Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بیش از یک سوم مسیر بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران را سپری کرده‌ایم و روز به روز به حساسیت مسابقات افزوده می‌شود. در نزدیکی نیم فصل هستیم و تقریبا تا حد زیادی به کیفیت فنی تیم‌ها پی برده‌ایم و می‌دانیم که هر تیم می‌تواند با چه هدفی به کارش ادامه دهد. گروهی مدعی قهرمانی هستند؛ دسته‌ای دیگر باید برای کسب سهمیه و یا کسب رتبه تک رقمی تلاش کنند و برخی دیگر از تیم‌ها برای بقا به مبارزه ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط طبیعی است که فوتبالدوستان با هیجان زیادی پیگیر مسابقات باشند و با وجود شرایط کرونایی از راه دور تیم‌های خود را حمایت کنند. بازیکنان نیز با انگیزه مضاعف به تلاش خود ادامه دهند و برای رسیدن به اهداف باشگاهی و ملی خود به رقابت بپردازند اما در حقیقت نمی‌توانیم چنین انرژی را از هواداران و بازیکنان بگیریم و آن را در بدنه فوتبالمان بدانیم. چرا؟ حاشیه!

حاشیه عضو لاینفک و جدا نشدنی فوتبال بوده، هست و خواهد بود. نه تنها در فوتبال ایران بلکه در معتبرترین لیگ‌های اروپایی نیز کشمکش و درگیری وجود دارد و دست بر قضا یکی از جاذبه‌های فوتبال، همین حاشیه‌ها است اما. اما تا وقتی که میزان این حواشی از متنِ ماجرا بیشتر نشود و به اصطلاح توی ذوق نزند. متاسفانه فوتبال ایران درگیر همین موضوع شده است. حواشی و درگیری‌های فوتبالی از خودِ فوتبال سبقت گرفته و تخت گاز پیش می‌رود. و موضوع غم‌انگیزتر داستان این است که رول اصلی این حواشی در این روزها توسط مربیان بازی می‌شود و آنها مسبب اصلی‌اش هستند.

بله! باورش دشوار است اما اگر خوب به دور و بر نگاه کنیم و چرخی در سایت‌ها و روزنامه‌ها بزنیم به این نتیجه نگران‌کننده پی می‌بریم. اکثریت قریب به اتفاق مربیان لیگ برتری با اعتراضات و صحبت‌های خود فضای لیگ را متشنج کرده‌اند. یحیی گل‌محمدی، محمود فکری، امیر قلعه‌نویی، جواد نکونام، رحمان رضایی و ... در صدر این موضوع قرار دارند و در اکثر هفته‌ها مصاحبه‌های انتقادی آنها علیه یکدیگر، داوری، سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و ... را می‌بینیم و می‌شنویم. مربیانی چون ابراهیم صادقی، مهدی تارتار، وحید بیاتلو، مهدی رحمتی، علیرضا مرزبان، مهدی هاشمی‌نسب و ... از ابتدای فصل تا به اینجا با اظهار نظرهای خود حواشی زیادی را به وجود آورده‌اند. در این بین امثال محرم نویدکیا، محمد ربیعی، سیروس پورموسوی، سعید اخباری، تا حدی رسول خطیبی و مجتبی حسینی و ... هم بوده‌اند که حواشی‌شان یا بسیار کم بوده یا اصلا نبوده است.

به نظر می‌رسد این مصاحبه‌های کوبنده و انتقادی ماحصل فشار بیش از حدی باشد که روی دوش برخی از این مربیان وجود دارد و آنها به جای کنترل اوضاع، سعی می‌کنند با حمله به اصطلاح فراری رو به جلو داشته باشند و خود را تبرئه کنند. روشی که شاید برای یک مربی که خودشان الگوی تعدادی دیگر هستند و هرکدام در دوران بازیگری و همچنین مربیگری به افتخارات زیادی دست پیدا کرده‌اند چندان جالب نباشد و حتی حالتی زننده به خود بگیرد. بدون تردید یکی از دلایل عدم نتیجه‌گیری این مربیان همین انرژی فراوانی است که برای حمله کردن به افراد و گروه‌های مختلف می‌گذارند و باعث می‌شود تا تمرکزشان از روی وظیفه اصلی‌شان که مربیگری است برداشته شود.

جمله پایانی این گزارش می‌تواند رونوشت بشود برای اکثر مربیان لیگ برتری: در این شرایط سخت کرونایی که فوتبال، یکی از معدود دلخوشی‌های مردم است با مصاحبه‌ها و رفتار نادرست خود، کام فوتبالدوستان را تلخ نکنید و فرار رو به جلو را کنار بگذارید و اخلاقتان را خوب کنید.

برچسب‌ها محمود فکری رسول خطیبی سیروس پورموسوی علیرضا مرزبان محمد ربیعی وحید بیاتلو مهدی تارتار ابراهیم صادقی لیگ برتر فوتبال جواد نکونام یحیی گل محمدی رحمان رضایی امیرقلعه نویی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمود فکری رسول خطیبی سیروس پورموسوی محمود فکری رسول خطیبی سیروس پورموسوی علیرضا مرزبان محمد ربیعی وحید بیاتلو مهدی تارتار ابراهیم صادقی لیگ برتر فوتبال جواد نکونام یحیی گل محمدی رحمان رضایی امیرقلعه نویی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۲۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام مهم برای سرمربیان پرسپولیس و استقلال

آفتاب‌‌نیوز :

رضا درویش مدیر عامل باشگاه پرسپولیس بعد از مصاف پرسپولیس در برابر صنعت نفت که با نتیجه ۳-۰ به سود سرخ‌ها به پایان رسید گفت ما پیشنهاد تمدید قرارداد با اوسمار داده ایم و از او خواسته‌ایم برای فصل بعد به ما برنامه بدهد.

برخی از پیشکسوتان تیم پرسپولیس گفته‌اند تیم با هدایت اوسمار بهتر از زمان یحیی گل‌محمدی بازی می‌کند. برخی هم او را با برانکو مقایسه کرده‌اند که از حاشیه بیزار بود و سعی می‌کرد، در آرامش پرسپولیس را به یک تیم قوی تبدیل کند. جدا از نتایج سبک بازی پرسپولیس با اوسمار سبب شده تا باشگاه در تلاش برای تمدید قرارداد این مربی باشد. هم چنین ارتباط خوبی که این مربی با بازیکنان برقرار کرده است. در ابتدای حضور اوسمار در راس کادر فنی تیم پرسپولیس هم بازیکنان استوری حمایتی از این مربی منتشر می‌کردند و این نشان می‌دهد که رابطه خوبی با اوسمار دارند.

فرشید سمیعی یکی از اعضای هیئت‌مدیره باشگاه استقلال هم گفت: ممکن است با توجه به واگذاری امتیاز تیم به پتروشیمی خلیج فارس مدیریت تیم تغییر کند، اما کادر فنی این تیم دستخوش تغییر نخواهد شد. به این خاطر که باشگاه با جواد نکونام قرارداد سه ساله دارد. با این حساب جواد نکونام در استقلال ماندنی است، به خصوص که عملکرد این مربی در این فصل از بازی‌ها قابل تحسین بوده است. در فصلی که تیم از نظر بازیکن در مضیقه بوده و از سویی هنوز با مشکل مالی مواجه است.

این یک اتفاق خوب در فوتبال باشگاهی به خصوص برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس است. به این خاطر که دو تیم مدعی قهرمانی از هم اکنون می‌توانند برای فصل آینده برنامه‌ریزی کنند. واگذاری امتیاز دو باشگاه ۶ هفته پیش از اتمام بازی‌ها به مدیریت جدید اجازه می‌دهد برنامه‌ریزی خوبی برای فصل آینده باشگاه داشته باشد. این ۶ هفته زمان خوبی است که گروه‌های جدید با همه شرایط دو تیم آشنا شوند و برای آینده خوب باشگاه برنامه‌ریزی کنند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • الهلال از رسیدن به فینال آسیا بازماند
  • دلال‌ها آفت فوتبال کشور هستند/ضرورت شناسایی استعدادهای جوان تبریز
  • سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند
  • پرخاشگری مربیان به جامعه تسری پیدا می‌کند/جریمه ها بازدارنده نیست
  • بائو: نساجی آزمایشگاه مربیان تازه به دوران رسیده شده است/ بیشتر هوچی‌گری در بازی‌های لیگ دیده‌ایم
  • پیام مهم برای سرمربیان پرسپولیس و استقلال
  • برتری ۴ گله شباب الاهلی در شب گلزنی عزت‌اللهی و پاس گل قایدی
  • برتری ۴ گله شباب الاهلی در شب گلزنی عزت‌اللهی و پاس گل قائدی
  • برد پورتو با پاس گل طارمی
  • هفته ۲۴ لیگ برتر فوتبال؛ برتری خانگی ذوب آهن مقابل آلومینیوم