Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@13:51:29 GMT

اشتباهاتی که قهرمانی را از رحمان «بی‌رحم» گرفت

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۹۹۸۸

اشتباهاتی که قهرمانی را از رحمان «بی‌رحم» گرفت

به گزارش ایرنا، پیکارهای انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای حضور در رقابت‌های جهانی سال ۲۰۲۰ صربستان اواسط آبان ماه در تهران برگزار شد که در نهایت پیکارهای جهانی لغو و مسابقاتی تحت عنوان «جام جهانی انفرادی» جایگزین آن شد.

در آن پیکارها و در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری، علیرضا سرلک و رحمان عموزادخلیلی مدعیان اصلی این وزن برای رسیدن به دوبنده تیم ملی بودند که «رضا اطری» با شکست حریفان به عنوان نفر اول خود را معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطری در دیدار با عموزاد با نتیجه ۴ بر ۴ به پیروزی رسید، ۲ بر یک علیرضا سرلک را شکست داد و سرلک نیز با نتیجه ۱۰ بر۸ عموزاد را شکست داد تا عموزاد کشتی‌گیر با آتیه با ۲ شکست برابر حریفان خود و تنها پیروزی برابر «نادر حاج‌آقانیا» که به دلیل مصدومیت کشتی نگرفت، عنوان سوم را کسب کند.

حال بعد از گذشت بیش از ۲ ماه از پیکارهای انتخابی، سخنگوی فدراسیون کشتی که خود سابقه قضاوت در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو را دارد از اشتباهات فاحش داوران در ۲ مبارزه عموزاد برابر اطری و سرلک سخن گفت.

«محمدابراهیم امامی» روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی و همچنین مسابقات انتخابی را برگزار کردیم، اشتباهات داوری اجتناب‌ناپذیر است، اما می‌توانیم با برگزاری کلاس‌های آموزشی مرتبط، درصد آن را پایین بیاوریم.

وی یادآور شد: کمیسیون داوران نیز بدین منظور فیلم کشتی‌های مسابقات داخلی و خارجی را که در آن داوری‌ها دچار اشتباه شده را برای آموزش داوران استفاده می‌کند، بعنوان مثال می‌توان به کشتی «رحمان عموزادخلیلی» در انتخابی وزن ۵۷ کیلوگرم با «رضا اطری» و «علیرضا سرلک» اشاره کرد.

امامی یادآور شد: در آنالیزی که توسط کمیسیون داوران از فیلم کشتی رحمان عموزاد بعمل آمد، اشتباهات تأثیرگذار داوری کاملا مشهود بود و در واقع این کشتی‌گیر برنده هر ۲ میدان بوده است. همچنین در یک صحنه نیز «علیرضا گرزبر» در مقابل «یدالله محبی» در وزن ۱۲۵ کیلوگرم پایش را روی پای او قرار داد که داور کشتی را قطع کرد اما عدم آگاهی به مقررات جدید باعث تنش در این کشتی شد.

سخنگوی فدراسیون کشتی یادآور شد: موضوع داوری برای فدراسیون کشتی بسیار مهم است و بحث آموزش داوران و به روز بودن آن‌ها و همچنین کم شدن اشتباهات داوری از جمله مسائلی است که در دستور کار کمیسیون داوران و انستیتو کشتی قرار دارد.

وی در بخش دیگری در مورد شانس حضور ۴ داور المپیکی کشورمان در بازی‌های المپیک اظهار داشت: اتحادیه جهانی کشتی به زودی شرایط جدید گزینش داوران المپیکی را اعلام خواهد کرد و داوران ما نیز شانس حضور در توکیو را دارند. البته این به نظر اتحادیه جهانی بستگی دارد که چند داور از کشورمان در این بازی های حضور داشته باشند.

این داور با سابقه کشتی تصریح کرد: اتحادیه جهانی در چندین مورد قوانین را تغییر داده و به نوعی کار را برای قضاوت تسهیل کرده و در همین راستا داوران کشورمان نیز باید با قوانین جدید آشنا شوند.  البته کمیسیون داوران کشور از طریق سایت رسمی فدراسیون کشتی، برگزاری وبینارهای داوری و برگزاری کلاس‌های داوری نسبت به اطلاع‌رسانی از این قوانین و آموزش آن‌ها اقدام کرده است.

البته هر چند عموزاد قهرمانی در رقابتهای انتخابی را به دلیل اشتباهات داوری از دست داد اما آینده روشن این کشتیگیر جسور و باهوش اهل شهرستان بهشهر استان مازندران که ۲ مدال طلای نوجوانان جهان را در کارنامه دارد از دید کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد و «غلامرضا محمدی» سرمربی تیم ملی کشتی آزاد مخفی نماند و او بعد از لغو پیکارهای جهانی به عنوان تنها نماینده کشورمان به جام جهانی انفرادی صربستان اعزام شد.

عموزاد که با توجه به نوع مبارزه جسورانه خود به «رحمان بی‌رحم» شهرت پیدا کرده در جام جهانی انفرادی که اواخر آذر ماه در بلگراد پایتخت صربستان برگزار شد نیز مبارزه‌های قابل قبولی را به نمایش گذاشت.

عموزاد در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر «شعبان کیزیلتاش» از ترکیه را از پیش رو برداشت و در مبارزه دوم ۱۱ بر صفر «گیوی داویدوی» از ایتالیا را مغلوب کرد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل «دیامانتینو فافه» از گینه‌بیسائو را با نتیجه ۹ بر صفر ضربه فنی کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

دارنده ۲ مدال طلای نوجوانان جهان در نیمه نهایی مقابل «زائور اوگویف» قهرمان جهان از روسیه رفت و با نتیجه ۴ بر ۱ (ضربه فنی) مغلوب این کشتی‌گیر شد و به دیدار رده‌بندی رفت. عموزاد در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۴ بر صفر از سد «ولادیسلاو آندریف» دارنده مدال برنز جهان از کشور بلاروس گذشت و صاحب مدال برنز شد.

برچسب‌ها اتحادیه جهانی کشتی رضا اطری فدراسیون کشتی محمدابراهیم امامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه جهانی کشتی رضا اطری فدراسیون کشتی اتحادیه جهانی کشتی رضا اطری فدراسیون کشتی محمدابراهیم امامی اخبار کنکور کمیسیون داوران اتحادیه جهانی فدراسیون کشتی کشتی آزاد رضا اطری بر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۹۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسر رئیس کمیته داوران، رکورددار تعداد داوری!

پسر «خداداد افشاریان» رئیس کمیته داوران، و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، دارای بیشترین قضاوت در لیگ دسته اول شده است!

به گزارش تابناک ورزشی؛ بعد از برگزاری 28 هفته از رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال ایران و در حالی که تنها شش هفته به پایان این رقابت‌ها باقی مانده است تاکنون سه داور آمار بیشترین قضاوت به‌عنوان داور وسط را به خود اختصاص دادند. ناصر جنگی، مسعود حقیقی و پوریا افشاریان با هفت مرتبه قضاوت به‌عنوان داور اصلی تاکنون رکورددار قضاوت در این لیگ هستند.

 البته پسر رئیس کمیته داوران در دو مسابقه هم به‌عنوان داور چهارم در تیم داوری حضور داشته است تا کل آمار ابلاغ‌های وی (داور اصلی و داور چهارم) به عدد ۹ برسد.

افشاریان قصد داشت چند تن دیگر از نزدیکان و اعضای دور و نزدیک خانواده‌اش را هم در داوری وارد کند اما با خبررسانی رسانه‌ها، جلوی این موضوع گرفته شد.

دیگر خبرها

  • سوت سرنوشت
  • پس از بیانیه آتشین لاپورتا؛ کمیته داوران اسپانیا هیچ تصویر و فیلمی به بارسلونا نمی‌دهد
  • والیبال ایران و انتخابی برای قهرمانی لیگ و آسیا
  • پسر رئیس کمیته داوران، رکورددار تعداد داوری!
  • بیشترین قضاوت برای فرزند رئیس کمیته داوران فدراسیون + جدول
  • بازگشت احسان امینی به تیم ملی کشتی آزاد/ اطری دعوت نشد
  • یزدانی: تصمیمی برای حضور در وزن المپیکی نگرفتم
  • یزدانی تغییر وزن می‌دهد؟ تصمیم کشتی‌گیر ملی پوش ایران
  • برگزاری پیکار‌های کشتی آلیش قهرمانی دختران خردسال و نونهال مازندران
  • فتاحی: اشتباهات داوری نبود جایگاه بالاتری داشتیم