Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمسیون بهداشت مجلس گفت: نظام دارویی مستقیما با سلامت مردم در ارتباط است بر همین اساس مجلس سعی کرده تا با حفظ یارانه‌های دارویی در سال ۱۴۰۰ نقش موثری را تامین نیاز‌های اساسی دارویی کشور ایفا کند. - اخبار استانها -

سید مرتضی خاتمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در زنجان با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا اخلال جدی در فرآیند‌ها و نظام اجتماعی، اقتصادی و سلامت جامعه ایجاد کرده است اظهار داشت: علاوه بر توجه به ضرورت کنترل و مدیریت ویروس کرونا، در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی تهیه و تزریق واکسن نیز باید به طور جدی در دستور کار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در مرحله مطالعات و آزمایشات واکسن کر‌ونا باید فضای رقابتی ایجاد شود گفت: باید استفاده از امکانات و منابع مالی به شکل عادلانه باشد تا تمامی ظرفیت‌های موجود و سرمایه‌های علمی در کنار هم، همسو و هم افزا عمل نمایند.

عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه مجلس با ورود به کمسیون تلفیق و لایحه بودجه، رویکرد عدالت‌مدارانه و مقابله با آسیب‌ها را با ساماندهی یارانه‌های گوناگون اعمال کرده است گفت: امیدواریم در ادامه، طرح‌ها در صحن نیز به تصویب نهایی برسد با این وجود یارانه‌ها هدفمند به گروه‌های آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین جامعه خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در ارتباط با نظام دارویی که در بحث سلامت مردم بسیار حائز اهمیت است مجلس سعی کرده تا با حفظ یارانه‌های دارویی در سال 1400 نقش موثری را تامین نیاز‌های اساسی دارویی کشور ایفا کند.

اگر وضعیت بورس اصلاح نشود قطعاً وزیر اقتصاد استیضاح می‌شودنماینده مردم همدان در مجلس: اگرمشکل اشتغال جوانان حل نشود دچار افسردگی و سرخوردگی می‌شوندامام جمعه یزد: مجلسی‌ها بودجه‌های فرهنگی و تحول در آموزش را به شکل جدی مدنظر قرار دهندسوال از وزیر «صمت» در مجلس کلید خورد

خاتمی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور هرگز دچار بن‌بست نمی‌شود، بیان کرد: وجود نیروی متخصص و جوان، تولید محصولات دانش‌بنیان با ارزش افزوده بالا، بهره‌مندی از منابع طبیعی و ظرفیت تبدیل و صنایع پایین دستی، موقعیت استراتژیک و جغرافیای اقتصادی کشور می‌توانند شرایط بسیار مناسبی را به ارمغان آوردند.

وی در پایان به یارانه دارو در بودجه سال 1400 اشاره کرد و گفت: یارانه دارو در سال 1400 حفظ خواهد شد و مبلغ 2.5 میلیارد دلار به بخش دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص داده شده است. البته در بودجه سال آینده توجه ویژه‌ای به بخش بیمه سلامت شده است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو

به گزارش قدس آنلاین، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز (سوم اردیبهشت ۱۴۰۳) نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. 

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • بانک مرکزی به تعهدات خود درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود