Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ برخی از تحلیل‌گران سیاسی بر این باورند که جو بایدن رییس جمهوری آمریکا تلاش می‌کند تا کشورش را به زندگی عادی بازگرداند آن هم در شرایطی که هیچ تضمینی برای تحقق این تلاش وی وجود ندارد. اگر بایدن در این مسیر موفق شود تلاش او یک نقطه عطف اساسی در تاریخ ایالات متحده خواهد بود و در صورت عقب نشینی از این طرح، اعتبار وی به عنوان رییس جمهوری ایالات متحده ضربه جدی خواهد خورد که نه تنها بحران کرونا را به پاییز و زمستان آتی خواهد رساند بلکه برنامه‌های بلندپروازانه بایدن در عرصه‌های دیگر هم تحت تاثیر این شکست قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی دوره شش روزه ریاست جمهوری، بایدن تلاش کرده تا اقدامات دولت‌های فدرال، ایالتی و محلی را به نوعی تلاش ملی و یکپارچه تبدیل کند که از این بحران قرن بیست و یکم عبور کنند.

بایدن روز گذشته و پس از اعلام خرید 300 میلیون دوز واکسن و افزایش روند توزیع بین ایالت‌ها طی روزهای آتی عنوان کرد: اجازه بدهید به ملتی که چشم به راه کمک‌های دولتی بوده‌اند بگویم که کمک‌ها در راه است.

از برخی جهات، تعهد بایدن برخی از محدودیت‌های سیاسی را نیز شامل می‌شد چرا که تامین واکسن در همه ایالت‌ها و در کوتاه مدت امری بسیار سخت است اگرچه بایدن در ادامه تاکید کرده بود که ممکن است طی ماه آینده تعداد قربانیان ویروس به نیم میلیون نفر هم برسد.

صدور این بیانیه و مواضع بایدن طی یک هفته اخیر منجر به افزایش روحیه نادری در بین آمریکایی‌هایی شده که طی یک سال گذشته با محدودیت‌های اجباری امورات روزمره خود را گذرانده‌اند آن هم در شرایطی که طی دو ماه گذشته و با شروع فصل سرما تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا به شدت افزایش یافته است.

دکتر آشیش جا رییس دانشکده سلامت عمومی دانشگاه براون در این باره عنوان کرد: تنها تصور اینکه تا پایان تابستان 300 میلیون نفر در سراسر آمریکا موفق به دریافت واکسن خواهند شد موجب تغییر چشم انداز زندگی خواهد شد و این به معنای رهایی از وضعیتی است که اکنون در آن گرفتار آمده‌ایم.

به نظر می‌رسد سرانجام دولتی بر سر کار آمده که وضعیت ایجاد شده را انکار نمی‌کند و برنامه‌ای منسجم از خطوط مسافرتی تا رستوران‌ها طراحی کرده که نوید بهبود چشم انداز اقتصادی پس از رکود یک ساله را به همگان می‌دهد. اقدامات پیشگیرانه بایدن که از زمان روی کار آمدن در مقابله با ویروس کرونا در نظر گرفته، ممکن است با زیر سوال بردن فوریت تصویب بسته کمک مالی از سوی جمهوری خواهان روبرو شود.

حضور بایدن در کاخ سفید پایانی بر تصمیمات یکباره و نادرستی بود که در مورد برابری نژادی، تغییرات آب و هوایی و امور اقتصادی ابلاغ می‌شد. مجموعه برنامه‌هایی که برای جلوگیری از ایجاد گسست بیشتر و اعلام تصمیمات ناگهانی از طریق توییتر در نظر گرفته شده است.

اندرو کومو فرماندار نیویورک در این باره عنوان کرد: حضور بایدن به معنای حضور یک رییس جمهوری شایسته، حرفه‌ای و حقیقت‌گو در راس دولت فدرال است.

اگرچه سخنرانی اخیر بایدن در مورد توزیع 300 میلیون دوز واکسن تا پایان تابستان امید زیادی را در بین مردم زنده کرده اما نکته آنست که هیچ توضیحی در رابطه با برنامه بایدن در خرید 200 میلیون دوز واکسن دیگر از شرکت‌های فایزر – بایون‌تک و یا مدرنا که تاییدیه مجوز اضطراری واکسن‌های خود را دریافت کرده‌اند ارائه نشده است.

در حالی که بایدن روز سه شنبه در سخنرانی خود با آگاهی نسبت به انتظاراتی که ایجاد می‌کرد، توضیح داد: ما یک شبه به این مرحله از بحران نرسیده‌ایم و برای عبور از این بحران به ماه‌ها زمان نیاز داریم تا شرایط را به حالت عادی بازگردانیم.

تعهد بایدن در رابطه با توزیع 100 میلیون دوز واکسن کرونا در 100 روز ابتدایی ریاست جمهوری‌اش که انتقادات زیادی هم به دنبال داشته است، برای اجرایی شدن نیاز به عوامل متفاوتی دارد که حتی از کنترل مستقیم وی برخوردار نیستند. تجربه نشان داده که در دسترس بودن واکسن به معنای تجویز آن نیست. با این وجود کاخ سفید استدلال می‌کند که استراتژی پیشگیرانه بایدن پیشرفت بزرگی در رویکرد عملی است که دولت ترامپ در پیش گرفته بود؛ یکی از سوالات اصلی این است که آیا با 300 میلیون دوز واکسن کرونا مصونیت گله‌ای در ایالات متحده ایجاد خواهد شد؟ آن هم در شرایطی که بر اساس نظرسنجی آکسیوس Axios-Ipsos تنها نزدیک به 49 درصد از افرادی که برای تزریق واکسن فراخوانده شده‌اند حاضر به دریافت این واکسن هستند؛ این مساله باعث شده در روزهای اخیر برخی از متخصصان ارشد بهداشت ایالات متحده این موضوع را مطرح کنند که در شرایط حاضر مساله کمبود تعداد دوزهایی نیست که در آینده توزیع خواهد شد بلکه مساله اصلی آنست که بخش بزرگی از واجدان شرایط حاضر به دریافت واکسن نخواهند بود.

ران کلین رییس کارکنان کاخ سفید روز سه شنبه در توییتی عنوان کرد: روز هفتم حضور در کاخ سفید راهی برای تامین ایمن و مناسب واکسن کرونا برای همه بزرگسالان آمریکایی تا پایان تابستان پیدا کرده‌ایم. با این وجود اجرای واکسیناسیون سراسری نیاز به ایجاد زیرساخت‌ها و پایان دادن به تزلزل چالشی موجود دارد.

پربیننده ترین ابتکار عمل بایدن‌ برای مذاکره مستقیم با ایران آیا بایدن به توافق هسته‌ای برمی‌گردد؟ یک زن مسلمان، دادستان آمریکا شد +عکس وزیر خارجه آمریکا معرفی شد تا ۲۱فوریه تحریم‎ لغو نشود، اجرای پروتکل الحاقی متوقف می‎شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جو بایدن واکسن کرونا میلیون دوز واکسن تا پایان تابستان ایالات متحده کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۲۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد ۴ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به مدار تولید بازگشت

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا افزود: این واحد که طبق برنامه و به منظور ارتقاء آمادگی برای تولید پایدار انرژی در تابستان در روزهای ابتدایی ماه جاری از مدار خارج شده بود، پس از ۲۳ روز کار فشرده تعمیراتی به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

نورالله ادبی فیروزجائی با اشاره به لزوم آمادگی کامل همه واحدهای نیروگاهی برای تأمین نیاز شبکه در ایام پیک مصرف تابستان، گفت: با توجه به افزایش بسیار قابل توجه تقاضای مصرف برق در ایام گرم سال بدلیل استفاده مشترکان از سیستم های سرمایشی، در راستای پاسخگویی به تقاضا و ارتقاء توان تولید واحدها، کار و تلاش و فعالیت تعمیراتی به صورت فشرده در نیروگاه حتی در تعطیلات نوروز بی وقفه ادامه داشت تا انشاءا... بتوانیم از پیک مصرف امسال با موفقیت عبور کنیم.

وی با اشاره به ناترازی تولید و تقاضای مصرف برق، بالا بودن شدت مصرف انرژی در کشور را یکی از چالشهای اساسی صنعت برق دانست و ابراز داشت: به گواه آمار مصرف برق کشور ما بسیار بالاتر از استانداردهای جهانی است. لذا لازم است به موازات نیروگاه سازی و افزایش ظرفیت تولید برق، اقدام عاجلی هم در راستای فرهنگ سازی و آموزش شیوه های مدیریت مصرف انجام شود تا بتوانیم از اتلاف بیشتر سرمایه های ملی پیشگیری کنیم.

ادبی افزود: درحال حاضر، طبق برنامه و به منظور ایجاد آمادگی تولید در تابستان، واحد یک بخار برای تعمیرات نیمه اساسی، واحد ۳ بخار برای انجام تعمیرات میاندوره ای و واحد یک گازی برای بازدید دوره ای و تعمیرات غیرمترقبه از مدار تولید خارج است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896645

دیگر خبرها

  • مجید مجیدی: به تئاتر مدیون هستیم / تاسف از شرایط امروز سینما
  • یاد مجید مجیدی از حضور در تئاتر/ وضعیت الان سینما جای تاسف دارد
  • روال عادی پرواز‌های فرودگاه شیراز
  • روال عادی پرواز‌های فرودگاه شهید دستغیب شیراز
  • بایدن قمار کارتر را تکرار خواهد کرد؟
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • واحد ۴ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به مدار تولید بازگشت
  • واکنش ها به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها به سبک قدیم!
  • واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها
  • واکنش آذری جهرمی ، به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها