Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@04:08:19 GMT

نصب ایستگاه‌های هوشمند شارژ خودرو در هلند

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۰۰۱۱

نصب ایستگاه‌های هوشمند شارژ خودرو در هلند

مدیران کلانشهر بندری روتردام در هلند، گام دیگری به سوی حذف انتشار کربن برداشته‌اند؛ چهار منطقه مختلف از شهر میزبان ایستگاه‌هایی هوشمند برای شارژ خودروهای الکتریکی است که محل پارک ۳۶ وسیله حمل و نقل را نیز تأمین می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کشور هلند از جمله موفق‌ترین نقاط جهان در کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن به شمار می‌رود که تا کنون مقامات رسمی شهرهای مختلف آن، اقدامات زیادی برای پایداری شهرها انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین، برنامه‌ریزان روتردام در کاهش چشمگیر انتشار گازهای آلاینده، نسبت به سایر کلانشهرها بسیار کارآمد عمل کرده و شهری نسبتاً پاک برای شهروندان به ارمغان آورده‌اند. البته این افراد بارها ادعا کرده‌اند که از تلاش‌های خود برای دستیابی به کربن صفر دریغ نخواهند کرد و کیفیت هوا را از طریق نوآوری‌های خود، هر روز بیشتر از قبل بهبود خواهند بخشید.

گزارشات حاکی است که ترافیک خودرویی یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر آلودگی هوا به شمار می‌رود که از نظر مقامات باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. در این راستا، چهار ایستگاه شارژ جدید برای مالکان خودروهای برقی در نقاط مختلف شهر ایجاد شده است که به طور هوشمند، این وسایل حمل و نقل را شارژ می‌کند. ایستگاه‌های هوشمند جدید، در زمان‌هایی که ترافیک خیابانی کم است، ظرفیت کامل خودروها را با بیشترین سرعت شارژ می‌کند اما در ساعات اوج تردد، این کار با سرعت بسیار کمتری صورت می‌گیرد.

هدف مقامات رسمی روتردام از احداث ایستگاه‌های هوشمند جدید، افزایش محبوبیت خودروهای الکتریکی در نگاه شهروندان و جذب آن‌ها به جایگزین کردن وسایل حمل و نقل قدیمی خود است. در نتیجه این اقدام و افزایش وسایل عبور و مرور برقی، آلودگی هوا به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت که همین امر می‌تواند برنامه‌ریزان سایر شهرهای هلند و حتی جهان را به نصب ایستگاه‌های مشابه در مناطق خود سوق دهد.

کد خبر 471285

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خودروی الکتریکی خودروی برقی ماشین برقی ماشین الکتریکی کاهش کربن شارژ خودروهای برقی روتردام شهرهای جهان هلند ترافيک آلودگی هوا حمل و نقل عمومي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۰۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فورد موستانگ Mach-E جدید ترس به جان تسلا می‌اندازد (+عکس)

موستانگ Mach-E محصولی متفاوت از فورد است که بین پرفروش‌ترین خودروهای برقی در آمریکا جا دارد. مدل جدید فورد این کراس اوور که نام موستانگ را با خود به یدک می‌کشد می‌تواند حتی در رقابت داغ کنونی برقی‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد.

به گزارش گجت نیوز، جدیدترین اخبار خودرو حکایت از این دارند که فورد پس از نسل جدید فورد موستانگ، به‌تازگی موستانگ Mach-E مدل 2024 را با خروجی، شعاع حرکتی و سرعت شارژ بیشتر معرفی کرد تا احتمالاً تسلا مدل Y را به چالش بکشد.

پیشرانه و شعاع حرکتی فورد موستانگ Mach-E جدید

فورد اوایل سال 2024 بدون ارائه جزئیات بیشتر، صرفاً اعلام کرده بود که فورد موستانگ Mach-E GT مدل 2024 سریع‌ترین خودرو برقی آن تاکنون خواهد بود. حالا این خودروساز آمریکایی بالاخره از مدل جدید کراس اوور تمام الکتریکی خود رونمایی کرده که با موتور ساخته شده داخل فورد از لحاظ عملکرد ارتقا پیدا کرده است.

به گفته «دونا دیکسون» به‌عنوان مهندس ارشد فورد، موتور مذکور در محور عقب این کراس اوور در عین حال که سبک‌تر از نمونه قبلی است، گشتاور بیشتری تولید می‌کند. این موتور از این پس در همه مدل‌ها به کار گرفته خواهد شد.

فورد موستانگ مک ای علاوه بر موتور جدید به‌لطف مدل‌سازی حرارتی و الگوریتم‌های کنترل جدید ارتقای عملکرد را به دنبال خواهد داشت. این شاسی بلند حالا می‌تواند 136 نیوتن متر گشتاور بیشتر تولید کند و برای شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت به فقط 3.3 ثانیه زمان نیاز دارد.

در ضمن، مسافت حدود 400 متر را ظرف 11.8 ثانیه با سرعت 183 کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. به ادعای فورد، شتاب صفرتاصد مک ای جدید سریع‌تر از نسخه پرفورمنس تسلا مدل Y و نسخه پایه پورشه ماکان برقی است.

فورد موستانگ Mach-E جدید تیپ GT

با بهینه‌سازی باتری‌های موستانگ Mach-E جدید توسط مهندسان فورد، شعاع حرکتی و سرعت شارژ آن هم افزایش پیدا خواهد کرد. مدل جدید این اس یو وی الکتریکی با تکنولوژی دی‌سی 20 درصد سریع‌تر از قبل شارژ می‌شود.

نسخه‌های معمولی طی 32 دقیقه از 10 تا 80 درصد شارژ می‌شوند که به معنای کاهش 5.7 دقیقه‌ای زمان شارژ نسبت به مدل قبلی است. نسخه‌های دارای شعاع حرکتی بیشتر (Extended Range) هم برای شارژ از 10 تا 80 درصد نیازمند فقط 36 دقیقه زمان هستند؛ این یعنی 8.8 دقیقه سریع‌تر از قبل.

فورد موستانگ Mach-E جدید تیپ Rally

مک ای پریمیوم مدل ۲۰۲۴، مجهز به باتری بزرگ‌تر و سیستم دیفرانسیل عقب، با یک بار شارژ کامل توانایی طی کردن مسافت ۵۱۵ کیلومتر را دارد که ۳۲ کیلومتر بیشتر از مدل سال گذشته به حساب می‌آید. به‌صورت کلی شعاع حرکتی این شاسی بلند برقی در نسخه‌های مختلف دست کم حدود ۱۵ کیلومتر افزایش پیدا کرده است. همچنین باید اشاره کرد که نسخه پایه این خودرو با یک بار شارژ کامل تا ۴۰۲ کیلومتر را طی می‌کند و حداکثر شعاع حرکتی این خودرو هم با نسخه جی‌تی به ۴۵۱ کیلومتر می‌رسد.

تاریخ عرضه و قیمت موستانگ مک ای مدل ۲۰۲۴

مدل جدید کراس اوور برقی فورد با قیمت پایه حدود 42 هزار دلار عرضه می‌شود. جی‌تی به‌عنوان تیپ اسپرت آن هم حدود 56 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است. این تیپ در حالت استاندارد از امکاناتی مثل ترمزهای ساخته برمبو، سیستم تعلیق MagneRide و صندلی‌های اسپرت برخوردار است. در نهایت Rally که بالارده‌ترین تیپ این خودرو به حساب می‌آید قیمت پایه تقریباً 62 هزار دلاری دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • باتری های سیلد اسیدی صنعتی و خودرویی
  • برای شارژ کارتریج پرینتر در محل به کجا مراجعه کنیم؟
  • فیلم| ترفندی برای ترمیم آسیب کابل شارژ تلفن همراه
  • شارژ نفت با موشک‌های ایرانی!
  • آیا شارژر فندکی برای گوشی ضرر دارد
  • ترکیبی از قدرت، امکانات لوکس و فناوری هوشمند؛ «اکستریم VX» انتخاب برتر برای سفرهای تجاری
  • چرا اروپا از خودروهای الکتریکی روی برگرداند؟
  • خرید استانبول کارت در فرودگاه ترکیه
  • گوشی تکنو Pova 6 Pro عرضه شد
  • فورد موستانگ Mach-E جدید ترس به جان تسلا می‌اندازد (+عکس)