Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@09:00:00 GMT

تست رایگان کرونا در متروی تهران تمدید شد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۹۹۶۸

تست رایگان کرونا در متروی تهران تمدید شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجتبی تقوی نژاد معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به استقبال مسافران از اجرای این برنامه، انجام غربالی‌گری از مسافران به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

وی با تأکید بر اینکه انجام تست کرونا و غربالگری شهروندان برعهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، گفت: اما بنا بر درخواست این وزارتخانه و شرکت شهر سالم در این زمینه اعلام آمادگی و با آن‌ها همکاری کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور ماه گذشته طی مراجعه‌ای که به منظور بازدید از اقدامات فرهنگی و آموزشی مترو انجام گردید، تصمیم گرفته شد که برنامه تست سریع کرونا به مترو هم تسری پیدا کند، بنابراین مقرر شد که شرکت مترو ایستگاه‌های خلوت‌تر را در اختیار شهر سالم بگذارد تا مسافرانی که نسبت به ابتلاء بیماری کرونا مشکوک هستند، پیش از ورود به ایستگاه مترو، تست سریع کرونا بدهند که در صورت بروز مشکل وارد ایستگاه نشوند و سلامت دیگر مسافران به خطر نیفتد.

به گفته تقوی‌نژاد، پس از اعلام آمادگی شرکت مترو در این باره، دانشگاه علوم پزشکی تهران هدف و گام نخست این برنامه را ایستگاه‌های جنوب شهر تهران اعلام کرد. در نهایت دو ایستگاه «علی‌آباد» و «شوش» توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران برای انجام تست سریع کرونا و غربالگری مشخص و تعیین شد.

وی بیان کرد: مکاتبات دیگری با دانشگاه علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی انجام شد تا ارزیابی دیگری روی باقی ایستگاه‌های مترو برای ادامه این برنامه داشته باشند چرا که شرکت مترو برای توسعه این اقدام اعلام آمادگی کرده است.

لازم به ذکر است، دو ایستگاه شوش و علی آباد تا روز پنج‌شنبه ۱۶ بهمن و ایستگاه علی‌آباد ماه ۹۹ آماده انجام تست رایگان با حضور کارشناسان حوزه سلامت می‌باشند.
گفتنی است، برنامه تست رایگان کرونا به همت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و شرکت شهر سالم برگزار می‌شود.

کد خبر 5132422 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: متروی تهران ویروس کرونا تست کرونا شرکت شهر سالم شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر شهر تهران اعتیاد سازمان تامین اجتماعی وضعیت معابر پلیس راهور تهران ویروس کرونا شهرداری بنیاد شهید و امور ایثارگران محسن هاشمی دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۹۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود رئیس‌جمهور به ماجرای واگن‌های متروی پایتخت

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص موانع ایجاد شده از سوی فردی در وزارت کشور برای واگن‌های چینی گفت: رئیس جمهور دستور انجام سریع و ظرف یک هفته این امر را داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی چمران امروز _شنبه بیست و پنجم فروردین_ در خصوص موانع واگن‌های چینی، اظهار کرد: هنوز به نتیجه کاملی که می‌خواهیم نرسیده‌ایم، به این علت که باید در کشور کارفرما این مسئله را تأیید کند و این کارفرما کسی جز شرکت مترو نیست.

وی افزود: این کار را باید به مترو تفویض کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه وزارت کشور قرارداد این کار را بسته است اما کارش این نیست، خاطرنشان کرد: دو روز پیش دوباره با وزیر کشور صحبت کردیم، امیدواریم هرچه زودتر کار عملیاتی شود وگرنه ورود واگن‌ها به تأخیر می‌افتد.

چمران تاکید کرد: همه مشخصات فنی باید از طریق کارفرما تأیید شود و وزارت کشور تخصص این امر را ندارد، رئیس جمهور دستور انجام سریع و ظرف یک هفته این مهم را داده است.

منبع: فارس

کد خبر 744103

دیگر خبرها

  • سگ های راهنما در متروی کشور همسایه و حسرت ما در مترو تهران
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟ (فیلم)
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟
  • تاکید رئیس شورا براقدام جهادی درخصوص واردات واگن های مترو
  • وارادات واگن‌های چینی مترو به کجا رسید؟ | پشت پرده معطل ماندن این قرارداد مهم شهرداری مشخص شد
  • ساخت یک ایستگاه آتش نشانی جدید در تهران | آتش نشانی ۳۰ خدمت رایگان به شهروندان ارائه می دهد
  • ماجرای سنگ اندازی برای واردات واگن های متروی تهران چیست؟​
  • ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
  • ◄ ۵ ایستگاه باقی مانده در خطوط ۶ و ۷ تکمیل می شود
  • ورود رئیس‌جمهور به ماجرای واگن‌های متروی پایتخت