Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شیرزاد اسداف» معاون وزیر امور خارجه ازبکستان و «باردوم ویگار» مدیر کل آژانس توسعه همکاری‌های نروژ در نشست ویدئویی چشم انداز همکاری‌های دوجانبه را بررسی کردند.

معاون وزیر امور خارجه ازبکستان گزارشاتی را در مورد تحولات گسترده، مفاد اصلی پیام «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور این کشور به مجلس عالی و همچنین اولویت‌های سیاست خارجی این کشور در اختیار طرف نروژی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر علاقمندی ازبکستان برای گسترش بیش از پیش همکاری‌های همه جانبه با کشورهای اسکاندیناوی از جمله نروژ تاکید و به ظرفیت‌های بزرگ برای گسترش همکاری‌های متقابل اشاره کرد.

با توجه به سهم قابل ملاحظه‌ای «اسلو» در بنیاد تراست در حوزه امنیت انسانی برای منطقه دریاچه آرال به طرف نروژ پیشنهاد شد که عضو کمیته مشاوره‌ای در توسعه پایدار منطقه دریاچه آرال باشد.

مدیر کل آژانس توسعه همکاری‌های نروژ نیز در این دیدار برای روند اصلاحات و تغییرات مثبت در ازبکستان، تلاش‌های کشور در تحکیم ثبات و روابط حسن همجواری در آسیای مرکزی ارزش بسیاری قائل شد.

وی همچنین بر دستاوردهای ازبکستان در سال‌های اخیر در زمینه‌های تامین حقوق بشر، آزادی رسانه‌های گروهی و توسعه جامعه مدنی تاکید کرد.   

ویگار ضمن اشاره به همکاری‌های موثر نروژ و ازبکستان در رفع پیامدهای خشکی دریاچه آرال، آمادگی خود را برای گسترش همکاری‌های متقابل جهت حل و فصل این چالش ابراز داشت.  

طرف نروژی اعلام کرد: این کشور امکان ارائه کمک فنی به «تاشکند» در اجرایی دیگر طرح‌های اجتماعی در این کشور را نیز بررسی کند.   

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ازبکستان، نروژ استقلال این کشور را در تاریخ 2 ژانویه سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 10 ژوئن سال 1992 میلادی بین این  دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ازبکستان نروژ آرال تاشکند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات

به گزارش صدای ایران،مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور دکتر سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکار‌ی‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

دیگر خبرها

  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود
  • تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان
  • نروژ: کشور‌ها کمک رسانی به آنروا را از سر بگیرند
  • افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و چین
  • مخبر: کشور در وضعیتی است که چشم انداز روشنی برای توسعه دارد
  • مخبر: چشم انداز روشنی برای توسعه کشور وجود دارد
  • چشم‌انداز تجارت یک میلیارد دلاری ایران و ازبکستان