Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، جو بایدن که درست یک هفته پیش وارد کاخ سفید و چهل و ششمین رئیس جمهوری قانونی و رسمی آمریکا لقب گرفت، پیش‌تر گفته بود برای تزریق واکسن کرونا به ۱۰۰ میلیون شهروند آمریکایی در ۱۰۰ روز اول فعالیت دولت خود برنامه دارد. هر چند کارشناسان درباره اجرایی بودن این ایده تردید دارند اما به نظر می‌رسد بایدن برای تولید واکسن لازم و کافی برای تزریق به تمام مردم آمریکا برنامه‌ریزی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه در این باره در کاخ سفید گفت: «ما به اندازه‌ای واکسن در دسترس خواهیم داشت که برای تزریق به ۳۰۰ میلیون آمریکایی کافی باشد. این کار تا تابستان آینده طول می‌کشد. تا اواخر تابستان، اوایل پاییز.» دولت جدید آمریکا می‌خواهد میزان خرید واکسن کرونا را از شرکت‌های فایزر و مدرنا را تا ۲۰۰ میلیون دوز افزایش دهد و به اندازه لازم واکسن در دسترس ایالت‌ها قرار دهد تا از برنامه ۳۰۰ میلیون واکسن برای ۳۰۰ میلیون آمریکایی عقب نیفتد.

وزارت بهداشت و کارگروه ویژه مهار کرونا در کاخ سفید در سه هفته آینده هر روز ۱.۴ میلیون واکسن و هر هفته ۱۰ میلیون دوز به ایالت‌ها برساند تا برنامه ۱۰۰ میلیون واکسن در ۱۰۰ روز اجرایی شود. به گفته بایدن، این یکی از سخت‌ترین چالش‌های اجرایی دولت ایالات متحده خواهد بود اما کمک‌های بیشتر در راه است.

رئیس جمهوری آمریکا در عین حال از مدیریت مهار کرونا در دوران دانلد ترامپ هم انتقاد کرد و گفت: «آنچه انجام شده، کافی نبوده است. وقتی ما سر کار آمدیم، برنامه تزریق واکسن کرونا بسیار بدتز آن چیزی بود که تصور می‌کردیم یا انتظار داشتیم.» قرار است تا پاییز آینده هر آمریکایی دو دوز واکسن کرونا دریافت کند.

کد خبر 581640 برچسب‌ها كروناويروس آمریکا - جوزف بایدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس آمریکا جوزف بایدن واکسن کرونا ۳۰۰ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۱۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»

ایتنا - شبکه اجتماعی «تیک‌تاک» روز یکشنبه، دوم اردیبهشت، طرحی را که روز شنبه در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد برای آزادی بیان در آمریکا نگران کننده خواند.
در این طرح مقرر شده است که اگر شرکت «بایت‌دنس» مالک چینی تیک‌تاک ظرف یک سال مالکیت آن را واگذار نکند این رسانه اجتماعی در آمریکا ممنوع خواهد شد.

این طرح که بخشی از بودجه تکمیلی امنیت ملی ایالات متحده شامل کمک به اسرائیل و اوکراین است پس از تصویب در سنا با امضای جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، به قانون تبدیل خواهد شد.

تیک‌تاک در بیانیه‌ای این ممنوعیت را نقض آزادی بیان ۱۷۰ میلیون آمریکایی خواند.

بسیاری از قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات و مقامات دولت بایدن می‌گویند تیک‌تاک خطراتی برای امنیت ملی در بر دارد زیرا چین می‌تواند این شرکت را مجبور کند داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر آمریکایی خود را در اختیار پکن قرار دهد.

سناتور دموکرات مارک وارنر، رئیس کمیته اطلاعات سنا، روز یکشنبه گفت دولت چین می‌تواند از تیک‌تاک به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده کند.

برخی از دموکرات‌ها نیز نگرانی‌های مربوط به آزادی بیان را در مورد ممنوعیت تیک‌تاک مطرح کرده‌اند و در عین حال خواستار تدوین مقررات سخت‌گیرانه‌تری برای حفظ حریم خصوصی کاربران و داده‌های مربوط به آنها شده‌اند.

مجلس نمایندگان آمریکا در ۲۳ اسفند سال گذشته یک طرح قانونی دو حزبی را تصویب کرد کرد به «بایت‌دنس» حدود ۶ ماه فرصت داد تا مالکیت تیک‌تاک را واگذار کند که به معنی قطع روابطش با چین خواهد بود و در غیر این صورت با ممنوعیت فعالیت در آمریکا رو‌به‌رو خواهد شد.

پیشتر در سال ۱۴۰۱ کنگره ایالات متحده کارکنان فدرال را از استفاده از تیک‌تاک در ادارات دولتی منع کرد.

تیک‌تاک یکی از موضوع‌های رد و بدل شده در ملاقات بین بایدن و همتای چینی‌اش شی جین پینگ در آبان ماه سال گذشته بود. به گفته کاخ سفید بایدن در این دیدار نگرانی‌های آمریکایی‌ها را در مورد مالکیت این رسانه اجتماعی مطرح کرد.

مایکروسافت در اواسط فروردین در گزارشی اعلام کرد که چین از حساب‌های جعلی رسانه‌های اجتماعی برای نظرسنجی از رأی‌دهندگان آمریکایی در مورد آنچه در موردش اختلاف‌نظر دارند استفاده می‌کند تا بتواند تفرقه ایجاد کند و احتمالاً بر نتیجه انتخابات آمریکا، کره جنوبی و هند به نفع خود تأثیر بگذارد.

بر اساس این گزارش انتظار می‌رود گروه‌های سایبری تحت حمایت دولت چین، انتخابات مهم سال ۲۰۲۴ را هدف قرار دهند و کره شمالی نیز در این امر دخالت دارد.

دیگر خبرها

  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • گاف جدید بایدن: آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»