Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@23:25:25 GMT

وضعیت هوای ۱۳ شهر ناسالم شد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۱۶۶۶

وضعیت هوای ۱۳ شهر ناسالم شد

رئیس گروه پایش آلودگی هوا سازمان حفاظت محیط‌ زیست اعلام کرد که هوای ۱۳ شهر کشور امروز در شرایط ناسالم قرار دارد. - اخبار اجتماعی -

شهرام سپهرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم با اشاره به وضعیت شاخص آلایندگی هوای شهرهای کشور، اظهار کرد: طبق گزارش‌هایی که از ایستگاه‌های سنجش و پایش آلودگی هوا دریافت کرده‌ایم، امروز(چهارشنبه، 8 بهمن) هوای 13 شهر در شرایط "ناسالم" قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از میان 13 شهری که هوای آنها در وضعیت "ناسالم" قرار دارد، 12 شهر "ناسالم برای گروه‌های حساس" و یک شهر نیز در "شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌ها" قرار دارد.

رئیس گروه پایش آلودگی هوا سازمان حفاظت محیط‌ زیست ادامه داد: امروز هوای شهرهای کرمانشاه با شاخص 103، کرمان 104، کرج 113، اصفهان 117، قم 118، اهواز 119، ارومیه 121، بندرعباس 124، مشهد 125، اراک 126، تهران 141، بجنورد 143 ناسالم برای گروه‌های حساس و تبریز 159 در شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌ها قرار دارد.

فیلم/ "مازوت" مقصر آلودگی هوای کلانشهرها؟!سازمان محیط زیست: سوخت کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها دلیل اصلی آلودگی هوا است70 درصدی قوانین مرتبط با آلودگی هوا اجرا نشده است!نامه کلانتری به نوبخت درباره بودجه کاهش آلودگی هوامنشأ آلودگی هوای تهران تغییر کرد!؟/ سوزاندن "نفتِ گاز" به جای "مازوت"

سپهرنیا تصریح کرد: همچنین هوای شهرهای اردبیل با شاخص 19، شهرکرد 24، بیرجند 39، یاسوج 45، رشت 47 پاک است.

رئیس گروه پایش آلودگی هوا سازمان حفاظت محیط‌ زیست در پایان خاطرنشان کرد: هوای شهرهای بوشهر با شاخص 59، سنندج 63، شیراز 74، ایلام 75، همدان 76، قزوین 77، زابل 78، یزد 81، سمنان 83، خرم‌آباد 87 و زنجان 88 قابل قبول است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آلودگی هوا آلودگی هوای تهران سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست آلودگی هوا آلودگی هوای تهران سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست پایش آلودگی هوا هوای شهرهای گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۱۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در شهر خرمشهر با شاخص ۱۰۴ و هندیجان ۱۱۸ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بر اساس این گزارش وضعیت هوای شهر‌های آبادان، اندیمشک، اهواز، ایذه، بهبهان و رامهرمز به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

همچنین وضعیت هوای حمیدیه، دزفول، رامشیر، شادگان، شوشتر و کارون با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای اهواز بر مدار آلودگی / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان