Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلویزیون برای دهه فجر تدارکِ ویژه‌ای دیده از فیلم‌های انقلابی که به آنتن می‌رسند تا برنامه‌هایی مثل "سرچشمه" و "سلام صبح بخیر" که ویژه می‌شوند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شبکه‌های تلویزیون در جشن انقلاب، کنداکتوری رنگارنگ از برنامه، سریال، فیلم‌سینمایی و مستند تدارک دیده که در ادامه جزئیات این ویژه‌ها را به همراه زمان پخش ببینید:

شبکه یک با کارنامه انقلاب

-  «کارنامه»، «حرف قطعی»، «ملت قهرمان» و «انقلاب مسجد» در ساعات 18، 19:30، 1:30 و 15 به تبیین مبارزات انقلابی می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- برنامه‌های «صبح بخیر ایران»، «سیمای خانواده»، «نگاه یک»، «ثریا» و «فرمول یک» با حضور میهمان‌های انقلابی رنگِ این ایام را به خودش می‌گیرند. 

- مجموعه نمایشی «روزهای ابدی» هر شب ساعت 22:15 از شبکه یک پخش می‌شود.

شبکه دو با غیرمحرمانه و دهه شصتی‌ها

- برنامه «دست در دست» از دوشنبه 13 تا جمعه 17 بهمن‌ماه با فضایی شاد و آرام شبانه در نظر گرفته شده، به مناسبت روز ورود امام (ره) نیز ویژه برنامه‌ای خواهد داشت.

- برنامه «غیر محرمانه» با اجرای محمدجعفر خسروی و هدف بررسی موضوعات روز جامعه و گفت‌وگو درباره مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و ... از جمعه 10 بهمن بعد از اذان مغرب روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

- «زنده باد زندگی» رقابتی تحت عنوان «مسابقه بزرگ عکس انقلاب» از شنبه برای مخاطبان درنظر گرفته است. این برنامه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 10:30 صبح روانه آنتن می‌شود.

- فصل جدید «گام دو» با محوریت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برای این ایام در نظر گرفته شده است.

- برنامه نمایشی «با هم برای هم» از شنبه تا چهارشنبه بعد از مسابقه تلفنی دو در دو حوالی ساعت 20، روانه آنتن می‌شود.

- «دهه شصتی‌ها» با محوریت مرور خاطرات شیرین دهه 60 روی آنتن می‌رود. 

- گروه سیاسی شبکه دو دو مستند به نام‌های «پرواز پیروزی» به مناسبت بازگشت امام خمینی (ره) به ایران و «آخرین تاج» به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب را روانه آنتن می‌کند.

- برنامه «میخچه» با رویکرد ویژه انقلابی در فضای مجازی به صورت ویژه‌‌ در جدول پخش برنامه‌های شبکه قرار دارد.

- گروه کودک و نوجوان شبکه دو نیز برنامه «دست کی بالا» را از 12 تا 22 بهمن هر روز ساعت 9 صبح با داستان‌ها و قصه‌هایی ویژه روانه آنتن می‌کند.

- برنامه «برپا» به تهیه‌‌کنندگی سید حمید امامی برای پخش در این ایام در نظر گرفته شده است. در این برنامه در بخش‌هایی نمایشی که توسط کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود به دستاوردهای انقلاب پرداخته می‌شود.

- برنامه «با ما بیا» به تهیه‌کنندگی سید مجتبی ظریفیان و کارگردانی آزیتا رضایی نیز در این ایام به صورت ویژه‌ای روانه آنتن می‌شود. همچنین گزیده‌ای از قسمت‌های پخش شده «بچه محل» برای پخش در این ایام تدارک دیده شده که تقدیم مخاطبان می‌شود.

- «در انتهای الوند» در سری صبحگاهی و شبانگاهی ویژه ایام فجر انقلاب می‌شود؛ برنامه‌ای که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 7:30 و 21 روانه آنتن می‌شود.

- «زعفران» به تهیه‌کنندگی محمد سلوکی جمعه ساعت 10 صبح به صورت یک جُنگ شاد روانه آنتن می‌شود.

- برنامه «نمادو» نیز با تهیه مستندهایی از سراسر ایران به نخبگان انقلابی و دستاوردهای 42 ساله انقلاب اسلامی خواهد پرداخت و مسابقه زنده تلفنی «دو در دو» در سؤالات خود به موضوعات مرتبط با تاریخ انقلاب و دهه فجر خواهد پرداخت.

- برنامه «عصر خانواده» نیز در گفت‌وگوهای خود محوریت دستاوردهای انقلاب در حوزه خانواده و زنان را مورد توجه قرار داده است. 

- برنامه «ایران دخت» نیز یکی دیگر از تدارکات شبکه دو سیماست که در آیتم‌های 5 دقیقه‌‌ای به دستاوردهای حوزه زنان طی دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد.

- «هزار و یک شب» نیز عنوان یک جُنگ شاد با بخش‌های نمایشی ویژه روز زن است که در این مناسبت فرخنده روانه آنتن می‌شود.

- همچنین «مثبت خانواده» که جمعه ساعت 12 ظهر روانه آنتن می‌شود.

- مستند «خرمشهر»، انیمیشن‌های «افسانه ماردوش» و «نبرد فریدون» و جشنواره سینمایی انقلاب نیز از دیگر تدارکات این شبکه تلویزیونی است. 

شبکه سه با برنامه "هفت" و "سلام صبح بخیر"

- برنامه «سلام صبح خیر» از جمله برنامه‌هایی است که از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 7 تا 9:30  صبح که با دعوت از میهمانان مرتبط، رنگِ ایام فجر انقلاب را می‌گیرد. 

- «بدون توقف» از شنبه تا چهارشنبه در ساعت 19:30 همراه با کارشناسان به موضوعاتی از جمله وقایع انقلاب اسلامی و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی می‌پردازد.

- برنامه «هفت» همراه با جشنواره فجر به بررسی فیلم‌های چشنواره می‌پردازد.

- همچنین مستندهای «انقلاب نازی‌ها»، «خشت اول»، «پسر اول»، «نسل‌ها»، «عدل پهلوی»، «تاریک خانه روشن» قرار است به مناسبت این ایام پخش شوند.

- برنامه‌هایی مانند «طبیب» و «عطسه» در فضای ایام دهه فجر برنامه‌های خود را روانه آنتن می‌کنند.

اهالی شب ویژه شبکه چهار

- «چراغ مطالعه» ویژه دهه فجر به مدت 10 شب، از 12 الی 14 بهمن ساعت 21، از شنبه تا چهارشنبه ویژه این ایام تولید و پخش می‌شود.

- مستند «اتاق روشن» به مدت 10 شب، از 11 بهمن الی 22 بهمن هرشب ساعت 22 از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

- میزهای تخصصی مجله هنری و شبانه «شب‌های هنر» از 12 الی 14 بهمن ساعت 23 به صورت زنده، به جشنواره‌های تجسمی، تئاتر، فیلم فجر اختصاص یافته است.

- تئاتر تلویزیونی «سکوت» به نویسندگی و کارگردانی هنری مهرداد رایانی مخصوص به مناسبت ایام دهه فجر روی آنتن شبکه چهار می‌رود. «سکوت» جمعه 17 بهمن ساعت 15 از قاب نمایشخانه شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

- «اهالی شب» به پاسداشت ایام پیروزى انقلاب اسلامى، تدارک ویژه‌اى دیده است. 

- مستند «فرزند CIA» خاطرات جمعی از فعالان و اعضای وقت ساواک و دیگران را روایت می‌کند. این مستند جمعه 17 بهمن ساعت 22 از شبکه چهار پخش خواهد شد.

- برنامه صبحگاهی «طلوع» نیز با حضور مهمانان و گفت‌وگوهای ویژه و نیز آیتم‌های متنوع، هر روز ساعت 9 صبح به رویدادهای روز می‌پردازد.

- مجله‌ تصویری «چرخ» از یکشنبه تا چهارشنبه روی آنتن می‌رود.

جشن انقلاب با ویژه شدن برنامه "سرچشمه"

- ویژه برنامه تاریخی «سرچشمه»  به مناسبت ایام دهه فجر، ویژه می‌شود و در 10 قسمت به بررسی حوادث و اتفاقات پیش آمده در انقلاب می‌پردازد. «سرچشمه» هر شب ساعت 20 پخش می‌شود.

- مستند «هفت تیرهای کاغذی» از ابتدای بهمن ماه در 22 قسمت 10 دقیقه‌ای به بررسی مطبوعات پیش از انقلاب و روزنامه نگارانی که علیه منافع ملی و مردم عمل کرده‌اند می‌پردازد.

- برنامه تلویزیونی «نقد سینما» از 12 بهمن‌ماه هر شب 30 دقیقه بامداد به مناسبت سی و نهمین جشنواره فیلم فجر روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود. 

- برنامه صبحگاهی «یه روز تازه» از ابتدای دهه فجر معطوف به این مناسبت از ساعت 7 تا 9 صبح پخش می‌شود. 

- ویژه برنامه ترکیبی و گفت‌وگومحور «ما ایرانی‌ها» در ایام دهه فجر با رویکرد معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و پروژه‌های ملی هر شب ساعت 22:05 پخش می‌شود.

- برنامه‌های «قرنطینه»، «ورزشگاه» و «پنج ستاره» دیگر برنامه‌های گروه اجتماعی است که معطوف به جشن انقلاب روی آنتن خواهد رفت. 

- برنامه «به خانه بر می‌گردیم» که هر روز ساعت 16:45 از شبکه پنج سیما روی آنتن می‌رود، در دهه فجر با حضور میهمانان و کارشناسان مرتبط به موضوع انقلاب اسلامی ایران می‌پردازد. 

- برنامه «دست خط» نیز در این دهه مبارک، تماشایی خواهد شد؛ برنامه‌ای که دو میهمان ویژه دارد و جمعه‌ها ساعت 16:20 روی آنتن می‌رود.

- گروه معارف شبکه پنج سیما، با پخش مستند «سال‌های خاکستری» و برنامه‌های ظهرگاهی «تا نیایش» و «عطر عاشقی» به استقبال جشن انقلاب می‌رود.

- گروه تهران و شهروندی با مسابقه آنلاین و تلویزیونی «برخط شو» ساعت 21:30 و برنامه گزارشی «در شهر» و «در استان» دهه مبارک فجر را جشن می‌گیرد. 

-  فیلم سینمایی «فصل آخر» و «مستند آن روزها» روز جمعه 17 بهمن به ترتیب ساعت 13:30 و 22:10 پخش خواهند شد.

مشاعره بزرگ ایران در شبکه آموزش

- «مشاعره بزرگ ایران»  در ایام دهه فجر ساعت 21 روی آنتن می‌رود.

- برنامه «به وقت ایران» هر شب ساعت 22 پخش می‌شود.

- برنامه «زنگ هفت» که هر شب ساعت 18:20 روی آنتن شبکه آموزش می‌رود.

- «دکتر سلام» در این ایام ساعت 13:30 پخش می‌شود.

- گفت‌وگو با افراد مبارز و خانواده‌های ایشان در برنامه «ماگرام» هر شب ساعت 20 پخش می‌شود.

- «دوربین هفت» هر روز ساعت 16، پخش می‌شود. 

- «رادیو هفت» در این ایام هر شب ساعت 23 روی آنتن می‌رود.

* تبیین مبارزات مردم ایران با زبان کودکانه توسط مدرسین مقطع ابتدایی هر روز ساعت 8 صبح در «مدرسه تلویزیونی» برقرار است.

- برنامه صبحگاهی «صبحی دیگر» هر روز ساعت 9:15 پخش می‌شود.

- برنامه گفت‌وگو محور «مرورگر» در این ایام ساعت 19 پخش می‌شود.

* دستاوردهای حوزه کشاورزی و شیلات در برنامه «رویش» بیان می‌شود. این برنامه هر شب ساعت 19:15 روی آنتن می‌رود.

* برنامه «روزگاری ایران» هر شب ساعت 22:40 به تبیین تاریخ شفاهی ایران می‌پردازد.

کاروان قرآنی انقلاب در شبکه قرآن

- «کاروان قرآنی انقلاب» از آغاز دهه فجر ساعت 9 صبح دوازدهم بهمن فعالیت خود را از جنوبی‌ترین نقطه ایران، بندرعباس آغاز می‌کند و تا ساعت 15 ادامه خواهد داشت.

- مستند «شخصیت‌های انقلابی دهه فجر» نیز هر روز ساعت 16:30 از این شبکه پخش می‌شود.

- در روز 22 بهمن و با توجه به شرایط کرونایی موجود و عدم برگزاری راهپیمایی به صورت گسترده، از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر، ویژه برنامه‌ای با حضور میهمانان برگزار می‌شود و برنامه «مصباح» نیز دستاوردهای نهادهای قرآنی و رویدادهای مهم قرآنی را به تصویر می‌کشد.

عطر و بوی انقلاب در شبکه جام جم

- برنامه‌های «روز خوش»، «جمع ایرانی» و «خانه مهر» به صورت ویژه همراه با دعوت از مهمانان، گل آرایی، پخش پلی بک، کلیپ و نواهای حماسی و ملی، برنامه گزارشی در ایران و تهیه گزارش مردمی و گفت‌وگو با مردم درباره خاطرات انقلاب و دلبستگی اقشار مختلف به نظام و وطن پخش می‌شود.

- برنامه‌های جشن انقلاب از گروه کودک و «رواق» پنجشنبه 16 بهمن با موضوع مبانی نظری و دینی مردم سالاری دینی و لزوم برپایی حکومت اسلامی در شبکه جام جم پخش می‌شود.

- همچنین برنامه‌های جدید «بدون شرح»، «تاریخ به روایت اسناد»، «فیلم خانه» از شنبه 11 اسفند، «به وقت ایران» در روزهای شنبه و یکشنبه 11 و 12 بهمن، برنامه «کنکاش» روز شنبه 11 بهمن با موضوع انقلاب از دیگر برنامه‌های شبکه جام جم است که روی آنتن می‌رود.

فیلم‌های انقلابی در کنداکتور شبکه نمایش

- شبکه نمایش در ایام دهه فجر در ساعت‌های 13 و 21  را به فیلم‌های مناسبتی اختصاص داده است. در ساعت 13 فیلم‌های «مادر مادر»، «دژ سوق»، «زمانی برای ماندن»، «بن سای»، «روزنامه دیواری»،  «دیوارهای یخی» و «تاراج» را پخش می‌کند.

- این شبکه در ساعت 21 فیلم‌های «شیلات»، «خبرچین»، «روز سوم»، «تبعیدی‌ها»، «میهمانی خصوصی»، «دیده‌بان و «ماجرای نیمروز» را روی آنتن می‌برد.

شبکه نسیم و دهه فجر

- برنامه «کودک شو» هر شب ساعت 23 پخش می‌شود.

- «نسیم آوا» هر شب ساعت 20:30 به بازخوانی قطعه‌های انقلابی می‌پردازد.

- سری جدید «چهل تیکه» در ایام دهه فجر ساعت 21 روی آنتن می‌رود.

- برنامه «نسیم دانش» نیز در ایام دهه فجر ساعت 16:30 پخش می‌شود.

ویژه‌های شبکه افق در دهه فجر

- ویژه برنامه «جهان آرا»  ساعت 22 روزهای 11، 13، 18، 20 و 22 بهمن ماه پخش خواهد شد.

- مسابقه سیاسی ـ تاریخی «رخداد» هم شنبه و یکشنبه هر هفته تولید و پخش می‌شود.

- «قرن 14» عنوان برنامه‌ای ترکیبی است 15 و 22 بهمن امسال روی آنتن شبکه افق می‌رود.

- ویژه برنامه تلویزیونی «عصر» هم با تهیه‌کنندگی و اجرای نادر طالب‌زاده روزهای 16 و 23 بهمن امسال ساعت 22 به صورت زنده پخش خواهد شد.

- «نقش جهان» عنوان مجله خبری شبکه افق است که  روزهای 14 و 19 بهمن ماه ساعت 22 روی آنتن می‌رود.

- سری چهارم مجموعه «خاطره محله ما» و «ایران مدل پهلوی» در هفت قسمت روی آنتن می‌روند.

- موشن‌گرافی‌های «گل یا پوچ» و «آمریکا منفی 20»، مستند «آن روزهای نامهربان» و مجموعه کارهای کوتاه شامل نماهنگ، کلیپ، موشن، سرود و ... از شبکه افق پخش خواهد شد.

«مدرسه انقلاب» شبکه امید

- ویژه‌برنامه «مدرسه انقلاب» در ایام دهه فجر روی آنتن می‌رود. 

- «از بی نهایت»  از 17 تا 22 بهمن در 5 قسمت 42 دقیقه‌ای پخش می‌شود. 

- برنامه «خانواده امید»  با نگاهی نوجوانانه، شنبه تا سه‌شنبه ساعت 20 پخش می‌شود.

- برنامه زنده «قاب امید» هر روز ساعت 17 روی آنتن شبکه امید می‌رود از 12 تا 22 بهمن‌ماه بخش‌هایی را ویژه این ایام برای مخاطبان خود به نمایش خواهد گذاشت.

- برنامه زنده «دوربین امید» نیز که مجله خبری شبکه امید است در ایام دهه فجر با نگاهی ویژه هر روز به طور زنده ساعت 19:45 روی آنتن خواهد رفت.

- برنامه ترکیبی «رسانش» روزهای 13 و 20 بهمن‌ماه به بررسی و نمایش آثار رسانه‌ای نوجوانان ویژه دهه فجر خواهد پرداخت.

- برنامه «ما نوجوانان» نیز به مناسبت ایام دهه فجر به پخش و نمایش برنامه‌های خاطره‌انگیز دهه فجر نوجوانان در سال‌های گذشته می‌پردازد.

«همدلانه» روی قاب سلامت

- «همدلانه» برنامه‌ شبکه سلامت است که در این ایام ساعت 14:40 و 20:40 روی آنتن می‌رود.

«نبردهای فانتوم» در شبکه مستند

- «نبردهای فانتوم» به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب از 18 تا 21 بهمن‌ماه ساعت 19 از شبکه مستند پخش می‌شود.

- مجموعه مستند «دادگاه ویژه انقلاب» از 12 تا 22 بهمن‌ماه هر روز ساعت 17 از شبکه مستند پخش می‌شود.

من بهمن هاشمی هستم...!/ رقابت شبکه‌های تلویزیونی را نمی‌فهمم/ پشیمانند که از ایران رفتند!+ فیلم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شبکه نمایش شبکه پنج سیما شبکه سه شبکه دو شبکه یک رسانه ملی تلویزیون دهه فجر شبکه نمایش شبکه پنج سیما شبکه سه شبکه دو شبکه یک رسانه ملی تلویزیون دهه فجر شنبه تا چهارشنبه روانه آنتن می شود ایام دهه فجر روی آنتن می رود انقلاب اسلامی روی آنتن شبکه پخش خواهد شد ویژه برنامه شب ساعت 22 جمعه 17 بهمن روز ساعت جشن انقلاب پخش می شود بهمن ساعت برنامه ای شبکه چهار گفت وگو تا 22 بهمن بهمن ماه شبکه افق شبکه دو ویژه ای ساعت 16 ساعت 21 ساعت 19 ساعت 20

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۲۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت «مجله هنری بوم» به آنتن تلویزیون

به گزارش قدس آنلاین از روابط عمومی شبکه دو سیما، «مجله هنری بوم» به میزبانی حامد مهربانی روایتگر رویدادهای دنیای هنر در قاب برنامه‌ای تماشایی است که از چهارشنبه- ۲۹ فروردین ماه- هر هفته چهارشنبه‌ها حوالی ساعت ۲۳:۲۰ روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

«مجله هنری بوم»، مجله‌ای تصویری است که شخصیتی سفر شهری دارد، و به سراغ رخدادها و آثار هنری جدید شهر می‌رود. در هر قسمت از این برنامه حامد مهربانی، به محل رویداد هنری رفته، و در آنجا گفت و گویی شنیدنی با هنرمندان و دست اندرکاران آن دارد.

پوشش مراسم معرفی انتخاب چهره سال هنر انقلاب اسلامی، حضور در رویداد چیدمان «ده هزار جهان» در موزه هنرهای معاصر و گفت و گوی حامد مهربانی با ابوذر ونکی خالق این اثر و نمایشگاه عکس «بازگشت» و دیدار و گفت و گو با سیداحسان باقری عکاس از جمله بخش‌های متنوع این قسمت از «مجله هنری بوم» است.

«مجله هنری بوم» با اجرای حامد مهربانی، تهیه‌کنندگی احمدرضا بلیغ و احمدرضا زارعی، کارگردانی کیانوش الطافی، سردبیری محسن صفایی فرد و به همت گروه اجتماعی اقتصادی شبکه دو در مرکز هنری رسانه‌ای سلوک تهیه و تولید و از ۲۹ فروردین ماه هر چهارشنبه حوالی ساعت ۲۳:۲۰ روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

دیگر خبرها

  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز پنجشنبه ۳۰‌ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • پخش زنده جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ پنجشنبه ۳۰‌ فروردین از تلویزیون و آنلاین
  • ماجرای جنجالی اعلام خبر فوت رضا رشیدپور
  • ماجرای جنجالی اعلام خبر فوت مجری مشهور
  • «هیس، هیچی نیس!» روی آنتن تلویزیون می‌رود
  • لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!
  • پخش زنده جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ ‌چهارشنبه ۲۹‌ فروردین از تلویزیون و آنلاین
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز چهارشنبه ۲۹‌ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • بازگشت «مجله هنری بوم» به آنتن تلویزیون
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز سه‌شنبه ۲۸‌ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات