Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@22:06:40 GMT

اصلاح اساسنامه دانشگاه فرهنگیان تصویب شد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۰۰۲۱

اصلاح اساسنامه دانشگاه فرهنگیان تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ۳۵۱ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

سعید رضا عاملی با تأکید بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان وظیفه تربیت منابع انسانی آموزش و پرورش را بر عهده دارد و بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: به‌عنوان مثال دانشگاه آزاد اسلامی تربیت دانشجو را بر عهده دارد اما با این حال رؤسای مراکز استانی دانشگاه آزاد اسلامی نیز توسط کمیته تأیید صلاحیت رؤسای دانشگاه‌ها انتخاب می‌شوند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: انتخاب رؤسای مراکز استانی دانشگاه فرهنگیان باید به طریق اولی به کمیته تأیید صلاحیت رؤسای دانشگاه‌ها شورای عالی انقلاب فرهنگی واگذار شود و در واقع اختیارات شورای عالی انقلاب فرهنگی درمورد انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها به این کمیته تفویض شده است.

عاملی با تأکید بر لزوم دقت بیشتر در انتخاب رؤسای مراکز استانی دانشگاه فرهنگیان، گفت: بر اساس گزارش‌ها انتخاب رؤسای استانی دانشگاه فرهنگیان در سطح هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان نیز انجام نمی‌شود.

وی پیشنهاد داد: ماده واحده‌ای برای اصلاح اساسنامه دانشگاه فرهنگیان برای انتخاب رؤسای مراکز استانی دانشگاه فرهنگیان توسط شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تنظیم و تصویب شود؛ که این پیشنهاد با موافقت اعضا جلسه به تصویب رسید.

کد خبر 5132451

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان دانشگاه های ایران خوابگاه دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون دستیاری دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان پذیرش دانشجو امتحانات پایان ترم سازمان سنجش دانشگاه های ایران دانشگاه تهران دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه ها مرکز سنجش آموزش پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی استانی دانشگاه فرهنگیان انتخاب رؤسای دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۰۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

رئیس سازمان سنجش گفت: نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ به صورت کارنامه نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  عبدالرسول پورعباس امروز ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه الزهرا در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمون سراسری به سلامت در کل کشور آغاز شده است و فقط در یکی از شهر‌های استان سیستان و بلوچستان که سیل آمده ارتش جمهوری اسلامی با امکانات خود به کمک آمده و داوطلبان را جابه جا می‌کند.

وی درباره آزمون فرهنگیان خاطرنشان کرد: در هر پنج گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس مختلف دفترچه مختص پذیرش دانشجو معلم (فرهنگیان) نیز توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند. تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

پورعباس افزود: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت ماه کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند و در تیرماه نیز در آزمون شرکت می‌کنند. ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است، بنابراین در مقطعی که باید انتخاب رشته صورت بگیرد، یا به انتخاب خود داوطلب و یا به انتخاب سازمان سنجش ۴ نمره برای داوطلبان قابل استفاده است.

رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان
  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود