Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، ۲۶ اردیبهشت ۹۴، قوچان میزبان برگزاری اولین دوره مسابقات ملی کشتی با چوخه کشور در استادیوم آزادی این شهرستان بود و قرار بود در حاشیه این مسابقات، کلنگ پروژه بزرگ‌ترین گود کشتی با چوخه نیز در پارک نشاط به زمین زده شود.

آیین کلنگ زنی این پروژه مهم هم‌زمان با سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) با حضور غلامرضا جعفری رئیس سابق فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، کوروش صبوریان مدیرکل سابق ورزش و‌ جوانان خراسان رضوی، علیرضا قامتی فرماندار اسبق قوچان، هادی شوشتری نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسؤولین و مدیران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار بود این پروژه در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار در قسمتی از بوستان نشاط شهرستان (موسوم به هفت‌تپه) به مرحله اجرا درآید که زمین آن توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر قوچان اهدا و واگذارشده بود.

سال ۹۵ و در حاشیه برگزاری دوازدهمین دوره مسابقات کشتی با چوخه قهرمانی کشور در گود کشتی رهورد قوچان نیز هادی رجایی نیا؛ معاون وقت سیاسی و اجتماعی فرماندار قوچان بیان کرد که نقشه‌های این پروژه تأیید و حتی اعتبار اولیه آن تأمین و اعتبار موردنیاز پروژه توسط حوزه فنی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی به ارزش یک میلیارد تومان در دو فاز برآورد مالی شده است.

اما محمدرضا خوش‌باطن رئیس هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان رضوی در اظهارنظری با اشاره به برآورد اعتبار احداث فاز نخست احداث بزرگ‌ترین گود کشتی با چوخه کشور در قوچان گفته بود که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار موردنیاز است و این مبلغ توسط فدراسیون و وزارت و اداره کل تأمین می‌شود.

وی بیان کرده بود که این گود در زمینی به طول و عرض ۴۰ و ۳۰ مترمربع با ۲ هزار مترمربع زمین مفید برای ورزش‌های بومی و محلی و مشرف‌به ورزشگاه در حال احداث ۵ هزارنفری قوچان ایجاد می‌شود که بزرگ‌ترین گود چوخه کشور و حتی بزرگ‌تر از گود اسفراین(زینل خان) خواهد بود.

وی مدعی می‌شود که زمین پروژه به مرحله تسطیح درآمده اما ناگهان مشخص شد که زمین اهدایی متعلق به شهرداری نیست و آستان قدس رضوی مالکیت اصلی آن را بر عهده دارد لذا پروژه نیازمند اخذ مجوزهای جدید است.

امروز ۸ بهمن ۹۹ دوباره کلنگ این پروژه کمی آن‌طرف‌تر از محل قبلی و بازهم مشرف‌به ورزشگاه احداث‌شده ۵ هزارنفری قوچان توسط محمدتقی امیری خراسانی؛ رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی، فرزاد فتاحی؛ مدیرکل ورزش و‌ جوانان خراسان رضوی، امیررضا مرآتی؛ فرماندار قوچان و علی آذری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به زمین زده شد.

در مراسم کلنگ زنی این پروژه جمشید تقی زاده معاون حقوقی و پارلمانی وزیر ورزش و جوانان نیز حضور داشت و قرار است این پروژه جدید در همان مساحت ۲ هکتاری با متراژ بنای ۳۵۰ مترمربعی ایجاد شود که اعتبار کل پروژه حدود ۸ میلیارد تومان برآورد شده است و سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

البته این نکته نیز قابل‌ذکر بوده که فرزاد فتاحی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی اذعان کرده است که سال ۹۸ حدود یک میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص پیداکرده و امسال نیز ۳ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته‌اند.

کلنگ زنی قبلی پروژه نیز از ثمرات دولت تدبیر و امید بوده و کاش در طول سال‌های گذشته این پروژه به مرحله اجرا و بهره‌برداری می‌رسید و دولت دوازدهم که ماه‌های پایانی عمر خود را می‌گذراند با برآورد اعتبار ۸ برابری نسبت به سال ۹۴، یک پروژه را دوباره کلنگ زنی نمی‌کرد.

تعارضات و تناقض‌های فراوانی در پروژه گود کشتی با چوخه قوچان وجود دارد همچون دو بار کلنگ زنی، مشخص نبودن اینکه اعتبار اولیه پروژه کجا هزینه شده است یا اهدای زمینی که اصلاً در مالکیت شهرداری و شورای اسلامی شهر نبوده و ...؛ اما امروز مهم این است که پروژه بالاخره وارد فاز اجرایی شود و سال آینده شاهد بهره‌برداری از آن باشیم نه کلنگ زنی سه‌باره!!!

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

 

منبع: فارس

کلیدواژه: فدراسیون بازی های بومی و محلی چوخه قوچان ورزش و جوانان خراسان رضوی جوانان خراسان رضوی گود کشتی با چوخه میلیارد تومان شورای اسلامی چوخه کشور کلنگ زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۰۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توان فنی - مهندسی ایران در جهان شناخته شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، "رانیل دیکره مسینکه" رئیس جمهور کشور سریلانکا در مراسم افتتاح پروژه چند منظوره اومااویا در جنوب شرق کشور سریلانکا که با حضور رئیس جمهور ایران و وزیر نیرو برگزار شد، ضمن قدردانی از دولت ایران و شرکت‌های مهندسی ایرانی به منظور اجرای این پروژه عظیم فنی – مهندسی صنعت آب و برق، گفت: دشواری‌ها و چالش‌های بسیاری در مسیر پیشبرد و عملیاتی کردن این پروژه عظیم در سریلانکا وجود داشت اما به همت مهندسان ایرانی با وجود همه این محدودیت‌ها، در نهایت پروژه بزرگ و چند منظوره اومااویا نهایی و به مرحله اجرا رسید.

وی در ادامه به تمدن کهن و باستانی دو کشور ایران و سریلانکا اشاره کرد و افزود: خوشبختانه امروز شاهد قرار گرفتن دو کشور دارای تمدن کهن و سیستم‌های آبیاری باستانی به منظور همکاری در زمینه اجرای پروژه‌های مهندسی شده انتقال آب و تولید برق هستیم.

رئیس جمهور کشور سریلانکا یادآور شد: پیشبرد طرح‌های صنعت آب به منظور بهره‌برداری از منابع آبی موجود به نفع مردم ساکن در این منطقه خواهد بود و خوشبختانه در کنار اجرای پروژه بزرگ انتقال آب و نیز تولید و توزیع برق توسط متخصصان ایرانی، این دانش و تکنولوژی به مردم سرزمین سریلانکا منتقل شد.

به گفته وی، بی تردید بدون همکاری ایران و انتقال توانمندی و تکنولوژی مهندسان ایرانی انجام این پروژه بزرگ و انتقال آب به مناطق دارای بحران و تنش آبی سریلانکا غیرممکن بود.
دیکره مسینکه در ادامه با تاکید بر اینکه مهارت‌ها و تکنولوژی فنی - مهندسی ایران در جهان شناخته شده است، اظهار کرد: ایران نمونه کشوری است که موفق شد تکنولوژی و دانش فنی را در همه حوزه‌ها با خوداتکایی ایجاد کند، ارتقا دهد و پیشرفت‌های چشمگیری را در این مسیر کسب کند.
وی یادآور شد: ایران و سریلانکا به عنوان دو کشور جنوب آسیا در صدد کسب هویت و استقلال خودشان هستند و بی‌تردید اجرای پروژه‌هایی در سایه همکاری‌های مشترک بین دو کشور، رویکرد این کشورها را در تحققق استقلال هویتشان تقویت می‌کند.
رئیس جمهور کشور سریلانکا خاطرنشان کرد: به واسطه اجرای پروژه بزرگ و چند منظور اومااویا، ایران توانست با بهره‌مندی از ظرفیت و توان متخصصان خود، از طریق سدسازی آب را به منطقه خشک انتقال دهد که با نعمات فراوانی برای آیندگان نیز همراه خواهد شد.

کد خبر 6087676 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا
  • آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب
  • از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟
  • چرا صادرات خدمات سدسازی و نیروگاهی مهم است؟
  • افتتاح طرح برق‌آبی اومااویا در سریلانکا / رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • توان فنی - مهندسی ایران در جهان شناخته شده است
  • رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک