Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: همزمان با دهه فجر امسال ۲۷ پروژه آموزشی با ۱۵۷ کلاس درس در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

محمود چاوشان، امروز چهارشنبه ۸ بهمن در نشست خبری اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹۸ میلیارد تومان اعتبار ملی جذب کردیم که ۹۳ میلیارد تومان تخصیص یافته و ‌بقیه هم با تحویل قیر رایگان ۱۰۰ درصد تخصیص می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه ۱۵۰ کلاس درس از کلاس‌های آماده بهره‌برداری، مشارکتی و خیرساز است که ۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت آنها هزینه شده است، افزود: این پروژه‌ها دارای ۶۴ میلیارد تومان اعتبار ملی، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی و بقیه کمک خیرین بوده که در ۲۴ هزار متر مربع زیربنا ساخته شده است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی بیان کرد: بهره‌برداری از مجتمع حیات طیبه (سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) از مهم‌ترین پروژه‌های آماده بهره‌برداری در مرکز استان بوده و این پروژه به عنوان بزرگترین پروژه آموزشی شرق کشور تا پایان امسال با حضور وزیر آموزش و پرورش به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

چاوشان گفت: در پویش‌های آجر به آجر و من مادرم، خراسان جنوبی حائز رتبه کشوری است و یک مدرسه طرح آجر به آجر در استان آماده بهره‌برداری است و یک مدرسه دیگر هم در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: در پویش من مادرم بیش از ۱۶ هزار خیراندیش داشتیم در حالی که هدف‌گذاری سازمان نوسازی مدارس برای خیراندیشان ۱۵ هزار نفر بوده و افزایش می‌یابد.

چاوشان بیان کرد: در زمینه اعتبارات خیرین نیز رشد قابل توجهی با وجود شرایط کرونا داشتیم که در سال ۹۸ از ۲۸ میلیارد تومان اعتبار تعهد شده ۷۰ درصد محقق شد، اما در تعهدات سال جاری بیش از ۴۵ میلیارد تومان تعهدات بوده و ۳۲ میلیارد تومان تاکنون تحقق یافته است.

وی ادامه داد: ۱۰ سایت مسکن مهر داریم که ۱۹۰ کلاس درس تنها در مساکن مهر بیرجند کسری فضای آموزشی وجود دارد و برای هر کلاس درس ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه ۱۱۳ کلاس درس نیز در سایر شهرستان‌های استان نیاز است اظهار کرد: در زمینه گرمایش استاندارد هزار و ۶۷ کلاس درس باقیمانده‌ است که تا مهر سال آینده به همراه جشن پایان مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: در بخش اعتبارات ملی طی سه سال گذشته رشد خوبی داشتیم اما در اعتبارات استانی اتفاق خاصی نیفتاده در حالی که توقع داشتیم اگر ۴۴ درصد رشد در اعتبارات ملی داشتیم همین رشد در اعتبار استانی هم باشد.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی تصریح کرد: حدود سه هزار آموزشگاه با ۱۰ هزار کلاس درس و ۱۷۶ هزار دانش‌آموز در استان خراسان جنوبی داریم که میانگین سرانه آموزشی ما ۶.۷ است هرچند تا میانگین استاندارد کشوری که ۸.۳ درصد است فاصله وجود دارد در حالی که باید وضعیت پراکندگی جمعیت استان را هم در نظر داشت.

چاوشان با اشاره به در ریت اجرا بودن ۲۲۲ پروژه عمرانی در استان، اظهار کرد:  ۶۲۷ کلاس درس در این پروژه‌ها مد نظر است که ۶۰۹ مورد مشارکتی است که هزینه مورد نیاز برای اجرای این پروژه‌ها ۲۳۰ میلیارد تومان است که نیازمند کمک اعتباری هستیم.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد کلاس‌های درس استان مستحکم، ۴۸ درصد کلاس‌ها در حال استحکام‌سازی و ۱۴ درصد تخریبی هستند، یادآور شد: ۳۵ مدرسه در شهرستان بیرجند و پنج مدرسه در قاینات به صورت دونوبت اداره می‌شوند که ۲۰ هزار دانش‌آموز را پوشش می‌دهند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی پروژه آموزشی میلیارد تومان اعتبار خراسان جنوبی بهره برداری کلاس درس پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۲۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، به زودی پروژه احداث تأسیسات و خط لوله ۱۴ اینچ تبریز - خوی و ارومیه وارد فاز بهره‌برداری می‌شود.

این پروژه، شامل احداث خط لوله ۱۴ اینچ تبریز به ارومیه از طریق شمال دریاچه ارومیه، خط انشعاب ۱۰ اینچ خوی، احداث تلمبه‌خانه‌های تبریز و سلماس، و پایانه‌های ارومیه و خوی است که با هدف انتقال انواع فرآورده‌های نفتی به ظرفیت روزانه ۶۵ تا ۱۰۰ هزار بشکه طراحی شده است.

پیشرفت کلی این طرح که در قالب تأمین کالا و اجرا (PC) با مدیریت شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت ایران به اجرا در آمده، ۹۹.۲۲ درصد بوده و هم‌اکنون در مرحله نهایی و آماده‌سازی جهت تحویل به بهره‌بردار قرار دارد.

طول این خط در حد فاصل تبریز به ارومیه حدود ۲۲۰ کیلومتر و طول انشعاب آن حدود ۳۷ کیلومتر است.

شایان ذکر است که تولید و تأمین کالا و تجهیزات به کار رفته در این پروژه، بر عهده شرکت‌های داخلی بوده و زمینه اشتغال سالانه ۱۲۰۰ نفر را فراهم کرده است.

کد خبر 6085536 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴
  • تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان
  • تجهیز ماشین آلات راهداری با اعتبار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی در طبس ابلاغ شد
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳