Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، محمد مسیحی در حاشیه سفر به کاشان در جمع خبرنگاران، یکی از مهمترین سیاست های سازمان امور مالیاتی را کاهش فرارهای مالیاتی دانست و اظهار داشت: ایجاد قوانین مالیاتی برای سنگ اندازی در راه فعالیت تولیدکنندگان و فعالان بخش اقتصادی کشور نیست.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات نظام مالیاتی کشور فرارهای مالیاتی برخی از مودیان است، ابراز داشت: فرارهای مالیاتی را دنبال و با عوامل آن به طور جدی برخورد می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه در کشور بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی داریم، تصریح کرد: به این منظور در حال هوشمند سازی نظام مالیاتی کشور هستیم تا در آن افرادی که فرار مالیاتی می کنند، شناسایی شوند.

وی با اشاره به اینکه درآمدهای مالیاتی یکی از مهمترین بخش های درآمدی کشور است، بیان داشت: در حالی که تحریم های آمریکا صادرات نفتی ایران را تحت شعاع قرار داده بود، درآمدهای مالیاتی در ۱۰ ماهه ابتدایی سال به طور کامل محقق شد.

مسیحی با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی به طور متوسط هر ماه ۱۵ هزار میلیارد تومان وصول مالیاتی دارد، خاطرنشان کرد: هزینه های جاری کشور در هر ماه بیش از ۳۰هزار میلیارد تومان است که بخشی از آن توسط درآمدهای مالیاتی تامین می شود.

درآمدهای نفتی ذهن مسئولان را از درآمدهای مالیاتی دور کرده بود
وی با اشاره به اینکه در کشورهای غربی فرهنگ پرداخت مالیات به خوبی جا افتاده است، افزود: درآمدهای نفتی که پیش از این وجود داشت ذهن مسئولان و مدیران را از درآمدهای مالیاتی دور کرده بود که خوشبختانه در چند سال اخیر این موضوع اصلاح شده است.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد اظهارات مودیان مالیاتی در برگه های خوداظهاری مورد پذیرش ممیزان قرار گرفته است، گفت: کمتر از ۳۰ درصد این پرونده ها مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد از تولیدکنندگان بخش اقتصاد کشور از پرداخت مالیات معاف هستند، تاکید کرد: این معافیتها در قالب قوانین و طبق دستورالعمل های ویژه وضع می شود.

48

کد خبر 1479537

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فرارمالیاتی مالیات مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی درآمدهای مالیاتی مالیاتی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۹۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی دهقانی درباره موضوع پیگیری وصول معوقات پرداخت حق آلایندگی شرکت‌های صنعتی در استان، گفت: با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه در خصوص وصول حق آلایندگی استان‌ها، در راستای عدالت اجتماعی و تحقق حقوق عامه مردم خوزستان، مطابات معوق چهار شرکت نفت و گاز استان به حیطه وصول درآمده که پس از واریز به حساب خزانه داری کل کشور به منظور مصالح استان و بهبود محیط زیست و تامین منابع شهرداری‌های استان از سوی مدیران مربوطه هزینه می‌گردد.

وی افزود: با توجه به صدور احکام نمایندگی از سوی این دادگستری برای نماینده تعرفه شده از سازمان امور مالیاتی کشور، جمع وصولی عوارض آلایندگی با احتساب ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ و فروردین سال جاری، به مبلغ هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان ضمن تقدیر از پیگیری‌های رئیس سازمان امورمالیاتی کشور در جهت پیگیری وصول عوارض آلایندگی در سال گذشته و فروردین ماه سال جاری، گفت: این دادگستری همکاری‌های لازم را در راستای تحقق درآمد‌های عمومی کشور به ویژه وصول عوارض آلایندگی و پیگیری حقوق مردم، کما فی سابق پیگیری و معمول خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • وصول ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان
  • وصول بیش از ۸ هزار میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان وصول شد
  • رشد ۶۴.۸۰ درصدی مصوب درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱
  • نرخ تورم فروردین اعلام شد