Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@08:29:06 GMT

موتور سه استوانه ملی وارد مرحله صنعتی سازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۱۹۵۷

ایکوپرس نوشت: فرشاد مقیمی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در نمایشگاه قطعات پیشرانه سه استوانه ملی در خصوص این موتور که به تازگی رونمایی شده، با بیان این‌که پیشرانه سه سیلندر جدید دارای ویژگی‌های بسیار خوبی است و وارد مرحله صنعتی سازی می‌شود، گفت: از مهم‌ترین ویژگی‌های فنی این پروژه می‌توان به کاهش مصرف سوخت و ارتقای استاندارد آلایندگی، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خانواده قوای محرکه، باعث توسعه پنج نوع موتور با توان ۷۲ تا ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور‌های متفاوت از ۹۸ تا ۲۴۰ نیوتن متر می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های این موتور می‌توان به قابلیت کسب استاندارد‌های یورو شش و استفاده از سوخت بنزین و گاز طبیعی اشاره کرد.

مقیمی تاکید کرد: این موتور کاملا مناسب برای خودرو‌های هیبریدی بوده و از سطح تکنولوژی‌های روز و قابلیت اشتراک‌گذاری با سایر خودروسازان داخلی بهره‌مند است.

مدیر عامل ایران خودرو در خصوص ویژگی‌ها و قابلیت‌های این موتور گفت: این موتور بسته به پلتفرم مورد استفاده، باعث کاهش مصرف حدود ۳.۵ لیتری در میانگین مصرف سوخت می‌شود. تولید موتور در کشور از دهه ٧٠ با میانگین مصرف ١٢ لیتر در صد کیلومتر آغاز شد و سپس به هشت لیتر و اکنون به عدد ٧.٨ لیتر رسیده است که نشان از عملکرد خوب ایران‌خودرو دارد.

مقیمی گفت: از ۲۵۰ قطعه استفاده شده در این موتور، تنها هشت قطعه وارداتی و مابقی قطعات داخلی سازی شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: شاخص آلودگی هوا انتخابات 1400 ویروس کرونا مهرداد میناوند ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۱۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ بامداد شنبه شارژ می‌شود

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد شنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

به گزارش شانا، این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه‌ مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

دیگر خبرها

  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه بامداد شنبه شارژ می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت ماه بامداد شنبه شارژ می شود
  • زمان واریز سهمیه بنزین اردیبهشت‌ اعلام شد | چند لیتر واریز می شود؟
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ بامداد شنبه شارژ می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ امشب شارژ می‌شود
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • خودرو پژو 2008 مدل 2024 با چه مشخصاتی عرضه می‌‎شود؟
  • صرفه جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتر بنزین در ایلام
  • موشک ۱۳۰ تنی چند بار مصرف چینی رکورد تست را شکست