Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت چین روز چهارشنبه از اندونزی خواست رفتار مناسبی را با ملوانان دستگیر شده در ارتباط با یک فروند نفتکش مصادره شده با پرچم ایران داشته باشد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» یک  فروند نفتکش با پرچم ایران و یک نفتکش با پرچم پاناما روز یکشنبه  با ادعای انتقال سوخت در دریا، خاموش کردن ردیاب‌ها و برخی تخلفات دیگر از سوی اندونزی توقیف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات اندونزی گفته‌اند که 36 خدمه ایرانی و 25 خدمه چینی در این نفتکتش‌ها بودند.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در این زمینه گفت: «مقامات اندونزی  به سفارت چین در این کشور اطلاع داده‌اند که حال خدمه دستگیر شده چین مساعد است.»  سخنگوی وزارت خارجه چین درادامه گفت که سفارت چین از اندونزی خواسته تا با رعایت قانون و بیطرفانه  به این پرونده رسیدگی کنند.

دولت اندونزی روز چهارشنبه اعلام کرد که هردو نفتکش توقیف شده  در جزیره «باتم» در «رایئو» در جنوب سنگاپور لنگر انداخته‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز درباره توقیف نفتکش ایرانی در آب‌های اندونزی گفت: «منتظر دریافت اطلاعات بیشتری از سوی دولت اندونزی هستیم. برخی اطلاعات ضد و نقیضی دریافت کرده‌ایم که مایل هستیم شفاف‌تر و دقیق‌تر اطلاع رسانی شود.»

نفتکش غول پیکر ایران و چین، روز یکشنبه در آب‌های اندونزی در نزدیکی جزیره «کالیمانتان» توقیف شدند. نفتکش «ام‌تی هورس» به شرکت ملی نفت ایران تعلق دارد و نفتکش «ام‌تی‌فریا» توسط شرکت «شانگهای فیوچر شیپ مننجمنت»، اداره می‌شود. 

 انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: چین اندونزی توقیف وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۱۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار چهره به چهره استاندار همدان با مردم و پاسخ گوی مطالبات شهروندان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزارش صدا و سیما استان همدان، علیرضا قاسمی فرزاد، با حضور در مرکز سامد «سامانه ارتباطات مردم و دولت» و ارتباط مستقیم با مردم برای شنیدن مسائل و مشکلات مطرح شده و پاسخگویی به سوالات، دستورات لازم را برای گره گشایی از مشکلات، پیگیری و تحقق مطالبات قانونی شهروندان صادر کرد.

مرکز سامد یا همان سامانه ارتباط الکترونیکی مردم و دولت یکی از راه‌های بیان مشکلات و تقاضا‌های مردم از دستگاه‌های دولتی است.

اپراتور‌های این مرکز همه روزه و در ساعات اداری پاسخگوی درخواست‌های تلفنی مردم هستند و مردم می‌توانند با شماره گیری ۱۱۱ با این سامانه ارتباط برقرار کنند.

روزانه بیش از ۳۰۰ تماس مردمی برقرار می‌شود و ۷۰ درصد آن درخواست مشاوره است.

با ثبت مشخصات فردی تقاضا کننده به او یک کد پیگیری داده می‌شود و دستگاه‌های مربوطه در نهایت مدت یک هفته تا ۱۰روز باید پاسخگوی درخواست افراد باشند.

دیگر خبرها

  • دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • کوچ ملی‌پوش والیبال ایران به اندونزی!
  • شام لاکچری فضانوردان آپولو ۸ چه بود؟ (+عکس)
  • حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت‌حیدریه از مرز ۱.۶ میلیارد لیتر گذشت
  • خلافی بیش از ۵۶ میلیون تومانی یک خودرو توقیفی در لرستان
  • یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد
  • دستور دادستان مرکز لرستان نسبت به تعیین تکلیف خودروهای توقیفی
  • درخواست از قالیباف برای ارائه گزارش ارزی مجلس و دولت
  • قاچاقچی با سوخت قاچاق به مقصد نرسید
  • دیدار چهره به چهره استاندار همدان با مردم و پاسخ گوی مطالبات شهروندان