Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@21:26:01 GMT

مساجد مهمترین رکن جریان سازی اجتماعی و دینی هستند

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۱۵۲۷

مساجد مهمترین رکن جریان سازی اجتماعی و دینی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، صابر سهرابی در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مهمترین رکن جریان سازی‌های اجتماعی و دینی است، گفت: این جلسه برای ارزیابی و هم اندیشی و تسهیل در امور کانون‌های استان فارس تشکیل شده و باید کارهایی را برای پیشبرد اهداف اسلامی و ایرانی برنامه ریزی کرد تا با مهمترین و بزرگترین گروه دینی و فرهنگی کشور یعنی مساجد به عنوان پایگاه امن اجتماعی و فرهنگی کار پیش رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید در هر شهرستان با هماهنگی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یک نفر به عنوان رابط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان معرفی شود و به شهرستان‌های استان بخش نامه‌های مربوط به سامانه رسمی صدور مجوز کانون را ابلاغ تا بتوانیم مساجدی که بدون کانون فرهنگی و هنری است به جمع کانون‌ها اضافه شود.

سهرابی تاکید: رئیس شهرستان نشست‌های تعاملی با رابطین کانون‌های فرهنگی و هنری شهرستان داشته باشد تا با همراهی و تلاش بتوانیم راه‌های روشن مسجد و مسجد محوری را در خصوص مسائل فرهنگی و هنری بیش از پیش شاهد باشیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس نیز دز این نشست ضمن تقدیر از دقت نظر مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس به فعالیت‌های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: فارس با بیش از ۱۲۰۰ کانون ثبت شده به عنوان مهمترین استان‌های مسجد محور کشور است که در راستای اهداف فرهنگی در حال فعالیت است.

حجت‌الاسلام حسین امیدی افزود: بهتر است برای تعامل بیشتر راهکارهایی عملیاتی بیابیم تا بتوانیم در شیراز و دیگر شهرستان‌های استان بدرخشیم و نگاه‌های مسجد محور را گسترش دهیم و موضوع دیگر مبحث بودجه‌هایی است که باید برای کانون‌ها دنبال کنیم و امیدواریم این مهم در کشور و از طریق حمایت‌های مسئولان بالادستی پیگیری شود.

کد خبر 5132609

منبع: مهر

کلیدواژه: صابر سهرابی فرهنگ و ارشاد فارس مسجد شیراز ویروس کرونا دهه فجر آمار کرونا گرگان شیراز بوشهر کرمانشاه شهرستان کرج شهرکرد شیوع کرونا آلودگی هوا سانحه تصادف اردبیل لیگ برتر فوتبال ایران کانون های فرهنگی فرهنگی و هنری هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۱۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد

امین درخشان افزود: این اقدامات فرهنگی و هنری، با رویکرد جریان سازی فرهنگی و هنری با مشارکت جوانان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این تولیدات انجام شده است، ادامه داد: تاکنون ۳۰ فیلم مستند، ۱۱۰ اثر موسیقی فاخر و ۲۰ گروه سرود توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه پاسداران، بنیاد شهید و امور ایثارگران و صدا و سیمای استان تهیه و تولید شده است.

رئیس کمیته فرهنگی و هنری دومین کنگره ملی شهدای استان اضافه کرد: بخشی از نیاز‌های فرهنگی استان در این تولیدات تامین شده که می‌تواند در جریان سازی محتوایی تاثیر داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای استان
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان