Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: مسافران پروازهای خارجی ورودی به مشهد باید گواهی سلامت همراه با تست pcr عدم ابتلا به کووید 19 را داشته باشند و به افرادی که فاقد این گواهی باشند اجازه ورود داده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر محمدجعفر صادقی اظهار کرد: هر مسافر پرواز خارجی ورودی به مشهد باید یک گواهی سلامت همراه با تست pcr عدم ابتلا به کووید 19 را داشته باشد و شرکت‌های هواپیمایی بدون داشتن این برگه مجاز به صدور بلیط نیستند و به افرادی که فاقد این گواهی باشند اجازه ورود داده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از زمان صدور گواهی آزمایشگاهی نباید بیش از 96 ساعت گذشته باشد و افرادی که زمان سفرشان طولانی‌تر است باید غربالگری در بدو ورود به مقصد بعدی داشته باشند و اگر تستشان مثبت بود باید 14 روز قرنطینه شوند و کلیه هزینه‌ها بر عهده خود فرد است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه هموطنانی که قصد ورود به کشور را دارند در صورتی که مدت اقامت شان در خارج از کشور بیش از دو هفته باشد، باید گواهی سلامت داشته باشند و این گواهی به تأیید کنسولگری ایران در آن کشور رسیده باشد.

دکتر صادقی تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که اگر به هر دلیل زمان سفر فرد بیش از 96 ساعت به‌طول بینجامد باید غربالگری بشود تا اگر مشکلی در حین سفر بود بلافاصله اقدام لازم صورت پذیرفته و از تکثیر ویروس جلوگیری شود.

وی با ذکر این نکته که مواردی که زمان سفرشان طولانی است و با دو پرواز به کشور مقصد می‌روند در فرودگاهی که پرواز اول به زمین می‌نشیند مورد غربالگری قرار می‌گیرند، تأکید کرد: اگر فرد مشکلی نداشته باشد روی گواهی سلامت اولیه مهر زده می‌شود که به معنای بلامانع بودن ادامه سفر است، اما اگر فرد علامت‌ار شده باشد آن گواهی ابطال می‌گردد و فرد تا زمان بهبودی در قرنطینه قرار می‌گیرد و کلیه هزینه‌ها هم بر عهده خودش است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آخرین آمار تست آمادگی کرونا آخرین آمار ابتلا به کرونا تست PCR تست PCR کرونا گواهی سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۰۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک در ورودی و خروجی‌های مشهد نیمه سنگین است

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ حسین میش مست اظهار کرد: بیشترین حجم ترافیک مربوط به مسیر مشهد- چناران است.

رییس پلیس راه خراسان رضوی اضافه کرد: در مسیر آزادراه شهیدشوشتری نیز ترافیک پرحجم است.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته هفت فقره تصادف جرحی با ۱۱ مصدوم و ۱۴ فقره تصادف خسارتی در جاده‌های استان رخ داده است.

دیگر خبرها

  • پروازهای فرودگاه تبریز به حالت عادی برگشت
  • مسافران داخلی از آخرین وضعیت پروازی خود مطلع شوند/ روند انجام پرواز‌ها عادی است
  • بازگشت پروازهای فرودگاه‌های کشور به حالت عادی
  • اطلاعیه جدید شرکت فرودگاه‌ها/ قبل از عزیمت به فرودگاه ساعت پروازها را چک کنید
  • بازگشت پرواز های فرودگاه‌ های کشور به حالت عادی
  • توقف پروازهای دبی؛ مسافر پیش‌از عزیمت به فروگاه پروازها را چک کند
  • ترافیک در ورودی و خروجی‌های مشهد نیمه سنگین است
  • کاهش زمان معطلی مسافران خط 7 مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی
  • معطلی مسافران در خط ۷ مترو کاهش پیدا می‌کند
  • کاهش زمان معطلی مسافران خط ۷ مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی