Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در حال راه‌اندازی گروهی جهانی برای مقابله با عواقب ناشی از انتقال انرژی است.

به گزارش رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در حال راه‌اندازی کمیسیونی جهانی برای رسیدگی به آثار ناشی از انتقال از سوخت‌های فسیلی به انرژی‌های تجدیدپذیر بر اشتغال و جامعه است.

این کمیسیون به ریاست دانمارک و شامل وزیران انرژی کشورهای کانادا، نروژ، مکزیک و عمان خواهد بود، با توجه به حضور جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در کاخ سفید و تغییر سیاست‌های واشینگتن در حوزه انرژی مقام‌های انرژی ایالات متحده نیز در این گروه خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی در این باره گفت: اعتقاد داریم موفقیت واقعی این انتقال این است که آیا شهروندان از این فرصت‌ها بهره‌مند می‌شوند یا خیر و اینکه چگونه در انتقال انرژی پاک عمل می‌کنیم.

وی تصریح کرد: شرایط اشتغال تغییر خواهد کرد، اشتغال در برخی از بخش‌ها به‌طور قابل توجهی افزایش می‌یابد، در حالی که در برخی دیگر ناگزیر کاهش خواهد یافت. دولت‌ها باید به‌طور پیشگیرانه‌ای خود را برای تغییر آماده و از افراد آسیب‌دیده محافظت کنند.

این نهاد ناظر انرژی مستقر در پاریس در این ماه اعلام کرد: انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی که در سال ۲۰۲۰ به‌دلیل بحران ویروس کرونا به‌شدت کاهش یافته بود، در سال ۲۰۲۱ و تا زمانی که دولت‌ها اقدامی نکنند، دوباره برمی‌گردد.

بیرول اظهار امیدواری کرد که دولت جدید آمریکا به تعهد دیگر اقتصادهای بزرگ برای قطع انتشار گازهای گلخانه‌ای تا اواسط قرن بپیوندد.

 

برچسب هاآژانس بین المللی انرژی (IEA) دانمارک عمان کانادا مکزیک نروژ

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی IEA دانمارک عمان کانادا مکزیک نروژ آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو بین المللی انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۱۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولیانوف: سفر گروسی به روسیه در حال برنامه ریزی است 

به گزارش خبرگزاری مهر، «میخائیل اولیانوف» نماینده دایم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که سفر آینده «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به روسیه اکنون در حال برنامه ریزی است.

به گفته اولیانوف سفر گروسی به روسیه مربوط به تأمین امنیت نیروگاه اتمی زاپروژیا است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته پیش بر ضرورت جلوگیری از حمله به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا تاکید کرد. رافائل گروسی اعلام کرد که حمله پهپادی روز سه‌شنبه به مرکز آموزشی نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا نشانه آمادگی برای حملات جدید به این نیروگاه است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه گفت که حادثه گزارش شده امروز هر چند در خارج از محدوده نیروگاه رخ داده، اما یک تحول شوم است زیرا نشان دهنده آمادگی برای ادامه این حملات است.

گروسی تاکید کرد که این حملات هر چند خطرات شدیدی ایمنی و امنیت هسته‌ای ایجاد می‌کنند و درخواست‌های مکرر آژانس برای خویشتن داری نظامی رخ می‌دهد.

مدیر کل آژانس افزود که هر کسی که پشت آنها باشد، با آتش بازی می‌کنند. حمله به یک نیروگاه هسته‌ای بسیار غیرمسئولانه و خطرناک است و باید متوقف شود. گروسی گفت هفته آینده در سخنرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل، جدیت وضع مربوط به حملات به نیروگاه زاپروژیا را مطرح کند.

مقامات روسیه اخیراً اعلام کردند که در پی حمله پهپادی نیروهای ارتش اوکراین به نیروگاه اتمی زاپروژیا دست‌کم سه نفر زخمی شدند.

به گفته مقامات دولت روسیه که اسپوتنیک به نام آنها اشاره‌ای نکرده، ارتش اوکراین با استفاده از حداقل دو پهپاد به یک راکتور خاموش نیروگاه زاپروژیا حمله کرد؛ در این حمله آسیب جدی به نیروگاه وارد نشد و سطح تشعشعات طبیعی گزارش شده، اما دولت و ارتش اوکراین دست داشتن در این حمله را تکذیب کرده کرده‌اند.

کد خبر 6086723

دیگر خبرها

  • مجازات قاچاقچی نوشابه انرژی زا
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • اولیانوف: سفر گروسی به روسیه در حال برنامه ریزی است 
  • ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار شد
  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • گروسی به تهران سفر می‌کند
  • اظهارنظر گروسی درباره هسته‌ای شدن ایران/ به تهران می‌روم
  • گروسی: به زودی به ایران سفر می‌کنم
  • راه اندازی موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس
  • سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار از همدان می‌شود