Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال تراکتور تبریز بعداز سه فصل غیبت به لیگ قهرمانان آسیا برگشت و در سال ۲۰۲۱ باید در گروه دوم با تیم‌های الشارجه امارات، پاختاکور ازبکستان و یکی از ۲ تیم الوحده عربستان یا نیروی هوایی عراق پیکار کند. گروهی نسبتا دشوار برای نماینده کشورمان مقابل تیم‌هایی آماده که در کشورهایشان نمایش خوبی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الشارجه همان تیمی است که مسعود شجاعی در آن بازی می‌کرد. او پس از ترک سایپا و پیش از پیوستن به اوساسونا در الشارجه روزهای درخشانی را پشت سر گذاشت و حالا احتمالا باید در برابر این تیم قرار بگیرد. الشارجه فصل پیش در لیگ امارات چهارم شد اما در این فصل با پنج امتیاز فاصله در صدر قرار دارد. عبدالعزیز العنبری اماراتی هدایت این تیم را به عهده دارد.

الشارجه که فصل پیش در برابر پرسپولیس یک بار به تساوی رسید و یک بار شکست تلخی را تجربه کرد همچنان کایوی برزیلی را در ترکیبش دارد. ولیتون و ایگور کورونادوی برزیلی نیز همچنان دیگر مهره‌های خطرناکشان محسوب می‌شوند. کایو روزا، مارکوس ملونیلانزینیو سه بازیکنان خارجی دیگر تیم هستند که مجددا جملگی اهل برزیل هستند. اوتابک شوکوروف ازبکستانی هم تنها سهمیه آسیایی الشارجه است.

الشارجه در سال ۲۰۰۴ به مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا رسید اما فصل قبل در همان مرحله گروهی حذف شد. باید دید در سومین دوره حضور، این تیم چه عملکردی را از خود نشان می دهد.

اما پاختاکور ازبکستان. تیمی که فصل قبل شهرخودرو را ۲ بار شکست داد. سپس در مرحله یک هشتم نهایی از سداستقلال گذشت اما در دور بعدی پس از ۱۰ نفره شدن، ۲ گل از پرسپولیس خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت. پاختاکور قهرمان ازبکستان است و با ۱۲ امتیاز فاصله به این عنوان دست پیدا کرد. آنها حدود یک ماه قبل شوتا آرولادزه را به عنوان سرمربی از دست دادند اما مغز متفکر هلندی او یعنی پیتر هیوسترا را به نفر اول کادر فنی معرفی کردند.

دراگان چران صربستانی و ارن دردیوک سوئیسی همچنان بازیکنان خارجی تیم هستند و بازیکنان بزرگی چون جلال‌الدین ماشاریپوف، آنزور اسماعیلوف، ایگور کریمتس و ... برای این تیم توپ می‌زنند. پاختاکور دون شک اصلی‌ترین شانس صعود از این گروه است.

اما دیگر تیم گروه دوم یکی از بین الوحده عربستان و نیروی هوایی عراق خواهد بود. الوحده مکه فصل پیش در لیگ عربستان چهارم شد و حالا در بین ۱۶ تیم رتبه دهم را به خود اختصاص داده است. شاگردان ایوو ویرای پرتغالی نتوانسته‌اند نمایش خوب فصل پیش را تکرار کنند. پدر هنریکه(برزیل)، هرنانی فورتس(پرتغال)، دیمیتری پتراتوس(استرالیا)، البرتو بوتیا(اسپانیا)، یوسف نیاکاته(فرانسه)، احمد عبدو(اریتیا)، آنسلمو(برزیل) و لوییز گوستاوو(برزیل) نفرات خارجی تیم هستند که چند نفر از آنها اجازه حضور در لیست آسیایی را پیدا نمی‌کنند.

نیروی هوایی عراق در حال حاضر با ۲۹ امتیاز در رقابتی تنگاتنگ تیم صدرنشین لیگ عراق است. این تیم با هدایت شیهاب جهاد عملکرد خوبی در این فصل داشته است. لما مابیدی از کنگو تنها  بازیکن خارجی تیم به شمار می‌رود. ابراهیم بایش و یکی ۲ بازیکن دیگر هم سابقه حضور در تیم ملی عراق را دارند. باید دید این تیم و الزورا می توانند به الشرطه در مرحله گروهی اضافه شوند یا خیر.

تراکتور با قرعه نسبتا خوبی روبرو شده و می‌تواند بعد از پاختاکور اصلی‌ترین شانس صعود باشد. البته که غیبت چند ساله تراکتور برای برخی از بازیکنان این تیم می‌تواند شرایط دشوار و غریبی را به وجود بیاورد. در اینجا نقش مهره‌های باتجربه بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

برچسب‌ها تراکتورسازی لیگ قهرمانان آسیا مسعود شجاعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تراکتورسازی لیگ قهرمانان آسیا مسعود شجاعی تراکتورسازی لیگ قهرمانان آسیا مسعود شجاعی اخبار کنکور فصل پیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد محمدی و برنامه ویژه صعود برای سایپا

به گزارش "ورزش سه"، محمد محمدی که بعد از پایان دوران بازی با پست معاونت باشگاه پرسپولیس چالش جدید خود را استارت زد، به خوبی توانست از این فرصت بهره برده و وظایف مدیریتی خود را در آن مرحله به خوبی دنبال کرده و به نتیجه برساند.

عملکرد محمد محمدی فارغ از اختلاف نظری که در روزهای پایانی با رضا درویش داشت به شکلی پیش رفت که باعث شد تا هواداران پرسپولیس نیز از حضور او اعلام رضایت داشته باشند. با این حال محمد محمدی ترجیح داد از تیم مدیریتی پرسپولیس جدا شود و در ادامه اما به ریاست مجموعه انقلاب به عنوان یکی از مجهزترین و بزرگترین مجموعه‌های ورزشی تهران برسد.

محمدی در سمت جدید خود نیز به دنبال ارتقای زیرساخت‌های این مجموعه رفت و توانست دستاورد قابل توجهی را در مدت کوتاه حضورش در این پست پشت سر بگذارد. با این حال او در سومین تجربه مدیریتی خود اکنون با چالشی جدی‌تر مواجه شده است؛ "مدیریت باشگاه سایپا".

باشگاه سایپا که دومین فصل حضورش در لیگ دسته اول را پشت سر می‌گذارد به عنوان قهرمان اسبق فوتبال ایران و البته یکی از سازنده‌ترین باشگاه‌های ایران طی سال‌های گذشته که هنوز بازیکنان اسبق این تیم به عنوان ستاره‌های این روزهای فوتبال ایران می‌درخشند، درگیر شرایطی شده که طی این مدت در مسیر دستیابی به امتیاز صعود ناکام مانده است.

محمد محمدی که اکنون به عنوان مدیرعامل این باشگاه البته شانس تیمش را برای صعود به لیگ برتر در رقابت با مدعیانی مثل خیبر خرم آباد، چادرملو اردکان، نفت مسجدسلیمان و فجرسپاسی در حد غیرممکن می‌بیند، به دنبال اجرای برنامه‌های خود در ادامه مسیر است تا فصل آتی را به عنوان مدعی اصلی و اول این رقابت‌ها جدال برای صعود را شکل دهد. مهمترین موضوعی که این تیم با مدیریت محمدی دنبال خواهد کرد "شخصیت سازی" برای مسیر صعود است. تیمی که سال‌های گذشته رقیبی قابل احترام در لیگ برتر محسوب می‌شد، طی دو فصل اخیر و بعد از سقوط به نظر می‌رسد این شرایط را پذیرفته و رقابت برای بازگشت در این تیم کاملا از بین رفته است. مدیرعامل جاه‌طلب سایپایی‌ها اما طی مدت کوتاه حضورش در این سمت بیشتر روی این موضوع کار کرده تا در ادامه شرایط را برای موفقیت این تیم در مسیر دستیابی به امتیاز سقوط در فصل آتی شکل دهد.

دیگر خبرها

  • خبر عجیب؛ توافق تراکتور با سرمربی سابق یک تیم‌ ملی اروپایی
  • پیروزی ازبکستان مقابل عراق در فوتسال جام ملت‌های آسیا
  • صعود رضوانی به دور نیمه نهایی
  • صعود تیم دونفره سبک‌وزن بانوان ایران به فینال
  • ستاره سابق استقلال راضی از ازدواج و تاهل!
  • نساجی - تراکتور؛ تقابل با مربی سابق در دوران پساخمز؛ پیش بازی
  • مسابقات آب‌های آرام آسیا و انتخابی المپیک، صعود نمایندگان ایران به فینال
  • صعود کانوی دونفره مردان و‌ علی آقامیرزایی به فینال مسابقات
  • محمد محمدی و برنامه ویژه صعود برای سایپا
  • خارجی های تراکتور رضایت دادند؛ بازگشت قربان بردیف به تبریز!