Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-ششمین سال نوای موسیقی ایران به مدیریت هنری «علی جعفری پویان» و مدیریت اجرایی «محمد مهدی گورنگی» شامگاه چهارشنبه هشتم بهمن با پیام استاد احمد پژمان و اجرای چندین برنامه ویژه در فضای مجازی آغاز می‌شود.
به گزارش آریا، ششمین سال نوای موسیقی ایران به مدیریت هنری علی جعفری پویان (نوازنده و مدرس موسیقی و مدیریت اجرایی محمد مهدی گورنگی آهنگساز و مدرس موسیقی، شامگاه چهارشنبه هشتم بهمن ماه با پخش پیام استاد احمد پژمان موزیسین مطرح کشورمان و اجرای چندین برنامه ویژه و متفاوت در قالب یک رویداد مجازی طی دو نوبت پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، در نوبت اول برنامه‌ها که ساعت 19 شامگاه چهارشنبه هشتم بهمن ماه از طریق چندین پلتفرم و صفحه‌های مجازی که اسامی آن‌ها در صفحه پروژه «سال نوا» منتشر شده به مخاطبان ارائه خواهد شد، در ابتدا پیام استاد احمد پژمان به ششمین سال نوای موسیقی ایران با صدای فریبرز فرهنگ مهر به نمایش در می‌آید، پس از آن پیام تصویری علی جعفری پویان مدیر هنری و محمد مهدی گورنگی مدیر اجرایی ششمین سال نوای موسیقی به صورت جداگانه به نمایش در می‌آید.
 پخش نماهنگ رویداد «سال نوا» با شعر بیژن ارژن و آهنگسازی و خوانندگی صادق نوری، انتشار ویدئوی تمبر یادبود استادان حسین دهلوی و هوشنگ ظریف با حضور حسین علیزاده و علی پویا، سخنرانی آیدین الفت مدیر مجموعه «شهر صدای پارسیان» و پخش کلیپ درگذشتگان موسیقی ایران که در فاصله چهارمین تا ششمین سال نوای موسیقی ایران دار فانی را وداع گفتند از دیگر بخش‌های نوبت اول، اولین روز ششمین سال نوای موسیقی ایران هستند.
 در بخش دوم برنامه‌های روز اول که از ساعت 21 به نمایش در می‌آید، ستاد برگزاری ششمین سال نوای موسیقی ایران از مقام هنری خاچیک بابایان نوازنده با سابقه ویولن با حضور چند هنرمند شاخص و نمایش چند برنامه ویژه قدردانی خواهد کرد.
 پخش چند فیلم نوازندگی خاچیک بابایان از آثاری چون «الگرو» به آهنگسازی جوزف هکتور فیکو، «چهار فصل ویوالدی» با همراهی ارکستر زهی ارمنستان به رهبری لوریس چکناوریان، سونات برای برای ویولن و پیانو (تریل شیطان) اثرجوزپه تارتینی، «شون رزمارین» اثر فرانیس کرایسلر، «لالایی» اثر آرام خاچاتوریان و «چارداش مونتی»، پخش تصاویری از تبریک هنرمندان موسیقی، ویدئوی اهدای تندیس و لوح قدردانی شمشین سال نوای موسیقی ایران، پخش تصاویری از پیشینه فرهنگی هنری خاچیک بابایان همراه با ویدئویی از ساحل کریمی، نمایش اجرای «کوارتت زهی خلیج فارس – تقدیم شده به خاچیک بابایان» با اثر «مینیاتور» اثر کومیتاس وارداپت، نمایش کلیپ تولد خاچیک بابایان و پخش صحبت‌های تعدادی از هنرمندان شاخص موسیقی کشورمان از جمله رافائل میناسکانیان، همایون رحیمیان، ابراهیم لطفی، ارسلان کامکار، مجید انتظامی، در تجلیل از مقام هنری خاچیک بابایان بخش‌های مختلف این نکوداشت مجازی را تشکیل می‌دهند.
 رویداد «سال‌نَوای موسیقی ایران» پروژه‌ای است که از سال 1394 به ابتکار و طراحی علی جعفری‌پویان و با یاری موسیقی‌دانان ایرانی، با هدف نکوداشت و قدردانی از استادان موسیقی ایران برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سال نوای موسیقی ایران احمد پژمان ششمین سال نوای موسیقی ایران علی جعفری پویان خاچیک بابایان احمد پژمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۱۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،یاوری دبیر اولین دوره جشنواره قصص قرآنی گفت: دانش آموزان مدارس مفتاح و مدارس ناحیه‌های ۴ و ۶ آثار هنری خود را در قالب‌های گوناگون هنری به این جشنواره ارسال کرده بودند. 

او با اشاره به در یافت ۶۳۵ اثر، افزود: آثار دریافت شده در بخش‌های نماهنگ، نقالی، نمایش نامه نویسی، سرود، پادکست، نقاشی و نماهنگ بود که ۳۷ اثر برگزیده، ۲۷ اثر شایسته تقدیر و هفت اثر گروهی برگزیده شد.

دیگر خبرها

  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • اجرای نمایش «سپیده» در حوزه هنری
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • نمایش دستاوردهای جهاددانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • گزارشی از تولد رادیو در ایران؛ از هیاهوی مردم در میدان توپخانه تا نخستین آوازخوانان
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • برپایی نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان بردسکنی