Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، ابولفضل حکیم پور ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۲۰۱ طرح عمرانی خدماتی و صنعتی با اعتبار بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار فیروزه ادامه داد: این طرح‌ها شامل  ۱۳۰ طرح کشاورزی و دامپروری، ۴ طرح صنعتی و ۳۶ طرح فرهنگی و اجتماعی و ۳۱ طرح عمرانی و خدماتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه روستاهای فیروزه از نعمت آب، برق و گاز برخودار هستند، ۷۵ درصد روستاهای این شهرستان زیر پوشش اینترنت و تلفن همراه قرار گرفتند و در سال گذشته روستاهایی که تاکنون قادر به استفاده از تلفن همراه نبودند، زیر پوشش تلفن همراه قرار گرفتند.

حکیم پور با بیان اینکه اجرای طرح هادی در ۲۶ روستا از مجموع ۶۶ روستای فیروزه انجام شده است، تصریح کرد: به لحاظ زیر ساختی فیروزه در حال خارج شدن از محرومیت است، اما مسئله مهم رسیدگی به معیشت مردم روستا و جلوگیری از مهاجرت‌‌ها است.

فرماندار فیروزه بیان کرد: سرانه آموزشی هر دانش آموز ۷ مربع بود که در حال حاضر به ۱۶۷ مترمربع که بالاتر از میانگین استانی است، افزایش یافت، همچنین سهمیه مشاغل ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که با افزایش سهمیه مشاغل به ۲۱ میلیارد تومان در زمینه جذب مشاغل موفق شدیم.

وی با بیان اینکه کالاهای اساسی را درب منازل مردم تحویل می‌دهیم، افزود:  در طرح تنظیم بازار و تامین کالاهای اساسی خوشبختانه همه روستاییان فیروزه از کالای تنظیم بازار استفاده کردند و هیچ صف یا تجمعی برای تهیه کالاهای اساسی تشکیل نشده است.

حکیم پور با اشاره به اینکه با گرانی قیمت مسکن در نیشابور مهاجرت معکوس به شهرستان فیروره انفاق افتاده است، تاکید کرد: باغ نشاط این شهرستان که بزرگترین باغ ایرانی کشور است، تبدیل به دهکده گیاهان دارویی می‌شود و ۱۶ هکتار از باغ نشاط زیر کشت داروهای گیاهی می‌رود.

فرماندار فیروزه افزود: با استخراج سالانه ۴۵ تن فیروزه از معادن این شهرستان، یک هزار و ۲۰۰ کارگاه فیروزه تراشی فعال کار تراش سنگ فیروزه که سنگ مرغوب و خالص است را انجام می‌دهند و ۲۲ هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در رابطه با فیروزه مشغول به کار هستند. 

وی تاکید کرد: در راستای توسعه مشاغل مرتبط با فیروزه مقرر شده شهرک صنعتی سنگ فیروزه احداث شود.

حکیم پور با بیان اینکه فیروزه بخش درمان ندارد، ادامه داد: عدم حضور دایمی پزشکان متخصص و کادر درمان مجرب در این شهرستان سبب شده که شهروندان برای معالجه و درمان به نیشابور مراجعه کنند که در این شرایط همه گیری کرونا غیر قابل قبول است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۵

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندار فیروزه حکیم پور حکیم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۱۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد تولیدی خوراک دام با حضور وزیر جهاد کشاورزی در گرمسار افتتاح شد

نیکبخت در سفر به شهرستان گرمسار واحد تولیدی خوراک دام که به همت تعاونی عشایر این شهرستان احداث‌ شده است را در قالب برنامه های سفر دوم دولت سیزدهم به استان سمنان افتتاح کرد.

مدیرعامل شرکت تعاونی عشایر گرمسار، درباره جزئیات این طرح اقتصادی گفت: این واحد تولیدی به مساحت ۱۳ هزار مترمربع با ۲ خط تولیدی و ظرفیت ۴۰ هزار تن در سال احداث شد.

علیرضا یوردخانی با بیان اینکه این طرح به همت عشایر غرب استان سمنان احداث شد، اضافه کرد: ۲۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این واحد تولیدی هزینه شده است و ۲۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید تخصیص‌یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • کارخانه فروآلیاژ پارس دامغان افتتاح شد
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • واحد تولیدی خوراک دام با حضور وزیر جهاد کشاورزی در گرمسار افتتاح شد
  • ۲ پروژه در دامغان افتتاح می‌شود
  • ۲ طرح صنعتی در گرمسار افتتاح شد
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه