Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:58:53 GMT

هشت اسکله فلزی تولیدی در قشم بارگیری شد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۱۵۱۰

هشت اسکله فلزی تولیدی در قشم بارگیری شد

حمیدرضا مومنی روز چهارشنبه در این آیین افزود: این اسکله‌ها به سفارش اداره بنادر و دریانوردی خرمشهر برای رونق گردشگری در این منطقه توسط متخصصان داخلی طراحی، ساخت و تولید شدند که تا ابتدای سال آینده در چهار نقطه از رود کارون نصب می‌شوند.

وی ادامه داد: این اسکله‌ها به همراه چهار پل دسترسی علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم برای ۷۰ نفر، از خروج ۳۰۰ هزار دلار ارز نیز جلوگیری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این اسکله‌ها با مواد اولیه داخلی از جنس فولاد دریایی و در مدت زمان چهار ماه تولید شد.

وی اظهار کرد: شمع کوبی این اسکله‌ها توسط شرکت تولید کننده در خرمشهر انجام می‌شود.

مومنی افزود: در ۲ سال گذشته بیش از ۱۱ هزار متر مربع اسکله آلومینیومی، یکهزار متر اسکله فلزی و سه هزار طراحی و تولید و ۱۶۰ نقطه شمع کوبی توسط شرکتهای قشمی انجام شده است.

شهرک دریایی در قشم ایجاد می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این سازمان در حال ساخت شهرک دریایی با هدف تعمیرات شناورهای سنگین و کشتی‌های باری بزرگ است و از تمام ظرفیت های تولیدی در جزیره برای تکمیل سبد دریایی خود استفاده می‌کند.

وی از توسعه گردشگری دریایی در قشم خبر داد و افزود: ساخت و تجهیز اسکله مارینای قشم توسط بخش خصوصی گردشگری دریایی در قشم را رونق می‌دهد.

مومنی از ساخت جَکِت و اسکله‌های نفتی تا ۶ ماه آینده در قشم اطلاع داد و تصریح کرد: اقتصاد دریا محور با مشارکت و فعالیت اداره بنادر و دریانوردی، شیلات و مشارکت بخش خصوصی در قشم توسعه فراوانی را به دنبال داشته است.

وی با تاکید بر بهره‌وری از شرکت‌های تولیدی منطقه آزاد قشم تصریح کرد: اولویت اول این شرکت‌ها تامین نیازهای داخل جزیره قشم است و در این راستا، یک پست اسکله مسافربری در اسکله شهید ذاکری، یک پست اسکله صیادی به جنس آلومینیوم و مهر بازرویی برای ساحل ریگو توسد تولید کننده داخلی طراحی، تولید و نصب شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از ظرفیت بالای تولیدات زیرساخت‌های دریایی در قشم سخن گفت و ادامه داد: سازمان منطقه آزاد بر اساس قوانین و مقررات مناطق آزاد به دنبال کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی و امکان رقابت با تولیدکنندگان خارجی است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها حمیدرضا مومنی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر رونق تولید خرمشهر تولید داخلی جهش تولید قشم دولت پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمیدرضا مومنی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم حمیدرضا مومنی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم رونق تولید خرمشهر تولید داخلی جهش تولید قشم دولت اخبار کنکور سازمان منطقه آزاد منطقه آزاد قشم دریایی در قشم اسکله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار هیئت بازرسی در گمرک سازمان منطقه آزاد کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، هیئت بازرسی اداره کل بازرسی هرمزگان اعلام کرد: گروه بنادر و گمرکات از اول فروردین تا ۲۵ خرداد امسال در گمرک سازمان منطقه آزاد کیش مستقر است.

کارکنان و شهروندان در خصوص عملکرد و اقدامات دستگاه اجرایی شکایت یا اعلام های خود را به هیأت بازرسی مستقر ارائه کنند و یا با شماره تلفن گویای ۱۳۶ و یا  ۴۴۴۲۴۰۱۴ و ۳۳۴۴۹۲۰۰ با پیش شماره ۰۷۶ و داخلی ۱۵۴ تماس بگیرند.

سامانه رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی‌کل کشور به نشانی 136.bazresi.ir، آماده دریافت شکایات شهروندان است.

دیگر خبرها

  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر
  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • اسکله کمک‌رسانی آمریکا به غزه؛ پرده دودی برای حمله به رفح
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم؟!
  • وعده سازمان بازرسی منطقه ۳ برای رفع مشکلات تولیدکنندگان
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • استقرار هیئت بازرسی در گمرک سازمان منطقه آزاد کیش
  • تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران