Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، سیدحمید حسینی بعدازظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان، اظهار کرد: تلاش کادر بهداشت و درمان، کاهش بار بستری در بیمارستان‌ها است، از این رو از همان ابتدا غربالگری و شناسایی گروه‌ها و افراد آسیب‌پذیر در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: در دی ماه ۱۶ مورد فوتی داشتیم که افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری زمینه‌ای بودند، بنابراین بحث آموزش و قرنطینه همواره در دستور کار بوده تا از ابتلای افراد آسیب‌پذیر پیشگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت‌ودرمان شهرستان نور با اشاره به شناسایی ۱۹ هزار و ۹۵ بیمار مشکوک از اسفندماه سال ۹۸ تاکنون، خاطر نشان کرد: در دی ماه ۳ هزار و ۳۷۱ نفر و در ۱۴ روز اخیر یک‌هزار و ۵۴۰ نفر مشکوک به بیماری شناسایی شدند.

این مسؤول رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ردیابی افرادی که در معرض تماس با بیماران بودند و درمان سرپایی را سه بخش مهم در مبارزه با کرونا عنوان کرد و گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۴۶۴ نفر توسط پزشکان مراکز ویزیت و درمان شدند که از این آمار ۲ هزار و ۸۴۰ نفر در دی ماه و یک‌هزار و ۵۰۴ نفر در ۱۴ روز اخیر ویزیت و تحت درمان قرار گرفتند.

حسینی در حالی‌که آمار بیماران مشکوک و درمان سرپایی را در حال کاهش اعلام کرد اما این وضعیت را بسیار شکننده دانست و بیان کرد: در این شرایط ترددها و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه اکنون یک‌هزار و ۸۴۸ نفر مشکوک و در قرنطینه هستند، تصریح کرد: این تعداد در یک‌هزار و ۲۲۲ خانوار عضو هستند که در مجموع ۳ هزار و ۶۸۵ نفر را شامل می‌شود و نیاز است همه این افراد مدتی را در قرنطینه باشند زیرا احتمال انتقال ویروس و افزایش درگیری وجود دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور از انجام ۹ هزار و ۴۴۲ مورد آزمایش پی.سی.آر و رپید تست از ابتدای طرح خبر داد و افزود: از این تعداد ۳ هزار و ۴۲۹ مورد مثبت شد که یک‌هزار و ۵۷۷ نفر بستری و ۱۵۳ فوتی داشتیم که ۱۴ مورد فوتی در نیمه‌اول دی ماه بوده اما با تدابیر لازم در نیمه دوم دی ماه تعداد فوتی به ۲ نفر رسید.

این مسؤول با بیان اینکه اکنون در وضعیت نارنجی قرار داریم، تصریح کرد: نباید به رنگ‌ها توجه کنیم اگرچه قرمز شدن سبب تعطیلی گروه‌های شغلی دوم می‌شود و تعداد این گروه هم بسیار زیاد هستند که دچار ضرر و زیان می‌شوند اما نباید در این وضعیت عادی انگاری صورت گیرد چون سبب درگیری بیشتر می‌شود.

حسینی با ابراز نگرانی از دورهمی‌ها به ویژه در برخی محیط‌های روستایی گفت: ۱۵ هزار و ۲۶۷ نفر سالمند، ۲۱ هزار و ۴۳۳ نفر بیمار زمینه‌ای و ۶ هزار و ۹۸۹ نفر افراد چاق همه از گروه‌های آسیب‌پذیر هستند که نیازمند مراقبت‌های ویژه هستند و لازم است هم خودشان در منزل بمانند و هم بستگان از رفت و آمد غیرضروری به منازل آنان خودداری کنند.

وی دفاتر پیشخوان و تجمع مردم برای دریافت کد سجام را از مراکز پر خطر دانست و افزود: در جلسات شهرستانی و استانی این موضوع را مطرح کردیم اما لازم است زمان دریافت کد سجام را تمدید و تعداد دفاتر پیشخوان افزایش یابد و تدابیر دیگر مانند نوبت‌دهی اینترنتی انجام تا شاهد شیوع بیماری نشویم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور از انجام یک‌هزار و ۸۴۳ مورد بازرسی توسط بهداشت محیط و ۳۷۱ مورد توسط بهداشت حرفه‌ای و نیز ۳ هزار و ۴۶۴ مورد بازرسی مشترک با اداره صمت خبر داد و گفت: در مجموع ۵ هزار و ۶۷۸ مورد بازرسی صورت گرفت که ۶۸۲ مورد اخطار صادر و ۲۰۱ واحد صنفی پلمب شد.

این مسؤول افزود: از اول تا پنجم بهمن ماه یک‌هزار و ۲۴۱ مورد بازرسی انجام که ۱۰۵ مورد اخطار و ۲۰ مورد پلمب انجام گرفت.

حسینی از افزایش آزمایش ها اعم از پی‌.سی‌آر و رپید خبر داد و گفت: در اوایل حدود ۴۰۰ آزمایش انجام گرفتیم اما اکنون با فعالیت سه آزمایشگاه در شهرهای نور، ایزدشهر و چمستان و حضور بهورزان و مراقبان سلامت در منازل افراد مشکوک، تنها در دی ماه ۲ هزار و ۱۰۵ مورد پی.سی.آر و ۲هزار و ۶۲۱ مورد رپید انجام شد.

وی از همراهی مسؤولان، شوراهای اسلامی و دهیاران به ویژه در موضوع پدافند زیستی قدردانی کرد و افزود: با کمک و همراهی شوراها و دهیاران از یک‌هزار و ۶۰ مورد تجمع اعم از عروسی و ترحیم جلوگیری شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور، اظهار کرد: ۴۷ گروه نظارتی و مراقبتی در قالب ۲۷ تیم شهری و ۲۰ تیم روستایی در طرح شهید سلیمانی فعالیت دارند که تیم‌های نظارتی کار ضدعفونی منازل، آموزش و شناسایی را به‌عهده دارند و تیم‌های مراقبتی نیز رعایت قرنطینه، خدمات حمایتی و ارجاع افراد مشکوک را انجام می‌دهند.

این مسؤول گفت: در اجرای این طرح ۸۶۰ مورد شناسایی افراد مشکوک، ۶۱۴ مورد ضد عفونی و ۸۹۸ مورد کار مراقبتی انجام شد.

انتهای پیام/۸۶۰۲۳/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: سید حمید حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور نشست خبری طرح شهید سلیمانی مدیر شبکه بهداشت درمان شهرستان نور بهداشت و درمان مورد بازرسی یک هزار دی ماه ۳ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۰۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان با بیان اینکه خدمات دندانپزشکی در مراکز بهداشتی شهرستان ۳۰ درصد افزایش یافته گفت: اائه خدمات داندانپزشکی مانند معاینات، ترمیم سطحی دندان و کشیدن در مراکز جامع سلامت شبکه بهداشت و درمان به جز ویزیت رایگان جهت جمعیت گروه هدف (کودکان زیر ۶ سال – کودکان ۶-۱۲سال – خانم‌های باردار) با تعرفه دولتی جهت سایرین انجام می‌شود.


حسن ذبیحی با اشاره به اجرای طرح ملی غربالگری دیابت و فشارخون در این شهرستان افزود: با تلاش کارکنان بهداشت تاکنون ۸۴ درصد جمعیت شهرستان اردستان خطرسنجی شدند که بیش از ۱۶ درصد جمعیت شهرستان اردستان که حدود ۳۹۵۹ نفر می‌شوند، مبتلا به دیابت و تقریبا ۳۰ درصد جمعیت که حدود ۶۹۳۸ نفر می‌شوند، دچار فشارخون هستند.


وی اردستان عامل مرگ و میر در شهرستان اردستان را بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و گفت: به طور کلی فشار خون، مصرف دخانیات، کم تحرکی، چاقی و اضافه وزن و مصرف چربی‌های مضر مهم‌ترین علت بروز این بیماری است.

دیگر خبرها

  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از بحران آب آشامیدنی در افغانستان
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی برای افراد در برنامه «سلامت خانواده»
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی در برنامه «سلامت خانواده»