Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@18:00:45 GMT

ادامه راه « ترامپ » در دولت « بایدن »

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۲۱۹۰

ادامه راه « ترامپ » در دولت « بایدن »

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز،  «یوسی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گفت که اسرائیل و سودان توافقنامه دیپلماتیک برای عادی‌سازی روابط را تا سه ماه دیگر طی مراسمی که در واشنگتن برگزار خواهد شد، نهایی می‌کنند. 

این مقام رژیم صهیونیستی که روز دوشنبه هفته جاری به سودان سفر کرده بود، در گفت وگو با تلویزیون «وای نت» این رژیم اظهار داشت: پیش نویس توافقنامه صلح با سودان در حال پیشرفت است و انتظار می‌رود مراسم امضای این توافقنامه تا سه ماه دیگر در واشنگتن امضا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کوهن که برای بحث درباره پیشبرد توافق عادی‌سازی روابط با سودان به خارطوم سفر کرده بود در این باره اظهار داشت: در این سفر با مقامات سودانی درباره سه برنامه اقتصادی و امنیت مرزی گفت وگو کرده است. 

وی افزود: او در این سفر زیتون و میوه سرزمین‌های اشغالی را در اختیار میزبانان خود قرار داده و یک اسلحه (‌ام ۱۶) را به عنوان هدیه خداحافظی دریافت کرده است. 

در همین حال، تاکنون هیچ اظهار نظری از سوی مقامات سودانی یا سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی انجام نشده است. 

پیشتر دولت غیرنظامی سودان گفته بود که توافق عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل تا زمانی که به تصویب شورای قانونگذاری انتقالی که هنوز تشکیل نشده است نرسد، قابل اجرا نیست. 

به نوشته رویترز دولت جدید آمریکا گفته است که که می‌خواهد بر اساس این توافق نامه‌ها کار کند. 

با وجود موافقت دولت سودان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، مخالفتهای گسترده‌ای در این کشور علیه این تصمیم شورای انتقالی سودان صورت گرفته است. 

در تاریخ ششم ژانویه در پی سفر «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا به خارطوم، سودان توافقنامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را همزمان با دریافت کمک مالی از واشنگتن و چند هفته پس از حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم توسط آمریکا امضا کرد. 

 «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا در اواخر مهر امسال گفت که پس از پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار توسط سودان به عنوان غرامت به خانواده‌های آمریکایی قربانی تروریسم، نام این کشور را از فهرست کشورهای حامی تروریسم حذف می‌کند. 

 «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر سودان نیز اعلام کرد که خارطوم غرامت درخواستی برای قربانیان انفجار سفارتخانه‌های آمریکا در کنیا و تانزانیا در سال ۱۹۹۸ را به منظور حذف نام این کشور از فهرست کشورهای حامی تروریسم آمریکا را حواله کرده است. 

 «مایک پمپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا یک روز پس از اعلام توافق عادی‌سازی روابط «خارطوم» با «تل آویو» در روز ۱۶ دی اعلام کرد که آمریکا پس از ماه‌ها مذاکره دستور حذف نام سودان از فهرست حامیان تروریسم را امضا کرده است. 

برچسب‌ها سودان مسير اشتباه اسرائیل دونالد ترامپ آسیای غربی ایالات متحده آمریکا جو بایدن رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سودان مسير اشتباه اسرائیل سودان مسير اشتباه اسرائیل دونالد ترامپ آسیای غربی ایالات متحده آمریکا جو بایدن رژیم صهیونیستی اخبار کنکور عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۲۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

کد خبر 847156 برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند