Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: 10درصد از عوامل تصادفات تهران مربوط به تغییر مسیرهای ناگهانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران پرس؛ صبح امروز سرهنگ احسان مومنی در برنامه شهر امن که از استودیوی پلیس پایتخت از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص  تغییر مسیرهای ناگهانی و تصادفات  شهر تهران توضیح داد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سرهنگ احسان مومنی رییس اداره تصادفات  پلیس راهور تهران بزرگ گفت : یکی از علت های  وقوع حوادث رانندگی حرکت نکردن بین خطوط  و تغییر مسیرهای ناگهانی است و حدود ۱۰ درصد از عوامل تصادفات شهر تهران مربوط به تغییر مسیرهای ناگهانی می باشد .   وی ادامه داد : برابر ماده ۱۱۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی در راههای خط کشی شده وسایل نقلیه مکلفند بین خطوط حرکت نموده و از آن خارج نشوند .درصورت تغییر مسیر  و خروج از یک خط عبوری می بایست رانندگان با احتیاط کامل و با استفاده از چراغ راهنما و دادن علامت تغییر مسیر دهند .   سرهنگ مومنی گفت : در صورتیکه وسایل نقلیه در بین خطوط حرکت نمایند باعث تسریع خدمات اورژانسی باعث کاهش زمان سفر  و کاهش تصادفات رانندگی می گردد و حتی باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش آرامش روحی  و روانی نیز می گردد و وقتی رانندگان بین خطوط رانندگی نمایند یک نظم و زیبایی خاصی در ترافیک ایجاد می شود و همه همه از رانندگی خود لذت می برند و حوادث هم کاهش پیدا می کند .   وی افزود: بیشترین آمار مربوط به تصادفات و تغییر مسیرها مربوط به موتورسیکلت سواران است که در حین حرکت و بخاطر فرار از ترافیک اقدام به تغییر خط حرکتی می نمایند و حادثه ای را بوجود می آورند و بیشترین نقاط و محل هایی که ما اینگونه حوادث را داریم در خروجی از محورهای بزرگراهی است که راننده با مشاهده خروجی اقدام به تغییر مسیر ناگهانی می نماید و حادثه ای را رقم می زند .   مومنی ادامه داد : وی از همکاران خود در مجموعه شهرداری تهران خواست که تابلوهای هدایت مسیر را قبل از خروجی ها در فاصله مناسب قرار دهند تا رانندگان به راحتی بتوانند مسیر خود را تعیین نمایند چرا که یکی از علت های تغییر مسیر حفره ها و چاله هایی است که خصوصا بعد از بارندگی ها ایجاد می شود و مسئولین مربوطه نسبت به رفع این چاله ها و مرمت آسفالت اقدام نمایند تا شاهد کاهش تغییر مسیر  و کاهش حوادث رانندگی در سطح معابر شهری باشیم .   وی به رانندگان توصیه کرد در هنگام تغییر مسیر و خط حرکتی حتما  از راهنما استفاده نمایند و با این اقدام به رانندگان پشت سر خود علامت دهند ، بعد با احتیاط کامل اقدام به تغییر مسیر نمایند و همچنین در هنگام خروج از محورهای بزرگراهی در فاصله ۱۵۰ متر قبل از خروجی در منتهی الیه سمت راست راه قرار بگیرند و سپس اقدام به خروج از راه نمایند .   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تغییر مسیر بین خطوط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۰۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی و لایروبی ۱۶۰۰کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: طی بارندگی روزهای پایانی فروردین ماه، راهداران با تلاش شبانه‌روزی نسبت به پاکسازی محورها و لایروبی یک‌هزار و ۶۰۰ کیلومتر از محورهای استان اقدام کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد فدوی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براثر بارش‌های چند روز اخیر و جاری شدن روان‌آب و سیلاب به راه‌های حوزه استحفاظی استان خسارت وارد شده است و در محورهای شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، بیرجند، زیرکوه، خوسف و طبس شاهد بارش باران بوده‌ ایم. 

وی گفت: 220 راهدار با ماشین‌آلات راهداری در محورهای درگیر استان، اقدام به ترمیم و بازگشایی مسیر کردند. این راهداران با 180 دستگاه ماشین‌آلات راهداری مشغول رفع مشکلات و خسارات وارده از سیل شده و بازگشایی محورها را انجام داده‌اند. در این عملیات، بیش از یک هزار و 600 کیلومتر از مسیرهای آسیب‌دیده در استان، لایروبی و بازگشایی شد. همچنین راهداران نسبت به تعمیر و بازسازی موقت پل‌ها و ابنیه فنی آسیب‌دیده اقدام کردند. 

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی راهداران در رفع خرابی‌های سیلاب گفت: راهداران این استان در کمترین زمان ممکن، نسبت به بازگشایی مسیرهای مسدود شده و رفع خرابی‌ها اقدام کردند. با تلاش‌های راهداران، هم‌اکنون تمامی مسیرهای اصلی و فرعی استان بازگشایی شده و تردد در آنها بدون مشکل در حال انجام است.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • کلافگی رانندگان از رانندگی در جاده فرسوده آران و بیدگل - ابوزیدآباد + فیلم
  • پاکسازی و لایروبی ۱۶۰۰کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی
  • شناسایی ۲۳ نقطه حادثه‌خیز درون شهری در کهگیلویه و بویراحمد
  • افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان
  • ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی مراسم راهپیمایی حمایت از دفاع مشروع نیرو‌های مسلح در اهواز
  • حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان
  • نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو
  • جاده‌های خونین و مسافران بی‌دفاع
  • نداشتن رانندگی قابل پیش‌بینی، زمینه‌ساز تصادفات است