Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از مهمترین کارکرد‌های مجلس دانش آموزی کارکرد تربیتی آن است گفت: مجلس دانش آموزی مسیری برای تربیت مدیران آینده ساز و پیشرانان تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است. خبرگزاری میزان- علیرضا کاظمی در افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش آموزی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با بیان اینکه خوشحالم در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد میدان داری و حضور جوانان در قالب مجلس دانش آموزی در عرصه تعلیم و تربیت کشور هستیم گفت: امروز جلوه‌های نابی از همبستگی، انسجام، هویت، غرور ملی و حضور جوانان در عرصه‌های تصمیم سازی در فضای تعلیم و تربیت را شاهدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی نمایندگانی از اقصی نقاط کشور در کنار اقلیت‌های دینی و دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه به نمایندگی از ۱۵ میلیون دانش‌آموز گردهم آمده‌اند تا از دغدغه‌های تعلیم و تربیت سخن بگویند و با هم اندیشی و خردجمعی به ارتقای نظام تعلیم و تربیت کمک کنند و خود نیز تمرین تعامل، گفتگو، مشارکت، دوستی، صلح، پرسشگری، نقدپذیری، تحمل و مدارا و مسئولیت‌پذیری کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آشنایی دانش‌آموزان با اسناد بالادستی و سیاست‌های مهم نظام تعلیم و تربیت، افزایش بصیرت و آگاهی از حوزه‌های مختلف تعلیم و تربیت، تجربه‌گردانی و کسب فیض از محضر اساتید و معلمان برجسته بخشی از این تمرین تربیتی است اظهار کرد: شنیدن صدای دانش‌آموزان و نیاز دانش‌آموزان از زبان خود آن‌ها و تفکر، تامل، ارائه راه حل و پیشنهاد توسط خودشان مانند تهیه اسناد ۱۲ گانه سازمان دانش‌آموزی می‌تواند فرایند تصمیم‌سازی و مشارکت دانش آموزان را در سیاست‌گذاری‌ها و اجرا تسهیل و میسر کند.

کاظمی ادامه داد: امروز مجلس دانش‌آموزی می‌تواند در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مصداق بارزی از توجه مسئولان به جوانان و اعتماد به جوانان در جای جای کشور ایران باشد. اکنون لازم می‌دانم دو نکته را تاکید کنم: نکته اول خطاب به دانش‌آموزان و نمایندگان مجلس دهم است که با توجه به اینکه مجلس یک نهاد صنفی و مشورتی است، حضور فعال در عرصه‌های مختلف تعلیم و تربیت به ویژه فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و اجتماعی در چارچوب ضوابط مجلس و استفاده از خردجمعی برای ارائه پیشنهادات سازنده لازم است.

وی تاکید کرد: هچنین باید توجه کنید که یکی از مهمترین کارکرد‌های مجلس کارکرد تربیتی آن است و یقینا مهمترین برون‌دادش این است که انسان‌های شایسته و برخوردار از صلاحیت‌ها و توانمندی‌ها و مطالبه‌گر تحویل جامعه بدهد. مجلس دانش آموزی مسیری برای تربیت مدیران آینده‌ساز و پیشرانان تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است.

بیشتر بخوانید:
هیچ دانش آموز مدارس استثنایی به کرونا مبتلا نشده‌ است
انتهای پیام/ برچسب ها: آموزش و پرورش پرورشی فرهنگی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آموزش و پرورش پرورشی فرهنگی مجلس دانش آموزی تعلیم و تربیت دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۱۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه به سمت تحصیل در هنرستان رفتند

صحرایی  در مراسم بهره‌برداری از آموزشگاه مشارکتی ۶ کلاسه خدیجه نجم‌الدین مهدی‌شهر گفت: دستگاه تعلیم و تربیت سیاست توسعه متوازن را در پیش گرفته است.

وی بیان کرد: پیشرفت ایران در بسیاری از حوزه‌ها نتیجه فعالیت و زحمات معلمان در تربیت فرزندان این کشور در مدارس است.

آموزشگاه مشارکتی ۶ کلاسه خدجیه نجم‌الدین در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۹۲۰ مترمربع و زیربنای ۹۰۲ مترمربع به همت اداره‌کل نوسازی استان سمنان و خانواده معلم شهید مرادی احداث شده است.

وی در سفر به سمنان علاوه بر افتتاح این مرکز، از پروژه‌های اجرایی و طرح‌های نیمه‌تمام آموزشی در مهدیشهر، سرخه و سمنان نیز بازدید کرد. همچنین استخر شهدای دانش‌آموز شهرستان سمنان نیز با حضور مرادصحرایی به بهره‌برداری رسید.

بازدید از از دبیرستان پروفسور قاسمعلی عمرانی آرمان روشن و پروژه مشارکتی در حال ساخت مجتمع آموزشی و تربیتی ۲۴ کلاسه حیات طیبه و ساختمان جدید و در دست تجهیز اداره‌کل آموزش و پرورش استان نیز بخشی از برنامه سفر وزیر آموزش و پرو. رش به استان سمنان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز
  • پرورش هوشمند گیاهان با ابتکار تیم دانش‌آموزی
  • اولین استخر دانش آموزی استان سمنان افتتاح شد
  • افتتاح اولین استخر دانش آموزی استان سمنان
  • نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه به سمت تحصیل در هنرستان رفتند
  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد