Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@15:33:59 GMT

در دورهمی ورزشی چه گذشت

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۲۳۳۳

در دورهمی ورزشی چه گذشت

به گزارش ایرنا، این نشست امروز (چهارشنبه) با حضور سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته المپیک برگزار شد که قرار بود وزیر ورزش هم در این هم اندیشی حاضر شود.

صالحی امیری در شروع دورهمی ورزشی گفت: باید این فهم را داشته باشیم که دیگران تلاش کردند تا ما امروز اینجا بنشینیم و باید تلاش کنیم تا آیندگان بر این مسند قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه ما در یک قطار نشسته‌ایم.

وی به جایگاه پیشکسوتان و بزرگان ورزش ایران گریزی زد و گفت: همه بزرگان ورزش مانند یک کتابخانه هستند که انبوهی از تجربه‌ها و آموزش‌ها را در خود جای دادند و نسل جدید باید بداند گذشته ورزش کشور چه بوده است.

گلایه وزیر پیشین ورزش از مجلس دهم

در ادامه وزیر سابق ورزش و جوانان که در این نشست حضوریافت گفت: کمیته ملی المپیک توانست هم افزایی خوبی را صرف نظر از هر سلیقه ای ایجاد کند و رییسان پیشین ورزش ایران را دور هم جمع کند.

محمود گودرزی افزود: دانش، اصلی‌ترین منبع قدرت است که توفیق می‌یابد و به عنوان گنجینه ثروت معنوی ثبت می‌شود. ثبت وقایع در تاریخ شفاهی ما را در توفیقات آینده کمک کند.

وزیر ورزش دولت یازدهم گفت: راه اندازی موزه ورزش هم بسیار ارزشمند است و آثاری که در این گنجینه وجود دارد ماندگاری دارد.

گودرزی می‌گوید: از جامعه ورزش در دوران مدیریت آسیبی ندیدم اما از مجلس قبلی آسیب دیدم. 

غفوری فرد: کمیته المپیک در دورهمی چهل سال ورزش ایران سنت شکنی کرد

رییس اسبق کمیته ملی المپیک در این نشست گفت: یکی از ابتکارات فعالیت فعلی کمیته المپیک یاد کردن از گذشتگان است و در این زمینه سنت شکنی کرد.

محمدحسن غفوری فرد ادامه داد: برقراری این روابط و استفاده از ظرفیت‌های گذشتگان در حوزه ورزشی از دیگر اقدامات قابل توجه کمیته ملی المپیک است.

وی افزود: خروج از روزمرگی یکی از ابتکارات کمیته المپیک در دوره صالحی امیری است و این نهاد برنامه بلند مدتی را برای توسعه ورزش تدوین کرده است. 

داود شمسی رییس پیشین سازمان تربیت بدنی هم در این نشست به طرح تاریخ شفاهی ورزش ایران توسط کمیته المپیک اشاره و به خاطر نگاری دوران فعالیت خود پرداخت و گفت: جمع کردن بزرگان ورزش در یک‌جا کاری بزرگی است که کمیته این اقدام را انجام داد.

علی‌آبادی: تاریخ ثبت شود که عاری از غلط باشد

دیگر رییس پیشین کمیته المپیک هم گفت: گردآوری بزرگان ورزش ایران در یکجا آن هم در این دنیای سیاسی که افراد خیلی سخت با هم کنار می‌آیند، کار مهمی است.

علی‌آبادی درباره تاریخ شفاهی ورزش ایران می‌گوید: هنر این جمع این است تاریخی بنویسیم که ماندگار و عاری از غلط باشد و کمیته المپیک هم همین روند را ادامه می دهد.

وی این را هم گفت که اگر بتوان تاریخی را نوشت که در آینده هر فردی در مسند کمیته المپیک قرار می‌گیرد وقتی آن را می‌خواند فکر کند خود نوشته ارزشمند است.

معاون پیشین وزیر ورزش، حمید سجادی یکی از کم کاری فرهنگی را در ثبت تاریخ عنوان کرد و گفت: نمی‌دانم چرا باید خصوصیات خوب ایرانیان را در کتاب‌های تاریخی مورخین خارجی بخوانیم و خودمان آنها را ثبت نکردیم.

مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی هم در پایان این نشست گفت:ما باید حتما تاریخ ورزش را بدانیم، تحلیل کنیم، از آن درس بگیریم و به نسل‌های آینده منتقل دهیم. از علی آبادی تشکر می‌کنم که ۱۴ سال پیش اعتماد کرد و مدیریت ووشو را به من سپرد.ش

برچسب‌ها مهدی علی نژاد کمیته ملی المپیک سید رضا صالحی امیری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهدی علی نژاد کمیته ملی المپیک سید رضا صالحی امیری مهدی علی نژاد کمیته ملی المپیک سید رضا صالحی امیری اخبار کنکور کمیته ملی المپیک کمیته المپیک بزرگان ورزش صالحی امیری ورزش ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۲۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین اخبار ورزشی ۲ اردیبهشت

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین اخبار و رویداد‌های ورزشی یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در بسته زیر بخوانید.

 

کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا مهمدی ششمین فرنگی کار المپیکی ایران تیم ایران با کسب سهمیه مهمدی با ترکیب کامل در المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت می‌کند.   کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا؛ امین کاویانی نژاد در کشتی فرنگی المپیکی شد رقابت‌های کشتی فرنگی کسب سهمیه المپیک پاریس از صبح امروز (یکشنبه) در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد.   قشلاقی و فتحی در آستانه کسب نشان طلای بوکس بین المللی بیشکک رقابت‌های بوکس بین المللی بیشکک با صعود ۲ نماینده کشورمان به پیکار‌های پایانی پیگیری شد.   بازگشت سپاهان به رده سوم جدول لیگ برتر فوتبال با پیروزی مقابل ملوان تیم سپاهان در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال مقابل میزبان خود ملوان انزلی به برتری رسید و به رده سوم جدول بازگشت.   ومین پیروزی شهرداری گرگان در مرحله نیمه پایانی لیگ برتر بسکتبال تیم شهرداری گرگان در دومین دیدار خود از مرحله نیمه پایانی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران مقابل مهرام تهران به پیروزی رسید.   هفته ۲۴ لیگ برتر فوتبال؛ برتری خانگی ذوب آهن مقابل آلومینیوم تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در دیدار خانگی از هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر ایران با نتیجه ۲ به صفر برابر آلومینیوم اراک به پیروزی رسید.   فوتبال بانوان زیر ۱۸ سال جام کافا ۲۰۲۴ پیروزی پرگل دختران ایران برابر ازبکستان دومین دوره مسابقات فوتبال دختران کمتر از ۱۸ سال آسیای مرکزی - کافا ۲۰۲۴ امروز یکشنبه با برد پرگل تیم ایران ادامه پیدا کرد.   کسب ۴ سهمیه المپیک در روز توفانی قایقرانی ایران قایقرانان کشورمان امروز ۴ سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کردند.   صعود طبیعت به مرحله نیمه پایانی لیگ برتر بسکتبال ایران تیم طبیعت تهران در بازی پنجم مرحله یک چهارم پایانی لیگ برتر بسکتبال مردان کشورمان با کسب پیروزی مقابل پالایش نفت آبادان به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات صعود کرد.   تیم هاکی روی یخ پسران ایران راهی ازبکستان شد تیم هاکی روی یخ زیر هجده سال پسران کشورمان برای شرکت در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا صبح امروز عازم تاشکند ازبکستان شد.          

دیگر خبرها

  • ورزشکار گلستانی راهی المپیک شد/ تاریخ‌سازی مهدی الفتی در ژیمناستیک
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۳ اردیبهشت
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال درگذشت
  • بین فوتبال و رشته‌های ورزشی تبعیض زیاد است
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۲ اردیبهشت
  • ورزش و سیاست یگانه در واقعیت، بیگانه در کلمات!
  • روایت رسانه روسی از مرگ اصطلاح «ورزش خارج از سیاست»
  • روایت رسانه روسی از مرگ اصطلاح «ورزش خارج از سیاست»
  • پیام تبریک معاون توسعه ورزش بانوان درپی تاریخ‌سازی و کسب سهمیه المپیک