Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@18:44:09 GMT

لایحه دهیاری های خودکفا در دولت تصویب شد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۲۳۹۰

لایحه دهیاری های خودکفا در دولت تصویب شد

معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: لایحه اصلاح و الحاق موادی به ماده واحده قانون تاسیس دهیاری های خودکفا در روستاهای کشور در جلسه امروز هیئت دولت تصویب شد‌. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار داشت:در جلسه امروز هیئت دولت لایحه اصلاح و الحاق موادی به ماده واحده قانون تاسیس دهیاری های خودکفا در روستاهای کشور به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: در جلسه امروز هیئت دولت به ریاست جمهور لایحه اصلاح و الحاق موادی به ماده واحده قانون تاسیس دهیاری های خودکفا در روستاهای کشور به منظور ساماندهی فعالیت های این حوزه به تصویب رسید.
وی افزود : با پیگیری های انجام شده توسط معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و تاکیدات جهانگیری معاون اول رییس جمهور، لایحه اصلاح و الحاق موادی به ماده واحده قانون تاسیس دهیاری های خودکفا در روستاهای کشور در جلسه امروز هیئت دولت تصویب گردید.

وی افزود: بر اساس این لایحه اختیارات دهیاری ها در حوزه مدیریت روستا، ساخت و سازها، تخلفات ساختمانی، عوارض محلی، بهای خدامت و جرایم مشخص می شود.
وی با بیان اینکه لایحه دهیاری ها در واقع، تکمیل کننده خدمات اداری به روستائیان است گفت: قبل از این لایحه، دهیاران دارای اختیارات محدودی بودند و بسیاری تصمیمات برای تصویب از روستا به شهرها می آمد و حتی شاهد بودیم که برخی اقدامات جزئی روستاها نیز در شهرها تصمیم گیری می شد و لذا در لایحه ی دهیاری ها که از سوی وزارت کشور ارائه گردیده و پروسه ی تکمیل آن نیز بیش از سه سال به طول انجامیده است تلاش شده بخش قابل توجهی از این مسائل مرتفع گردد.
امید اضافه کرد: در این لایحه  تقریبا اختیاراتی را که شهرداران در سطح شهرها دارند به دهیاران در سطح روستاها سپرده خواهد شد و برای این امر چارچوب قانونی تعریف شده است 
وی افزود: دوستان ما در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر این لایحه هستند و با عنایت ویژه ای که نسبت به روستاها در کل کشور وجود دارد انتظار داریم که در روند تایید نهایی و تبدیل آن به قانون سرعت بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دولت یازدهم معاونت توسعه روستایی دولت یازدهم معاونت توسعه روستایی جلسه امروز هیئت دولت توسعه روستایی مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۲۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۳ لایحه دولت به مجلس

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای رئیسی در نامه‌ای، لایحه اصلاح قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی مصوب ۱۳۶۵/۰۱/۲۶ را با اصلاحات و الحاقات بعدی آن که به پیشنهاد معاون حقوقی رئیس جمهور در نشست ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ هیئت دولت به تصویب رسید، به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.   رئیس جمهور، همچنین لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقت‌نامه اروپایی مربوط به کار خدمه وسایل نقلیه شاغل در حمل و نقل جاده‌ای بین‌المللی (اِی‌ ای تی آر) که به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در نشست ۹ اسفند ۱۴۰۲ هیئت وزیران به تصویب رسید، به مجلس ارسال کرد.   همچنین، لایحه تصویب معاهده سازمان بین‌المللی علائم کمک ناوبری دریایی که به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در نشست ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ به تصویب هیئت دولت رسید، از طرف رئیس جمهور به مجلس ارسال شد.

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • گروه های ذینفع از سنگ اندازی برای مصوب نشدن لایحه اصلاح «قانون مالیات های مستقیم» دست بر نخواهند داشت
  • گروه های ذینفع از سنگ اندازی برای مصوب نشدن «لایحه اصلاح مالیات های مستقیم» دست بر نخواهند داشت
  • تحقق شعار سال و کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • لایحه اصلاح نظارت خارجی راهی سنای آمریکا شد
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد
  • ارسال ۳ لایحه دولت به مجلس
  • افقه در گفت و گو با قدس: مجلس برای تحقق شعار سال لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم را تصویب کند
  • توضیحات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره واردات واگن‌های مترو