Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@06:05:18 GMT

استراتژی توسعه صنعتی کشور مشخص شود

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۱۵۱۸

استراتژی توسعه صنعتی کشور مشخص شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جهاد دانشگاهی، تفاهم‌نامه‌ همکاری جهاددانشگاهی و معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌منظور ارتقا سطح فناوری تولیدات داخلی، بومی‌سازی فناورهای وارداتی، ساخت قطعات و تجهیزات موردنیاز در داخل کشور امروز ۸ بهمن ماه به امضای دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی و دکتر صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار داشت: جهش تولید و افزایش بهره‌وری که منجر به توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال شود زمانی اتفاق می‌افتد که اقتصاد ما متکی بر تولید ملی و تولید ملی نیز متکی بر توسعه علمی و فناورانه پیشرفته‌ خودمان باشد که بتواند روزآمدی خود را در رقابت‌پذیری در بحث کیفیت و قیمت محصولاتی که در داخل تولید می‌شود حفظ کند.

وی افزود: اگر بر حسب ضرورت نیاز است تا خدماتی را از خارج کشور وارد کنیم حتماً در مقابل انتقال فناوری و بخش کوچکی از بازار ما باشد و این فناوری جذب و فهم شده و ارتقا داده شود تا فناوری متعلق به خودمان شود.

رئیس جهاددانشگاهی با تاکید بر اینکه در کشور توان تولید اغلب فناوری‌های مورد نیاز وجود دارد، ادامه داد: به شرطی که این باور ایجاد شود که این توانمندی وجود دارد و می‌توان به موقع به آن پرداخت و زیرساخت‌های مورد نیاز برای تولید فناوری و اثبات کیفیت فناوری ایجاد شود.

طیبی افزود: جهاددانشگاهی بر اساس تجربه ۴۰ ساله‌ خود از سال ۱۳۵۹ تا به حال تجربه ارزشمندی را دارد و می‌تواند در مأموریتی که معاونت صنایع وزارت صمت در راستای توسعه صنعتی کشور برای ما تعریف کرده نقش بسیار مهمی ایفا کند. زمینه‌هایی که ما به قادر به تولید و توسعه فناوری هستیم در آن مشخص شده و اعلام آمادگی کردیم که در تدوین استراتژی‌های توسعه فناوری در صنایع مختلف ما می‌توانیم در کنار وزارت صمت باشیم.

وی خاطرنشان کرد: چیزی که بسیار ضروری است اولاً استراتژی توسعه صنعتی کشور مشخص شود و در آن استراتژی توسعه صنعتی قابل ریل گذاری و استراتژی توسعه فناوری بومی هم کاملاً مشخص باشد که این مهم در برنامه‌های وزارت صمت خوشبختانه وجود دارد.

رئیس جهاددانشگاهی تاکید کرد: همچنین جهاددانشگاهی اعلام آمادگی می‌کند در برگزاری همایش‌ها و سمینارهای که با هدف توسعه و تعمیق ساخت داخل و افزایش بهره وری صورت می‌گیرد همکاری کند.

طیبی با اشاره به بحث اقتصاد مقیاس ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در کشورمان داریم این است که فکر می‌کنیم یک استراتژی برای دادن مجوز موافقت اصولی در کشور وجود ندارد.

کد خبر 5132397 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی تفاهم نامه وزارت صنعت معدن و تجارت حمیدرضا طیبی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان حاکمیت سایبری هکرها فناوری فضایی نوآوری واکسن کرونا امنیت اطلاعات تحقیقات علمی امنیت سایبری موبایل ویروس کرونا شرکت اسپیس ایکس ایالات متحده امریکا استراتژی توسعه توسعه صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۱۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مشارکت‌های مردمی در صنعت اولویت وزارت صمت است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم افتتاح دو طرح اقتصادی در گرمسار، ضمن بیان اینکه استان سمنان استانی کاملاً صنعتی است و ظرفیت‌های فوق العاده تولیدی در این استان وجود دارد، تاکید کرد: برنامه وزارت صمت این است که در سال جهش تولید، در این استان مانند دیگر نقاط کشورمان تحولات اساسی را رقم بزنیم.

وی با اشاره به تلاش برای تحقق شعار سال، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، شعار سال ناظر بر این است که بتوانیم توسعه کیفی و کمی صنعت را به صورت جهش تولید داشته باشیم و در این راه مشارکت مردم را نیز جلب کنیم.

وزیر صمت با بیان اینکه هدف اصلی وزارتخانه در سال جاری تحقق شعار سال است، تاکید کرد: یکی از برنامه‌های سفر ما به استان سمنان نیز رصد بسترهای لازم برای مشارکت مردمی در تولید و تحقق شعار است.

علی آبادی با بیان اینکه تلاش داریم که در سال ۱۴۰۳ نیز گره گشایی از تولید داشته و مسیر را برای تحقق شعار سال فراهم تر سازیم، گفت: عزم جدی در وزارت صمت برای رونق و جهش تولید وجود دارد.

کد خبر 6081415

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح ها و برنامه های جهاد دانشگاهی
  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی + فیلم
  • حمایت وزارت علوم از تبدیل دانش به فناوری بدون وقفه ادامه دارد
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • توسعه مشارکت‌های مردمی در صنعت اولویت وزارت صمت است
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران