Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: ۱۰ میلیارد تومان بابت مصرف گاز از ادارات استان گلستان طلبکار هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان ، طالبی ظهر امروز در نشست خبری، اظهار کرد: ایران دومین کشور دارنده ذخایر گازی جهان است اما شدت مصرف انرژی در ایران دو و نیم تا چهار برابر میانگین در جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

70 درصد سبد انرژی در کشور را گاز طبیعی تشکیل می‌دهد که این عدد در استان گلستان 75 درصد است و 100 درصد شهرها و 98  درصد روستاهای استان گلستان از نعمت گاز بهره مند هستند.

وی گفت: هفته جاری 840 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در کشور تولید و مصرف شده که 600 میلیون متر مکعب سهم خانوارها است.

طالبی ادامه داد: هشت درجه کاهش دما در گلستان موجب شده دو و نیم میلیون متر مکعب گاز بیشتر مصرف شود.

وی اضافه کرد: در دهه مبارک فجر 9 روستا و 120 واحد صنعتی با اعتبار 854 میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد و بیش از سه هزار خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

طالبی خاطرنشان کرد: سال آینده نیز 50 روستای استان که قابلیت گازرسانی دارند از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد تا از 977 روستای استان، 950 روستا از گاز برخوردار شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 901 روستای استان گاز دارند، 13 روستا در دست اجرا و 25 روستا در مرحله تنظیم و پیمان هستند، همچنین 16 روستا زیر 20 خانوار و 14 روستا به دلیل موقعیت جغرافیایی قابلیت گازرسانی ندارند.

وی یادآور شد: خطوط صنایع ما به شکل مویرگی متقاضی گاز هستند و امیدواریم سطح برخورداری تولیدات گیاهی، دام و صنایع تبدیلی از گاز طبیعی را به حداکثر برسانیم. محدودیت قیمتی، اصلاح ساختمان و اصلاح تجهیزات گازرسانی راهکارهای کاهش مصرف گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان با اشاره به اعتبارات امسال گفت: از مجموع بودجه 185 میلیارد تومانی گاز استان طی 9 ماه نخست 63 درصد جذب شده است.

طالبی افزود: 10 میلیارد تومان بابت مصرف گاز از ادارات استان گلستان طلبکار هستیم که بخشی از آن تهاتر خواهد شد. بدهی مشترکان خانگی متغیر است و بین 40 تا 50 میلیارد تومان از قبوض جاری و معوق است.

صدور 1500 اخطار قطع گاز برای ساختمان‌های دولتی لرستان؛ 102 روستا گازرسانی شد چرا به منطقه محروم زیلایی گازرسانی نمی‌شود؟ نوسان قیمت پیشرفت پروژه‌های گازرسانی به شهرک‌های صنعتی قم را 25 درصد عقب انداخت

وی هم چنین بیان داشت: 153 واحد صنعتی در استان گلستان نیز گازرسانی شده و برنامه داریم تا پایان سال به این تعداد اضافه شود.

طالبی در خصوص حوادث خانگی مرتبط با گاز گفت: در سال گذشته 80 حادثه رخ داد که 13 نفر جان خود را از دست دادند، امسال هم 48 حادثه رخ داده که منجر به فوت 6 نفر شده است. خوشبختانه امسال در تأسیسات گازرسانی حادثه منجر به خسارت نداشتیم.

انتهای پیام/588/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس میلیارد تومان استان گلستان گاز طبیعی مصرف گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۰۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، عبدالحمید حمزه‌پور افزود: برای آبرسانی به این شهر‌ها و روستا‌ها ۳۰ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته، در هرمزگان ۲۰۱ روستا و ۶ شهر از تنش آبی خارج شد.
حمزه پور افزود: پارسال طرح آبرسانی به شش شهر و ۱۵۶ روستا با اجرای ۶۶ طرح و سرمایه گذاری ۲۹ هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال اجرایی شد که ۲۲۵ هزار و ۹۷۲ تن از جمعیت استان به آب پایدار دست یافتند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: در دولت سیزدهم نیز لوله‌گذاری خط انتقال به طول ۵۸۰ کیلومتر، توسعه شبکه توزیع آب به طول ۵۴۴ کیلومتر و اصلاح شبکه آب به طول ۲۰۶ کیلومتر از محل طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی و جاری در استان اجرا شد.
وی افزود: جهاد آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های به‌ویژه مناطق کم برخوردار و دارای تنش آبی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم و طرح‌های شاخص وزارت نیرو است.

بیشتربخوانید:ساخت مخزن هزار متر مکعبی آب در بشاگرد
حمزه پور گفت: سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب از منابع مختلف برای تامین آب آشامیدنی مردم هرمزگان تولید، انتقال و توزیع می‌شود که از این حجم ۴۰ درصد از چاه‌ها، ۳۵ درصد از آب شیرین‌کن‌ها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع سد‌ها و چشمه‌ها تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • توقف قطار تا تخریب پل ثمره بارش‌های بهاری در گلستان
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • نخستین اقدام مالکان جدید پرسپولیس؛ پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان
  • افزایش مصرف آب مشترکان گلستانی با گرمای تدریجی هوا/مردم از مصارف غیرضروری خودداری کنند