Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت بهداشت، سعید نمکی روز چهارشنبه در نشست با روسا و معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران افزود: رفتارهای اجتماعی در کلانشهرها با شهرهای کوچک‌تر متفاوت است و تهران پذیرای مراجعات بیماران از سراسر کشور در بیمارستان امام خمینی (ره) و دیگر مراکز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از روز اول که در وزارت بهداشت مسئولیت گرفتم، اعتقاد داشتم که کلانشهرها و به ویژه تهران را باید با یک شیوه به خصوص اداره کرد.

وی ادامه داد: همان‌گونه که سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و خراسان جنوبی را نمی‌شود با حد نصاب جمعیتیِ مازندران و البرز اداره کرد. اگر بخواهیم به ازای هر دو هزار نفر در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان که پراکندگی جمعیت دارند، یک خانه بهداشت راه اندازی کنیم، هرگز همه جمعیت آن منطقه تحت پوشش حداقل خدمات قرار نمی گیرند و باید برای آن مناطق اشانتیونی از خدمت تعریف کنیم.

نمی‌توان تهران را با ساز و کار معمول اداره کرد

وزیر بهداشت بیان کرد: در تهران شهرک‌هایی مانند اکباتان، شهید محلاتی یا شهرک غرب به اندازه چندین شهرستان جمعیت دارند. بنابراین تهران را نمی توان با ساز و کارهای معمول اداره کرد. اگر خدای ناکرده آتش به دامن تهران افتاد، خاموش کردن آن کار بسیار سختی است.

نمکی افزود: در اطراف تهران به فراخور توسعه خدمات و زیرساخت‌های حوزه سلامت، شاهد توسعه نبوده‌ایم. در اسلامشهر، شهر قدس، ملارد و شهریار با جمعیت چند میلیون نفری، هیچ تخت بیمارستانی وجود نداشت که در حال ساخت و در پایان مراحل تکمیل و راه اندازی است.

بیمارستان‌های پایتخت نقش مهمی در آموزش دارند

وی ضمن تقدیر از مدیریت درمان کرونا در تهران بیان کرد: بیمارستان‌های بزرگ پایتخت نقش مهمی در آموزش سایر بیمارستان‌های کشور داشتند و این اقدامات کاملا ستودنی است، اما در بخش پیشگیری و بهداشت در تهران هنوز مشکلاتی داریم که باید حل شود.

قدرت سرایت و مرگ زایی کرونا بالاتر رفته است

وزیر بهداشت افزود: وقتی ویروس جهش یافته کرونا گزارش شد، مطمئن بودم که هم قدرت سرایت و هم قدرت مرگ زایی این ویروس بالاتر رفته است. با توجه به گستردگی اقلیم و تنوع ژنتیکی در ایران، نباید منتظر ورود ویروس جهش یافته جدید از خارج از کشور باشیم، بلکه ممکن است در کشور شاهد جهش ویروس باشیم که در این زمینه مراقبت و پیگیری مستمر ویروس، ضروری است.

ممکن است شعله‌های بیماری در تهران روشن شده باشد

نمکی اظهار کرد: همین الان با توجه به رفت و آمد مردم، استفاده از وسایل نقلیه عمومی در تهران و حضور در مراکز خرید، ممکن است شعله‌های بیماری در تهران روشن شده باشد که باید با آن مقابله کنیم. یکی از مهمترین اقدامات ما در این شرایط، افزایش تست به ویژه تست سریع است و بخش خصوصی در تهران نیز در این زمینه می تواند به ما کمک کند، اما به شرطی که تست سریع به طور صحیح نمونه گیری شود و بعد در سیستم ثبت و گزارش شود.

وی ادامه داد: همچنین در استان تهران باید کارخانجات پرجمعیت، زندان‌ها و سایر مراکز پر جمعیت به صورت دوره‌ای تست سریع را انجام دهند.

پروتکل‌های بهداشتی در برخی پروازها اجرا نمی‌شود

وزیر بهداشت گفت: پایانه‌های مسافربری و فرودگاه در تهران یکی از مهمترین محل‌ها برای جهش ویروس هستند. در برخی از پروازها، پروتکل‌های بهداشتی کامل اجرا نمی‌شود، بنابراین نظارت بر فرودگاه و پایانه های مسافربری حتما باید تقویت و تشدید شود.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سعید نمکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی کرونا ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سعید نمکی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۲۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان با بیان اینکه خدمات دندانپزشکی در مراکز بهداشتی شهرستان ۳۰ درصد افزایش یافته گفت: اائه خدمات داندانپزشکی مانند معاینات، ترمیم سطحی دندان و کشیدن در مراکز جامع سلامت شبکه بهداشت و درمان به جز ویزیت رایگان جهت جمعیت گروه هدف (کودکان زیر ۶ سال – کودکان ۶-۱۲سال – خانم‌های باردار) با تعرفه دولتی جهت سایرین انجام می‌شود.


حسن ذبیحی با اشاره به اجرای طرح ملی غربالگری دیابت و فشارخون در این شهرستان افزود: با تلاش کارکنان بهداشت تاکنون ۸۴ درصد جمعیت شهرستان اردستان خطرسنجی شدند که بیش از ۱۶ درصد جمعیت شهرستان اردستان که حدود ۳۹۵۹ نفر می‌شوند، مبتلا به دیابت و تقریبا ۳۰ درصد جمعیت که حدود ۶۹۳۸ نفر می‌شوند، دچار فشارخون هستند.


وی اردستان عامل مرگ و میر در شهرستان اردستان را بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و گفت: به طور کلی فشار خون، مصرف دخانیات، کم تحرکی، چاقی و اضافه وزن و مصرف چربی‌های مضر مهم‌ترین علت بروز این بیماری است.

دیگر خبرها

  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • تورهای غیرمجاز آفت مسافرت و گردشگری
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • فعالیت‌های سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تشریح شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • راه اندازی رشته های پرستاری و پیراپزشکی در ماکو