Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۳۱۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۶۵۱ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۸ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۶۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۹۵ نفر از آنها بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۳۱۴ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۷ هزار و ۶۵۱ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۴۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. همچنین ۴۰۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تا کنون ۹ میلیون و ۷۰ هزار و ۱۶۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۷۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

توجه ویژه به سلامت سالمندان در دوران کرونا

لاری گفت: سالمندان آسیب پذیرترین گروه جامعه در برابر ابتلا به ویروس کووید ۱۹ هستند. بنابراین درخواست ما از مردم کشورمان این است که در ایام همه‌گیری کرونا، حتی اگر بدون علامت بیماری هستید نسبت به حفظ فاصله فیزیکی ۱.۵ تا ۲ متر از این عزیزان اقدام کنید. همچنین ضروریست به منظور حفظ سلامت اعضای سالمند خانواده، از هر گونه پذیرش مهمان و رفتن به مهمانی به طور جد خودداری کرده و به طور کلی سعی کنیم از روش‌های مجازی برای دید و بازدید از این عزیزان استفاده کنیم.

 

هشتم بهمن‌ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

این روزها و با تبدیل شدن رنگ های قرمز و نارنجی کرونایی به زرد و آبی در نقاط مختلف کشور، کم توجهی نسبت به رعایت موارد بهداشتی به گونه کاملا محسوسی در میان مردم مشاهده می شود و گویی دیگر کسی دلهره و اضطراب اولیه را برای ابتلا به ویروس کرونا ندارد.

با وجود اینکه هر روز کادر درمان و مسوولان بهداشت و درمان شمار مبتلایان و فوتی های ناشی از این ویروس را اعلام می کنند اما افزایش تردد در مترو و اتوبوس های درونی شهری و مراکز خرید و در موارد زیادی حضور افراد بدون ماسک در مجامع عمومی دیده می شود.

 آمار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران بنابر اعلام مسوولان نصف شده و از ۸۱ درصد به ۳۹ درصد رسیده که این زنگ خطر بزرگی برای رسیدن به موج دیگری از بیماری کووید ۱۹ است چرا که نسبت بسیار مستقیمی بین رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و افزایش بستری و مرگ و میر وجود دارد.

در این شرایط و برای رسیدن به ثبات و در ادامه کاهش هر چه بیشتر شیوع ویروس کرونا توصیه همچنان به فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از دورهمی و سفرهای غیرضروری است موضوعی که در صورت کم توجهی بار دیگر با بحران روزها و ماه های قبل مواجه خواهیم شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز هم همانند روزهای گذشته از کم توجهی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی ابراز نگرانی کرده و گفت: وضعیت استان‌های شمالی به خصوص مازندران، استان ملتهبی است و بیش از هزار و ۱۰۰ بستری در این استان داریم. گرچه با همکاری همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها به حداقل ممکن رسیده، اما باز هم مقدار بالایی است.

سعید نمکی ادامه داد: موارد فوتی در استان‌های شمالی باز هم رقم‌های غیرقابل قبولی است. در استان گلستان، گیلان باز هم نگران خیز بیماری هستیم. گرچه همکاران ما تلاش بی وقفه‌ای می‌کنند.

وی یادآورشد: در استان‌های جنوبی باز هم شاهد افزایش مختصری هستیم. به خصوص در هرمزگان با توجه به افزایش سفرها به جزایر جنوبی شاهد این افزایش هستیم. امیدواریم این سفرهای بی رویه کام مسافران و میزبانان را تلخ نکند.

افزایش تدریجی شمار مبتلایان و تداوم محدودیت ها

طرح محدودیت در ترددهای شبانه نیز همچنان به قوت خود باقی است اما بنابر اظهارات مسوولان در نقاط مختلف کشور برخی از افراد از این دستورالعمل پیروی نمی کنند به گونه ای که استاندار زنجان اعلام کرده است که تردد خودروها در سطح شهر از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد افزایش یافته و طبق آمارها تردد شبانه خودروها با وجود محدودیت های کرونایی به حدود ۸۰۰ مورد رسیده، که این رقم بالا و نشان دهنده برگزاری دورهمی‌ها بوده و بسیار نگران کننده است.

فتح الله حقیقی افزود: بر این اساس به نیروی انتظامی تاکید شده است که تردد خودروها در ساعات مربوط به محدودیت های کرونایی جدی گرفته شود بطوریکه پس از تخلف، پیامک جریمه ها ارسال شده و افرادی که از قانون تمکین نمی کنند، شناسایی شوند.

آمارها در استان هرمزگان نیز بیانگر افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ است به گونه ای که بنابر اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی این استان در مدت ۲۴ ساعت گذشته یک نفر دیگر در استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده و شمار قربانیان در هرمزگان به ۹۹۳ نفر رسیده است.

دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: اکنون ۱۲۵ مبتلا به کرونا نیز در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند که حال ۱۰ نفر از آنها بسیار وخیم گزارش شده است و در نتیجه بی توجهی برخی از شهروندان به پروتکل های بهداشتی، در هفته های اخیر شاهد افزایش شمار مبتلایان بودیم و بسیار نگران اوج گیری دوباره کووید ۱۹ در استان هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در ادامه از قرنطینه کامل سه روستا در غرب استان در شهرستان های بندرلنگه و پارسیان به دلیل افزایش موارد مثبت کرونا در این روستاها خبر داد.

دکتر محمود حسین پور افزود: این روستاها شامل روستای مراغ و بستانه در بندرلنگه و روستای عمانی در پارسیان است که دو روستای اول یک هفته و روستای عمانی به مدت دو هفته قرنطینه می شود که این اقدام با توجه به افزایش موارد مثبت ابتلا به کرونا در این مناطق و به منظور پیشگیری از شیوع کووید ۱۹ در استان با تصمیم ستاد مقابله با کرونا انجام شده است.

وی عمده دلیل افزایش موارد مثبت کرونا در این مناطق را برگزاری تجمع و دورهمی های خانوادگی و بی توجهی در رعایت پروتکل های بهداشتی عنوان کرد.

استان قم نیز در مقایسه با هفته قبل در مسیر افزایشی مبتلایان به ویروس کرونا قرار گرفته و بنا به گفته استاندار این استان از رتبه ۳۱ به ۲۹ در میزان ابتلا نزول پیدا کرده است.

بهرام سرمست با تاکید بر اینکه ممنوعیت تردد شبانه همچنان در قم ادامه دارد، اظهار داشت: قم به دلیل زیارتی بودن و زائرپذیر بودن احتمال شیوع کرونا را در روزهای آینده دارد.

اکنون استان البرز از مجموع هفت شهرستان استان البرز چهار شهرستان در وضعیت آبی و سه شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و رییس دانشگاه علوم پزشکی این استان اعلام کرد که با مرگ پنج بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزارو۶۵۶ نفر در استان رسیده است.

دکتر محمد فتحی گفت: ۳۰ بیمار بدحال کووید ۱۹ نیز طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های البرز پذیرش و تحت مراقبت پزشکی قرار گرفتند و اکنون در مجموع ۲۵۸ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان البرز بستری هستند که شمار بستری شدگان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۳۰ هزارو۶۳ نفر رسیده است.

از مهاباد هم خبر رسید که اکنون ۱۳ بیمار در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بستری هستند که نسبت به هفته گذشته ثابت مانده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در این رابطه توضیح داد: از مجموع بستری‌شدگان در بخش ویژه کرونا در این بیمارستان هشت نفر مبتلا و پنج نفر مشکوک هستند که از این تعداد هم ۲ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند که حال عمومی مناسبی ندارند.

امیر بهزاد با بیان اینکه طی هفته جاری سه مورد فوتی در این شهرستان ثبت شده، اضافه کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکنون ۳۲۰ نفر در این شهرستان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند و در اثر بی توجهی و عادی انگاری جامعه و تغییر وضعیت از زرد به نارنجی و یا حتی قرمز شاهد اعمال محدودیت‌های بیشتری در شهرستان خواهیم بود.

بیماری کووید ۱۹ در استان زنجان نیز در هفته های گذشته روند ثابت و خطی داشته و اکنون شرایطی مشابه ماه های اردیبهشت و خرداد را دارد که البته بنا به توصیه مسوولان حفظ این وضعیت به تداوم همکاری مردم نیاز دارد.

بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از زمان شیوع کرونا تا کنون ۴۴ هزار و ۲۲ مورد مثبت بر اساس یافته های آزمایشگاهی در استان به ثبت رسیده است و بیش از ۳۷ هزار نفر در بخش سرپایی مثبت شده و حدود ۱۹ هزار نفر بستری شده اند.

دکتر پرویز قزلباش افزود: سن مرگ و میرها به تفکیک در شهرستان‌های زنجان، طارم، خرمدره و ایجرود ۷۱ سال، شهرستان خدابنده ۷۰ سال، شهرستان سلطانیه ۷۴ سال، شهرستان ابهر ۷۳ سال و شهرستان ماهنشان نیز ۷۲ سال است.

وی یادآورشد: اکنون شهرستان‌های زنجان، ماهنشان، طارم و خرمدره در وضعیت زرد کرونایی و شهرستان‌های ابهر، سلطانیه، خدابنده و ایجرود نیز در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

اما با توجه به وضعیت آبی کرونا در اردبیل و در راستای غربالگری و خدمات‌دهی بهداشتی، درمانی و قرنطینه به افراد مشکوک و مبتلا در شهر اردبیل سومین رزمایش پیشگیری از ویروس کرونا با هدف غربالگری ۶۰ هزار نفر در محلات حاشیه‌ای آغاز شد.

فرماندار اردبیل در این رابطه گفت: تاکنون هشت هزار و ۳۰۰ نفر افراد پرخطر دارای بیماری زمینه‌ای و زنان باردار شناسایی شده و تحت خدمات دهی قرار می‌گیرند.

بنابر اعلام مسوولان هفت هفته پیش، تعداد فوتی‌های کووید ۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی طی یک ماه گذشته سه بار فوتی‌های کرونا در این استان به صفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان و عضو ستاد کرونا سیستان و بلوچستان درباره وضعیت کرونایی این استان گفت: با افزوده شدن ۲۶ کرونایی دیگر در استان شمار مبتلایان به این ویروس به۲۷ هزار و ۱۱۴ نفر رسید.

دکتر محمد هاشمی شهری گفت: در شبانه روز گذشته با افزوده شدن ۲ فوتی کرونا شمار درگذشتگان این ویروس در سیستان و بلوچستان تا کنون به یکهزار و ۱۴۸ نفر رسیده است به همین خاطر از مردم تقاضا می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

در حالی که روند ابتلای افراد به کرونا در مشهد سیر نزولی به خود گرفته بود اما این روند هم اکنون متوقف شده است و به گفته فرماندار مشهد دستورالعملهای بهداشتی همچنان باید رعایت شود و اگر می‌خواهیم در موج چهارم کرونا غافلگیر نشویم باید از ساده‌انگاری عمومی در خصوص شیوع کرونا پرهیز کنیم.  

محمد رضا هاشمی افزود: اگرچه در شرایط فعلی تمام گروههای شغلی در شهرستان فعال هستند اما رعایت پروتکل های بهداشتی برای همه گروه ها الزامی و ضروری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم درباره وضعیت کرونایی استان سمنان گفت:  ۸۸۳ مرگ ناشی از شیوع بیماری کرونا از اسفند پارسال در این استان ثبت شد که ۲۳۴ تن در حوزه تحت پوشش این دانشگاه است.

رضا چمن افزود: از ابتدای اسفند ماه پارسال با شیوع ویروس کرونا  تا به امروز ۱۴ هزار تن با علایم مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی تحت پوشش این دانشگاه در شهرستان های شاهرود و میامی مراجعه کردند که از این تعداد  سه هزار و ۸۲۰ نفر در بخش های تخصصی  کرونایی برای ادامه روند درمان بستری شدند.

وی با بیان اینکه تا ۲ هفته قبل موج سوم این بیماری را به خوبی کنترل کردیم، اظهار داشت: تعداد بستری ها  به چهار نفر در روز رسیده بود و کمتر از ۳۰تن با علائم مشکوک کرونا مراجعه می کردند اما از هفته گذشته افزایش نسبی در جمعیت تحت پوشش شاهد هستیم و در شبانه روز ۱۰ تن بستری می شوند.

اما کرمانشاه امروز خبر خوبی از وضعیت کرونا در این استان داشت به نحوی که بر اساس اعلام رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در کرمانشاه ثبت نشد و امروز مجموع جانباختگان بر اثر ابتلا به این ویروس بدون تغییر باقی ماند.

«مهدی محمدی» از بستری‌ شدن ۴۰ نفر در شبانه روز گذشته با علایم ویروس کرونا خبر داد و افزود: هم اکنون ۱۶۲ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته هشت بیمار بستری و ۳۲ بیمار سرپایی مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در سطح استان کرمانشاه شناسایی شدند.

استاندار کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه موج سوم شیوع بیماری کرونا در استان بسیار پرخسارت بود، عنوان کرد: علایمی که کرونا اکنون در کرمانشاه نشان می دهد اصلا مطلوب نیست و از احتمال شیوع دوباره و پیک‌ چهارم بیماری خبر می دهد.

هوشنگ بازوند تصریح کرد: برای جلوگیری از اوج گیری دوباره کرونا باید تمام تلاش خود را به کار گیریم و رعایت پروتکل های بهداشتی را با جدیت در دستور کار قرار دهیم.   

بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تایید ستاد استانی مدیریت کرونا، شهرستان های خرم آباد، ازنا، الیگودرز، دلفان و سلسله در وضعیت زرد و شهرستان های بروجرد، کوهدشت، دورود، پلدختر، رومشکان و چگنی در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا هستند.

مریم کوشکی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان شمار فوتی های کرونا در این استان از زمان شیوع این ویروس تا ششم بهمن ماه جاری را یکهزار و ۳۲۱ نفر اعلام کرده و گفته است: تاکنون ۱۸۱ هزار و ۴۶۸ نمونه مشکوک تست مخاطی کرونا به آزمایشگاه های تشخیص استان ارسال و از این تعداد پاسخ ۱۸۱ هزار و۱۸۴ مورد اعلام شده است.

 

تداوم پرداخت تسهیلات کرونایی به کسب و کارهای آسیب دیده 

ورود ویروس کرونا به کشورمان آسیب ها و خسارت های بسیاری به همراه داشت و بخش های مختلفی از جمله اصناف و کسبه متحمل ضرر و زیان های زیادی شدند به گونه ای که در تازه ترین خبر رییس اتاق اصناف تهران اعلام کرد : در بیش از ۱۰ ماه گذشته ۶۰۰ تالار پذیرایی در تهران به دلیل شیوع کرونا تعطیل بوده و دچار زیان شده اند.

قاسم نوده فراهانی افزود: بارها مدیران این تالارها درخواست بازگشایی این مجموعه ها را داشتند که در روزهای گذشته ستاد مقابله با کرونا با بازگشایی آنها در صورت پذیرش با یک سوم ظرفیت موافقت کرد اما به دلیل اجرای طرح تردد شبانه از مدیران تالارها درخواست شده زمان برنامه تالارها تا ساعت ۱۷ و نهایت تا قبل از ساعت ۲۱ تمام شود.

نیمه نخست امسال نیز نایب رییس اتاق اصناف تهران خسارت ماهانه تالارهای پذیرایی را بین ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان ارزیابی و اضافه کرده بود: واحدهای صنفی در طول ۶ ماه نخست امسال رقمی حدود ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان ضرر کرده‌اند که شامل مواردی همچون اجاره، وسایل و تعهدات پرداخت شده به مردم می‌شود.

فرماندار جغتای در استان خراسان رضوی نیز گفت: ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی کرونا به ۱۴۷ واحد صنفی و صنعتی این شهرستان که بر اثر شیوع کرونا متحمل خسارت و زیان شده اند، پرداخت شد.

مرتضی محبی فر افزود: رسته‌های شغلی توزیع غذاهای آماده و اغذیه فروشی‌ها، مراکز گردشگری، بخش‌های تولید و توزیع پوشاک، کیف و کفش، صنایع دستی، آجیل و خشکبار، قنادی و بستنی و آبمیوه، باشگاه‌ها، آموزشگاه‌های هنری و واحدهای پرورش مرغ گوشتی مشمولان دریافت تسهیلات متضرر از کرونا در شهرستان جغتای هستند.

 رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قزوین نیز ارزش صادرات و واردات کالاهای غیرنفتی این استان را تحت الشعاع کرونا دانسته و اعلام کرد: شیوع کرونا مانند سراسر کشور موجب کاهش وزن و ارزش صادرات و واردات کالاهای غیرنفتی به استان شده است.

عزیزالله افضلی افزود: در ۱۰ ماهه امسال میزان صادرات کالا از قزوین به خارج از کشور از حیث وزنی ۳۰ درصد و از نظر ارزش ۳۴ درصد و میزان کالاهای وارداتی به استان قزوین نیز در این مدت از حیث وزن ۲۰ درصد و از حیث ارزش سه درصد کاهش یافته است.

 

فوت یک بیمار کرونایی دیگر در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کووید۱۹ در قم گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به هشتم بهمن ماه جاری، یک شهروند دیگر قمی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

محمدرضا قدیر روز چهارشنبه در گفت وگویی با بیان اینکه همچنان آمار بیماران بستری در بیمارستان های استان سه رقمی است ادامه داد: هم اکنون ۱۰۳ بیمار کرونایی در مراکز درمانی این استان بستری هستند.

وی با هشدار نسبت به عادی انگاری شرایط ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵ بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی قم پذیرش و همچنین ۱۸ بیمار جدید نیز بستری شدند.

قدیر با بیان اینکه در ۲۴ ساعت منتهی به هشتم بهمن ماه جاری ۱۵ بیمار کرونایی با بهبود بیماری از مراکز در مانی قم ترخیض شدند افزود: هم اکنون چهار بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت های ویژه استان بستری هستند.

 

کرونا جان چهار نفر دیگر را در استان همدان گرفت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با ابراز نگرانی از روند روبه رشد آمار مبتلایان به کرونا، گفت که با فوت چهار نفر دیگر از مبتلایان قطعی کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، شمار متوفیان کرونا در این استان به یک هزار و ۴۶۸ نفر رسید.

دکتر «محمد طاهری» روز چهارشنبه اظهار داشت: روند رو به رشد آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در روزهای اخیر موجب نگرانی کادر درمان به واسطه بروز پیک چهارم همه گیری ویروس کرونا شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: همچنین با شناسایی ۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در استان همدان به ۱۰ هزار و ۱۲۵ نفر رسید.

وی تصریح کرد: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان همدان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۰ مورد بود که از این تعداد ۴۶ نفر در بخش عادی بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۱۸بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند که وضعیت جسمی ۲۹ بیمار وخیم گزارش شده است.

دکتر طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان همدان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۳۶۶، بهار ۵۷۹، تویسرکان ۶۳۵، رزن ۴۲۲، درگزین ۱۸۸، فامنین ۱۷۷ و کبودراهنگ ۶۴۷ نفر بوده است.

وی افزود: همچنین یک هزار و ۸۷۷ نفر در ملایر، یک هزار و ۱۲۱نفر در نهاوند و سه هزار و ۸۴۲  نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، ۴ شهرستان همدان، فامنین، اسدآباد و بهار در وضعیت آبی و مابقی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 

شمار بستری‌های کرونایی خراسان شمالی به ۱۱۶ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: با شناسایی ۱۸ بیمار جدید، تا ظهر چهارشنبه، هشتم بهمن‌ماه، شمار بستری شدگان مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان به ۱۱۶ نفر رسیده است.

دکتر سیداحمد هاشمی روز چهارشنبه اظهار داشت: بر اساس نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، در شبانه‌روز گذشته یک بیمار مبتلا به کرونا در این استان نیز جان خود را از دست داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در عین حال از عادی شدن نگاه مردم نسبت به شیوع کرونا ابراز نگرانی و تاکید کرد: با اعمال محدودیتهای آخر پاییز، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کاهش یافته است اما همچنان شرایط مستعد تغییر است و به هیچ وجه نباید وضعیت را عادی انگاشت.

دکتر هاشمی با قدردانی از مردم به دلیل همکاری و همراهی با ستاد کرونا تاکید کرد: درخواست ما از شهروندان همچنان استفاده از ماسک، محدود کردن حضور خود در تجمعات و دورهمی های خانوادگی و اماکن شلوغ است.

استان خراسان شمالی که از ابتدای مردادماه رنگ قرمز شیوع کرونا به خود گرفته بود، پس از اعمال محدودیت های جدید در آذرماه، از نظر شیوع ویروس کرونا به وضعیت نارنجی تغییر وضعیت داد و بنا بر اعلام مسوولان بهداشتی اکنون در وضعیت زرد و آبی قرار دارد.

 

۵۷ درصد فوتی‌های کرونا در استان قزوین بالای ۷۰ سال بوده‌اند

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۷ درصد فوتی‌های کرونا در استان بالای ۷۰ سال بوده اند که زنگ خطر و هشداری برای حفاظت بیشتر از این رده سنی است.

سهیل سلطانی روز چهارشنبه در ستاد مقابله با کرونا، افزود: ۷۱ درصد از کل فوتی‌های کرونا در استان دارای بیماری‌های زمینه‌ای و ۲۹ درصد بدون بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

سلطانی با اشاره به مهمترین خطر مواجهه بیماران بستری و سرپایی کرونا از ۲۳ تا ۳۰ دیماه، گفت: تماس با موارد مثبت کرونا در این مدت، بیشترین عامل ابتلا به کرونا در استان بوده است که باید تیم‌های رهگیری و غربالگری با جدیت بیشتری برای شناسایی آنها تلاش کنند.

وی با اشاره به وضعیت کرونا در استان قزوین، گفت: هم اینک استان در مقایسه با سایر استان‌ها در میانه جدول شیوع کرونا قرار دارد و ۲ شهرستان قزوین و تاکستان در وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌های استان دارای وضعیت آبی هستند.

سلطانی ادامه داد:هم اینک ۱۷۰ بیمار کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند و ۲۰ بیمار بدحال به ونیتلاتور وصل بوده و هیچ بیمار کرونایی در انتظار آی سی یو نداریم.

این مسوول گفت: چند روز است که تعداد فوتی‌های صفر را در استان تجربه می‌کنیم که خبر خوشحال کننده‌ای است و امیدواریم عدد صفر فوتی‌ها را همچنان داشته باشیم.

وی اضافه کرد: الان شرایط کرونایی استان از نظر موارد بستری از خرداد و اردیبهشت سال جاری بهتر است و امیدواریم با تداوم اجرای طرح شهید سلیمانی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان این روند مطلوب تداوم یابد.

 

شمار فوتی های کرونا در لرستان به یکهزار و ۳۲۱ نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: شمار فوتی های کرونا در این استان از زمان شیوع این ویروس تا ششم بهمن ماه جاری به یکهزار و ۳۲۱ نفر رسید.

"مریم کوشکی" روز چهارشنبه به رسانه های اعلام کرد: همچنین شمار مبتلایان به کرونا در این استان تا ششم بهمن ماه جاری به ۶۳ هزار و ۴۹۸ نفر رسید.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۸۱ هزار و ۴۶۸ نمونه مشکوک تست مخاطی کرونا به آزمایشگاه های تشخیص استان ارسال و از این تعداد پاسخ ۱۸۱ هزار و۱۸۴ مورد اعلام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: از این تعداد نمونه ارسالی به آزمایشگاه های مرجع استان ۱۱۷ هزار و۶۸۲ مورد منفی بوده است.

بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تایید ستاد استانی مدیریت کرونا، شهرستان های  خرم آباد، ازنا، الیگودرز، دلفان و سلسله در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

همچنین شهرستان های بروجرد، کوهدشت، دورود، پلدختر، رومشکان و چگنی در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 سعید نمکی سیما سادات لاری اسامی استان های قرمز اسامی استان های قرمز کرونا اسامی استان های قرمز کشور رنگ شهرها رنگ شهرهای کشور رنگ شهرهای کشور کرونا رنگ شهرهای ایران رنگ بندی استان ها اسامی استان های نارنجی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رعایت پروتکل های بهداشتی رییس دانشگاه علوم پزشکی جان خود را از دست وضعیت زرد کرونایی بیمارستان های استان درمان و آموزش پزشکی کرونا در این استان استان بستری هستند کووید ۱۹ در استان فوتی های کرونا شهرستان در وضعیت آمار مبتلایان شیوع ویروس کرونا ۲۴ ساعت گذشته مراکز درمانی بیماری کووید ۱۹ بر اثر ابتلا ابتلا به کرونا مبتلا به کرونا ابتدای شیوع ویروس کرونا بستری هستند کرونا در استان مبتلا به کووید وضعیت زرد شمار مبتلایان بیمار کرونایی هشتم بهمن ماه نفر رسیده بهمن ماه جاری بر اساس اعلام شیوع کرونا کرونا تاکنون روز چهارشنبه وزارت بهداشت خراسان شمالی وضعیت آبی شبانه روز استان همدان بیمار کووید استان قزوین بیمار کرونا وضعیت کرونا کووید ۱۹ بستری شدند بیمار جدید موارد مثبت محدودیت ها قرار دارند ۱۸۱ هزار بستری شدن استان ها بر اعلام همه گیری نفر رسید هم اکنون فوتی ها تا کنون شده اند باز هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۲۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است / هوای قزوین و شهرکرد بر مدار قرمز و نارنجی

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارند، لازم است بدانیم امروز هوای دو شهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و عموم بوده و هوای ۲۱ شهر سالم و پاک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در هیچ یک از کلان‌شهرها در وضعیت هوای بسیار خطرناک (قهوه‌ای) قرار ندارد، در حالی که روز گذشته، شاخص کیفی هوای شهر زاهدان بر مدار خطرناک قرار داشت.

در همین راستا، شرایط امروز کیفی هوای در کلان‌شهر قزوین با شاخص ۱۵۲ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد، به طوری که روز گذشته هیچکدام از شهرها در موقعیت آلوده (قرمز) ثبت نشدند.

قابل توجه است که سنجش کیفیت هوا امروز در کلان‌شهر شهرکرد با شاخص ۱۱۵، در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد، به طوری که روز گذشته شهر اصفهان بر مدار ناسالم (نارنجی) ثبت شد.

به این ترتیب، امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در کلان‌شهرهای تبریز با شاخص ۵۱، اصفهان با شاخص ۷۶، کرج با شاخص ۸۵، تهران با شاخص ۸۰، مشهد با شاخص ۹۸، بجنورد با شاخص ۱۰۰، اهواز با شاخص ۶۳، زنجان با شاخص ۸۵، سمنان با شاخص ۶۲، قم با شاخص ۶۲، کرمانشاه با شاخص ۷۶، اراک با شاخص ۵۸ و همدان با شاخص ۷۱، وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته بیست‌وهفتم فروردین، شهرهای کرج، تهران، شهرکرد، اهواز، زنجان، قم، اراک و همدان، وضعیت هوای سالم (زرد) بودند.

بر این اساس شاخص کیفیت هوا امروز در شهرهای ارومیه با شاخص ۱۸، بوشهر با شاخص ۴۸، بیرجند با شاخص ۴۰، زاهدان با شاخص ۳۰، سنندج با شاخص ۲۸، کرمان با شاخص ۴۲، رشت با شاخص ۲۹ و یزد با شاخص ۴۶، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما روز گذشته کلان‌شهرهای تبریز، ارومیه، بوشهر، بیرجند، مشهد، سمنان، سنندج، کرمان، کرمانشاه، یاسوج، رشت و یزد، در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

لازم است بدانیم، امروز شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای اردبیل، ایلام، شیراز، یاسوج، گرگان، خرم‌آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای اردبیل، ایلام، بجنورد، شیراز، قزوین، گرگان، خرم‌آباد، ساری و بندرعباس بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) و بسیار ناسالم (بنفش) ثبت نشدند، اما یک شهر ناسالم (قرمز)، یک شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۳ شهر سالم (زرد)، هشت شهر پاک (سبز) و هشت شهر بدون داده ثبت شده‌اند، به‌طوری که روز گذشته یک شهر بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، یک شهر ناسالم (نارنجی)، هشت شهر سالم (زرد)، تعداد ۱۲ شهر پاک (سبز) و شمار ۹ شهر بدون داده درج شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 745035

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت هوای ۳ شهر بر مدار نارنجی ثبت شد / پاک‌ترین هوا سهم زاهدان است
  • لغو پرواز درسیستان وبلوچستان،بدلیل وضعیت جوی
  • تداوم باران در سیستان و بلوچستان
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران
  • بارندگی شدید در کرمان / مدارس رودبار و فاریاب تعطیل شد
  • مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب برای فردا تعطیل شد
  • شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است / هوای قزوین و شهرکرد بر مدار قرمز و نارنجی
  • آغاز فروش ون‌ اینرودز توسط بهمن موتور (+ جدول فروش و قیمت)