Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر عامل ایران خودرو گفت: موتور سه استوانه ملی وارد مرحله صنعتی سازی می‌شود.
فرشاد مقیمی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در نمایشگاه قطعات پیشرانه سه استوانه ملی در خصوص این موتور که به تازگی رونمایی شده، با بیان این‌که پیشرانه سه سیلندر جدید دارای ویژگی های بسیار خوبی است و وارد مرحله صنعتی سازی می شود، گفت: از مهم‌ترین ویژگی‌های فنی این پروژه می‌توان به کاهش مصرف سوخت و ارتقای استاندارد آلایندگی، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خانواده قوای محرکه، باعث توسعه پنج نوع موتور با توان 72 تا 150 اسب بخار و گشتاورهای متفاوت از 98 تا 240 نیوتن متر می‌شود.
وی ادامه داد: از دیگر ویژگی های این موتور می توان به قابلیت کسب استانداردهای یورو شش و استفاده از سوخت بنزین و گاز طبیعی اشاره کرد.
مقیمی تاکید کرد: این موتور کاملا مناسب برای خودروهای هیبریدی بوده و از سطح تکنولوژی‌های روز و قابلیت اشتراک‌گذاری با سایر خودروسازان داخلی بهره‌مند است.
مدیر عامل ایران خودرو در خصوص ویژگی‌ها و قابلیت‌های این موتور گفت: این موتور بسته به پلتفرم مورد استفاده، باعث کاهش مصرف حدود 3.5 لیتری در میانگین مصرف سوخت می شود. تولید موتور در کشور از دهه ٧٠ با میانگین مصرف ١٢ لیتر در صد کیلومتر آغاز شد و سپس به هشت لیتر و اکنون به عدد ٧.٨ لیتر رسیده‌ است که نشان از عملکرد خوب ایران‌خودرو دارد.
مقیمی گفت: از 250 قطعه استفاده شده در این موتور،‌ تنها هشت قطعه وارداتی و مابقی قطعات داخلی سازی شده است.
منبع: ایکوپرس

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۲۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۷۸۲ میلیون دلار برای واردات قطعات موتور!

به گزارش خبرگزاری مهر، گمرک ایران برای اولین بار با بررسی ۲۶۱ کد تعرفه، جزئیاتی از واردات اجزا و قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرده است.

بر این اساس، در سال ۱۴۰۲ به میزان ۸ میلیارد و ۳۸۰ میلیون دلار اجزا و قطعات خودرو و موتورسیکلت از گمرکات ترخیص و وارد کشور شد. این میزان واردات قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ به لحاظ ارزش ۳۲.۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل رشد داشته است.

همچنین در این مدت ۱۴۱ میلیون و ۲۱۸ هزار دلار اجزا و قطعات خودرو و موتورسیکلت صادر شده که ۲۴.۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بررسی جزئیات واردات اجزا و قطعات خودرو و موتورسیکلت نشان می‌دهد که واردات قطعات خودرو در سال ۱۴۰۲، ۷ میلیارد و ۵۹۸ میلیون دلار اجزا و قطعات خودرو تحت عنوان ۲۱۷ کد تعرفه، وارد شده که ۳۱.۸۹ درصد افزایش داشته است.

در این مدت همچنین ۱۳۲ میلیون و ۵۸۵ هزار دلار اجزا و قطعات خودرو صادر شده که ۲۵.۲۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

صنایع خودروسازی مدیران با ۱۳ درصد، کرمان موتور با ۹.۶۵ درصد و کوروش موتور آریا با ۵.۳۵ درصد از ارزش کل واردات اجزا و قطعات خودرو، بیشترین میزان را به خود اختصاص دادند.

همچنین کشورهای چین، امارات متحده عربی و ترکیه ۳ کشور عمده طرف معامله برای واردات اجزا و قطعات خودرو در سال ۱۴۰۲ بوده‌اند.

بررسی میزان صادرات و واردات اجزا و قطعات موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ هم بیانگر آن است که در این مدت ۸ میلیون و ۶۳۳ هزار دلار اجزا و قطعات موتورسیکلت تحت عنوان ۴۴ کد تعرفه عمدتاً به کشورهای عراق، افغانستان و جمهوری آذربایجان صادر و در مقابل ۷۸۲ میلیون و ۶۱ هزار دلار وارد کشور شده است.

میزان صادرات و واردات اجزا و قطعات موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۲.۵۴ درصد و ۴۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

عمده ترین واردکنندگان اجزا و قطعات موتورسیکلت، شرکت‌های کویر موتور اوراسیا، نیرو موتور سامان و نیرو موتور سهند بوده‌اند که به ترتیب ۱۳.۱۰ درصد، ۹.۲۳ درصد و ۸.۲۳ درصد از ارزش کل این گروه کالایی را به خود اختصاص داده‌اند.

چین با اختصاص ۶۱.۶۱ درصد از ارزش کل واردات اجزا و قطعات موتورسیکلت کشورمان، اولین کشور طرف معامله در واردات این کالا بود و پس از آن امارات متحده عربی با سهمی معادل ۳۲.۹۳ درصد و تایلند با ۳.۱۵ درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

شایان ذکر است، در سال گذشته ۶۶ میلیارد دلار کالا وارد کشور شده است که حدود ۸.۴ میلیارد دلار آن به واردات اجزا و قطعات خودرو و موتورسیکلت اختصاص داشته است.

کد خبر 6083298 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • رووی دی اکس5 ؛ هر 1300 کیلومتر به پمپ بنزین سر بزنید! (+تصاویر)
  • شگفتی‌سازی افغانستان در جام ملت‌های آسیا
  • شرکت طرح‌های مدیریت صنعتی به حوزه‌های جدید اقتصادی وارد می شوند
  • علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • ساخت سامانه ایران ساخت برای جلوگیری از سرمازدگی درختان
  • (ویدئو) قاتل مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و از آسیا آمد
  • رقیب مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و از آسیا آمد/ فیلم
  • صف طویل تعمیر خودروهای مردم/ بی‌کیفیت‌ترین قطعات چینی به ایران می‌آیند؟
  • تخصیص ۷۸۲ میلیون دلار برای واردات قطعات موتور!