Web Analytics Made Easy - Statcounter

هردو مجلس دوما و علیای روسیه با تمدید معاهده استارت جدید میان مسکو و واشنگتن موافقت کردند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، هردو مجلس دوما و علیای روسیه روز چهارشنبه، با تمدید معاهده «استارت جدید» میان مسکو و واشنگتن، موافقت کردند.

به نوشته خبرگزاری «اسوشیتد پرس»، یک روز پس از تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «جو بایدن» همتای آمریکایی او، مجلس سفلای روسیه (دوما) تمدید پنج ساله این معاهده را تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خبرگزاری «رویترز» دقایقی پس از انتشار این خبر نوشت، مجلس علیای روسیه نیز بلافاصله به تمدید معاهده اتمی دوجانبه میان مسکو و واشنگتن رأی داد.

آسوشیتد پرس از سوی دیگر نوشت، تمدید این معاهده در آمریکا نیازمند تصویب در کنگره نیست.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در جمع قانون‌گذاران روس گفت، تمدید این توافق با تبادل یادداشتی‌های دیپلماتیک میان مسکو و واشنگتن انجام خواهد گرفت.

ریابکوف امروز (چهارشنبه) با اشاره به اینکه توافق حاصل شده بر اساس شروط مسکو صورت گرفته است گفت: «طبق شروط ما، [این معاهده]به مدت پنج سال، بدون پیش شرط و بدون هیچ ضمیمه و الحاقیه [تمدید می‌شود]» .

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا برای تمدید این معاهده پیش شرط‌هایی را تعیین کرده بود که با مخالفت مسکو مواجه شد. از جمله این پیش‌شرط‌ها می‌توان به ورود چین به معاهده به عنوان طرف سوم و باقی ماندن موشک‌های آمریکایی در کشور‌های اروپایی مجاور روسیه اشاره کرد.

روسیه و آمریکا ۱۰ سال پیش معاهده‌ای با هدف کاهش و محدودسازی تسلیحات راهبردی به امضا رساندند که به معاهده استارت جدید معروف شد. با این حال دولت پیشین آمریکا از تمدید آن طفره می‌رفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پارلمان روسیه معاهده استارت جدید پوتین میان مسکو و واشنگتن تمدید معاهده استارت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۱۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر متفاوت از صحن مجلس؛ مهمانان ویژه پارلمان را ببینید

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه ۲۸ فروردین به ریاست محمدباقر قالیباف، برگزار شد. در همین راستا، جمعی از فرماندهان و مدیران ارشد ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران از مهمانان امروز بهارستان بودند. در همین راستا، تصاویری از حضور مقامات نظامی ارتش را در صحن علنی مجلس مشاهده می‌کنید.

دیگر خبرها

  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • مشت نماینده مجلس گرجستان بر صورت رهبر حزب حاکم: ای آشغال روس پرست! (فیلم)
  • تصویر متفاوت از صحن مجلس؛ مهمانان ویژه پارلمان را ببینید
  • بایدن ورود کشتی‌های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد