دریافت کد رهگیری است ، به خاطر عبور نکردن سامانه از خان نخست ، عملا غیرفعال است.
سرگردانی دفاتر پیشخوان و سهامداران 
راهبری سامانه نوبت دهی دفاتر پیشخوان به صورت متمرکز از سوی کانون مرکزی دفاتر پیشخوان ایران،  آن هم با مشارکت یکی از شبکه های ارتباطی اینترنتی بخش خصوصی باعث شد تا اعتراض مسئولان دفاتر پیشخوان در استان ها و سهامداران به جایی نرسد و همچنان با وجود قرار داشتن مازندران در وضعیت شکننده زرد و نارنجی رنگ بندی کرونایی، صف های طولانی سهامداران در این دفاتر که طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا کمترین سطح رعایت پروتکل های بهداشتی را نسبت به سایر امکان عمومی به خود اختصاص دادند، به دغدغه جدی تبدیل شده است.

رییس کانون دفاتر پیشخوان دولت در مازندران در باره چرایی غیرفعال بودن سامانه نوبت دهی به خبرنگار ایرنا گفت : سامانه نوبت دهی از روز گذشته در این استان به دلیل آنچه که اختلال در این سامانه از سوی مرکز اعلام شد، از دسترس سهامداران عدالت و سایر خدمات گیرندگان دفاتر پیشخوان خارج شده است.
سعید فلاح افزود : سامانه نوبت دهی از سوی کانون دفاتر پیشخوان کشور  برای تمام استان های راه اندازی شد و تمام دفاتر شهری و روستایی استان مازندران در این سامانه قرار گرفتند و امکان رفع اختلال از سوی کانون دفاتر پیشخوان استانی وجود ندارد.
وی گفت : تاکنون پیگیری استانی برای رفع این اختلال از دفاتر مرکزی نیز راه به جایی نبرد و این روند باعث شد تا بناچار سهامداران و سایر افرادی که نیاز به خدمات دارند، مراجعه حضوری داشته باشند و بیشترین مشکل نیز مربوط به شهرهای کوچک و دفاتر پیشخوان روستایی است.
فلاح اظهار داشت : در شرایط فعلی مدیران دفاتر پیشخوان تا رفع این اختلال می بایست به گونه ای برنامه ریزی کنند که فاصله گذاری فیزیکی و پروتکل های بهداشتی از سوی مردم رعایت شود.
وی اضافه کرد : در استان مازندران حدود ۹۵۰ دقتر پیشخوان دولت دارای مجوز فعالیت دارند. به طور میانگین ما در هر شهرستان حدود ۴۰ دفتر پیشخوان داریم که اگر برنامه ریزی درستی انجام دهند ، نباید با ازدحام شهروندان مواجه شوند.

فلاح گفت : دفاتری که به هر دلیلی پروتکل های بهداشتی به خصوص فاصله گذاری فیزیکی  را رعایت نکنند، با برخورد ناظران مواجه می شوند که پلمپ دفاتر یکی از سخت ترین برخوردهای قانونی است.
وی علت اصلی ازدحام سهامداران عدالت در دفاتر پیشخوان دولت در مازندران را عدم اطلاع رسانی از سوی دستگاه های متولی دانست و افزود : در شرایط فعلی بیشترین مراجعه کنندگان به دفاتر پیشخوان دولت برای احراز هویت مربوط به انحصار وراثت، عدم دارندگان سیمکارت اعتباری و فاقدین اینترنت خانگی است.
رییس کانون دفاتر پیشخوان دولت در مازندران افزود : تمامی سهامدارانی که برای کارت هوشمند ملی اقدام و سیمکارت اختصاصی دارند، می توانند بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان احراز هویت خود را با مراجعه به سامانه سجام انجام دهند ولی مشکل اینجاست که بیشتر این افراد از موضوع اطلاع ندارند و دستگاه های متولی هم به آنها اطلاع رسانی نکرده اند.
طبق آمار رسمی ۲ میلیون و ۳۶۲ هزار نفر در مازندران برگه  سهام عدالت دارند که از این تعداد یک میلیون و ۴۹۰ هزار نفر  مدیریت غیر مستقیم را برای سهامشان انتخاب کردند. این افراد برای دریافت سود سهام و شرکت مستقیم در انتخاب اعضای هیات مدیره و یا حتی نامزدی برای هیات مدیره می بایست کد بورسی خود را از طریق ثبت نام در سامانه سجام دریافت کنند.
همچنین طبق آمار ثبت احوال مازندران از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت بالای ۱۵ سال واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کارت هوشمند ملی را دریافت کردند و یا پس از ثبت نام کد رهگیری در اختیار دارند. این افراد برای انجام کارهایشان از جمله ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان ندارند. افرادی که برای کارت ملی هوشمند ثبت نام کردند ولی هنوز کارتشان را دریافت نکرده اند ، می توانند از کد رهگیری که روی رسیدشان نوشته شده به عنوان سریال کارت هوشمند برای درج در سامانه سجام استفاده کنند.

برچسب‌ها سود سهام مازندران سجام سامانه سهام عدالت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سود سهام مازندران سجام سود سهام مازندران سجام سامانه سهام عدالت اخبار کنکور دفاتر پیشخوان دولت در مازندران دفاتر پیشخوان سامانه نوبت دهی سامانه سجام خبرنگار ایرنا کارت هوشمند احراز هویت هزار نفر ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۹۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس اجباری است

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تمامی قراردادهای اجاره برای دریافت کدرهگیری رایگان صرفا می بایست در سامانه خودنویس به آدرس https://khodnevis.mrud.ir/ ثبت شوند.  

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سامانه خودنویس جهت رفاه حال هم وطنان عزیز و در راستای نظارت و کنترل قیمت مسکن به همت وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده است تا هم وطنان بتوانند به صورت رایگان قراردادهای ملکی خود را ایجاد و ثبت کنند.  

این سامانه به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مردم شریف ایران است و در نسخه فعلی، تمام اقلام اجاره ملک اعم از مسکونی، غیرمسکونی، مالکیت حقیقی، مالکیت حقوقی و چند مالکی در دسترس بوده، همچنین پنل مشاور املاک نیز در دسترس مشاورین املاک قرار گرفته است و ثبت مبایعه نامه نیز امسال به سامانه خودنویس منتقل می شود.  

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این باره اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تمامی قراردادهای اجاره برای دریافت کد رهگیری رایگان صرفاً می بایست در سامانه خودنویس به آدرس https://khodnevis.mrud.ir/ ثبت شوند.   

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس علاوه بر اینکه توسط مشاوران املاک امکان پذیر است، توسط خود مردم به عنوان متعاملین نیز به صورت رایگان قابل دریافت خواهد بود.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • امکان نوبت دهی آنلاین مراکز معاینه فنی در اصفهان فراهم است
  • تماس بیش از ۹۴۱ هزار کاربران جاده‌ای با سامانه ۱۴۱
  • مراجعه ۵۹۰۰ خودرو به مراکز معاینه فنی شهر اصفهان در نوروز/ امکان نوبت‌دهی آنلاین فراهم است
  • اختلال در دریافت شبکه‌های تلویزیونی در برخی شهرستان‌های استان کرمان/اعزام نيروي فني از تهران
  • تاریخ جدید واریز یارانه نقدی با افزایش ۱۵ درصدی
  • تاریخ جدید واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی/ واریزی ۱ میلیون و ۳۸۰ هزارتومانی برای این خانوار‌ها
  • یارانه فروردین یک میلیون و ۳۸۰ هزارتومان می شود؟
  • نوبت‌دهی کارت هوشمند به دارندگان برگه سرشماری
  • ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس اجباری است
  • خبر خوش برای مستاجران + جزئیات مهم