Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@09:09:41 GMT

نخستین طرح فاضلاب روستایی هرمزگان افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۰۷۶۴

نخستین طرح فاضلاب روستایی هرمزگان افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار مهر، امین قصمی ظهر چهارشنبه در نشست خبری که در سالن جلسات آبفای هرمزگان برگزار شد، گفت: امسال پروژه های شاخص زیادی در دست اجرا داریم که اثربخش ترین آنها؛ بهره برداری از طرح انتقال آب از آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی به مخازن داماهی بندرعباس، بهره برداری از فاز نخست طرح ملی آبرسانی به شهر گوهران و ۵۶ روستای مسیر از سد سُهران، فاز سوم آب شیرین کن بندرعباس، توسعه شبکه آب مجموعه روستاهای فاقد شبکه شهرستان قشم، بهره برداری از مجتمع های آبرسانی روستایی مقام، گابریک، کشار و سرچاهان و شهدادی و طرح فاضلاب روستای «تیاب» میناب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دهه فجر ۹۹، تعداد ۲۶ پروژه آبرسانی با اعتبار یکهزار و ۳۰۳ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد که از این تعداد ۱۱ پروژه در قالب طرح ملی #پویش الف ب ایران با اعتبار ۷۹۳ میلیارد ریال در شهرهای بندرعباس، حاجی آباد، بستک، جاسک، بندرلنگه و رودان تکمیل و آماده افتتاح است.

وی اضافه کرد: همچنین امسال آبرسانی به ۵۷ روستا در قالب ۱۳ مجتمع آبرسانی را در دست اجرا داریم که در دهه فجر امسال ۳۰ روستا در قالب ۷ مجتمع آبرسانی با جمعیت ۲۳ هزار نفر از آب شرب بهداشتی بهره مند می شوند.

«تیاب» نخستین روستای بهره مند از شبکه جمع آوری فاضلاب

این مقام مسئول، اظهار داشت: در بخش فاضلاب نیز ۳ پروژه شامل احداث تاسیسات و تصفیه خانه فاضلاب روستای "تیاب" و ایجاد تاسیسات فاضلاب شهرهای بندرعباس و رودان در مجموع با اعتبار ۳۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

قصمی با بیان اینکه؛ طرح فاضلاب روستای تیاب به عنوان نخستین طرح جمع آوری فاضلاب روستایی در هرمزگان است، گفت: حجم عملیاتی این طرح شامل ۱۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، ۳۰۰ فقره انشعاب و تصفیه خانه ای به ظرفیت ۸۸۰ مترمکعب در روز با فرآیند تصفیه MBR است. اعتبار هزینه شده برای این طرح ۱۸۰ میلیارد ریال بوده است.

بهره برداری از ۱۱ پروژه آبرسانی تا پایان امسال

مدیرعامل آبفا استان در ادامه با تاکید بر اهمیت بهبود و تقویت منابع آبی روستاها به عنوان اولویتِ اول طرح یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، اظهار داشت: امسال تعداد ۱۱ پروژه مهم آبرسانی روستایی در مجموع با اعتبار ۵ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال در دست اجرا داریم که تا پایان امسال تکمیل و به مرحله بهره برداری می رسد.

قصمی افزود: از مهمترین این طرح ها، بهره برداری از طرح انتقال آب از آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی به مخازن داماهی و ششصد دستگاه بندرعباس به طول ۳۳ کیلومتر است که در حال حاضر با پیشرفت ۹۰ درصد و اعتبار ۳ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال در دست اجراست.

به گفته وی؛ این طرح آبرسانی با هدف انتقال ۱۴۰ هزار متر مکعب آب جهت بهره مندی ۴ شهر، ۹ شهرک و ۲۵ روستا با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر (در افق طرح) از آب شرب پایدار اجرایی شده است.

مدیرعامل آبفا استان همچنین اظهار داشت: از مجموع ۱۱ پروژه، ۷ پروژه در قالب طرح ملی #پویش الف ب ایران در حال اجراست که مهمترین آن بهره برداری از فاز نخست طرح ملی آبرسانی به شهر گوهران و ۵۶ روستای مسیر از سد سُهران است.

وی اضافه کرد: این طرح شامل ۴۲ کیلومتر کلکتور اصلی آب، اجرای ۱۲ کیلومترخط انتقال، ۳ باب ایستگاه پمپاژ، ۲۵ کیلومتر شبکه توزیع آب و ۱۰ واحد مخزن ذخیره آب می باشد که با اعتبار هزینه شده ۷۱۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

پروژه های شاخص نُه ماهه سال ۹۹

این مقام مسئول در پایان، به پروژه های شاخص ۹ ماهه امسال اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با حمایت دولت تدبیر و امید و تلاش دو چندان متخصصان و دست اندرکاران صنعت آب و فاضلاب استان، توانسته ایم با اجرای پروژه های شاخصی نظیر؛ بهره برداری از فاز اول طرح ملی آبرسانی به شهر سردشت و ۸ روستای مسیر از سد جگین، افتتاح فاز ۲ آب شیرین کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس، بهره برداری از ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعبی فاز یک آب شیرین‌کن یک میلیونی بندرعباس، کلنگ زنی طرح تامین آب شهرهای پارسیان، دشتی و کوشکنار و کلنگ زنی طرح تامین آب شهر میناب از سد سرنی به عنوان بزرگ ترین پروژه آبِ شرق استان، تا حد مطلوبی ثبات و پایداری را به منابع آبی استان برگردانیم.

کد خبر 5132342

منبع: مهر

کلیدواژه: آب و فاضلاب شهری هرمزگان دهه فجر ویروس کرونا دهه فجر آمار کرونا گرگان شیراز بوشهر کرمانشاه شهرستان کرج شهرکرد شیوع کرونا آلودگی هوا سانحه تصادف اردبیل لیگ برتر فوتبال ایران بهره برداری فاضلاب روستای هزار مترمکعبی میلیارد ریال آب شیرین کن دست اجرا ۱۱ پروژه طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۰۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آبرسانی پایدار در ۲۱۱ روستای ایلام

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: قرارداد آبرسانی به ۲۱۱ روستای استان در قالب قرارداد دوم طرح جهاد آبرسانی با برآورد هزینه ۱۰ هزار میلیارد ریال امضا شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد محمدی در دیدار با استاندار ایلام با اشاره به اینکه آبفای استان برنامه‌ها و اقدامات زیادی برای تأمین و توزیع آب شهرها و روستای استان دارد، اظهار کرد: ارتقای ظرفیت تصفیه‌خانه آب شهر ایلام از ۵۴۰ به ۸۰۰ لیتر در ثانیه، ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شهر مهران و راه‌اندازی آزمایشگاه میکروبیولوژی آب در دره‌شهر از مهم‌ترین برنامه‌ها است.

وی افزود: بعضی پروژه‌های آبفا به دلایل مختلف زمان‌بر شده که تکمیل پروژه آبرسانی به شهر ملکشاهی و روستاهای مسیر، اتمام طرح ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ایلام، تکمیل شبکه فاضلاب و انشعابات فاضلاب شهر ایوان در سال جاری از جمله این پروژه‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به مشکلات حوزه آبرسانی شهر ایلام، خاطرنشان کرد: فرسودگی خطوط و شبکه توزیع و طراحی خط انتقال مربوط به دوره‌های گذشته بوده، که نیازمند نوسازی و طراحی جدید است.

محمدی با بیان اینکه اجرای طرح جهاد آبرسانی فرصت بزرگی برای خدمت به روستاییان است، تصریح کرد: با تلاش‌های جهادی و شبانه‌روزی همکاران، بسیج سازندگی به نمایندگی از قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و پیگیری‌های مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در حال حاضر آبرسانی به روستاهای محروم در فاز نخست با سرعت مطلوبی در حال انجام است.

وی ادامه داد: فاز نخست طرح جهاد آبرسانی به ۱۲۸ روستای استان ایلام ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: با توجه به نیاز روستاهای استان به آبرسانی پایدار، قرارداد آبرسانی به ۲۱۱ روستا در قالب قرارداد دوم طرح جهاد آبرسانی با برآورد هزینه ۱۰ هزار میلیارد ریال امضا شده است و در راستای تأمین نیازهای مالی پروژه‌ها خواستار همکاری استاندار ایلام هستیم.

کد خبر 745314

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۵۰۰۰ روستای کشور
  • بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب
  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی
  • بهره برداری و آغاز ساخت ۴ مدرسه در میناب
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • پل انجیرلو در مسیر ترانزیتی گرمی ـ بیله‌سوار آماده افتتاح شد
  • از رکورد ۱۵۰ درصدی ایجاد اشتغال در سمنان تا افتتاح فازهای جدید نیروگاه سیکل ترکیبی
  • اجرای طرح آبرسانی پایدار در ۲۱۱ روستای ایلام