Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@21:50:02 GMT

شورش و آشوب در اروپا

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۲۴۰۲

شورش و آشوب در اروپا

 

به گزارش جماران به نقل از گاردین، کرونا همچنان می ‌تازد و تلاش ‌های کشورهای مختلف جهان نیز نتوانسته، آن طور که باید و شاید، از سرعت شیوع آن بکاهد.

بر اساس داده‌ های وب سایت « ورلدو مترز» تعداد مبتلایان به کرونا در جهان در آستانه 101 میلیون نفری شدن است و تعداد فوتی‌ ها نیز به بیش از 2 میلیون و 170 هزار نفر می ‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع مجدد کرونا در بسیاری از کشورهای جهان باعث شده دولت‌ ها محدودیت ‌های کرونایی را تمدید، یا تشدید کنند و این مسئله بسیاری را عصبانی کرده است. در همین راستا مردم در هلند و دانمارک به خیابان ها ریخته اند.

اخیرا چند شهر هلند شاهد ناآرامی و شورش به دلیل محدودیت های کرونایی و مسئله توزیع واکسن است.

اعتراض ها در هلند از روز شنبه در سراسر این کشور در حالی آغاز شد که با تصمیم دولت برای اجرای منع رفت و آمد شبانه برای مقابله با کرونا ارتباط داشت. «مارک روته» نخست وزیر هلند اغتشاش و شورش در این کشور را که در جریان آن معترضان به پلیس حمله کردند، محکوم کرد.

مقررات منع رفت و آمد برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم در هلند اعمال شده است، پس از آنکه انستیتو ملی سلامت هلند در مورد موج جدید ابتلا به کووید 19 به واسطه شیوع گونه جدید و جهش یافته ویروس در انگلیس هشدار داد و حال آنکه موارد جدید ابتلا به کرونا در این کشور طی هفته های اخیر کاهش یافته است.

سواره نظام برای متفرق کردن معترضان وارد میدان شدند و پلیس اعلام کرد که در جریان نا آرامی های هفته جاری در هلند، صدها نفر بازداشت شدند. مدارس و فروشگاه های غیرضروری در هلند از اواسط دسامبر (اواخر آذر) تعطیل شده است. رستوران ها در هلند نیز دو ماه قبل از این تاریخ بسته شده بود.

این ناآرامی و شورش ‌ها در هلند بدترین خشونت طی چهار دهه اخیر محسوب می شود و نگرانی از بروز شورش های مشابه هلند در خیابان های دیگر کشورهای اروپایی به وجود آمده است.

دانمارکی‌ ها نیز در اعتراض به محدودیت‌ های کرونایی در خیابان ‌های کپنهاگ، پایتخت این کشور تجمع و راهپیمایی کردند و آدمک نخست‌ وزیر را به آتش کشیدند. تظاهرات را گروهی موسوم به «مردان سیاه‌ پوش» که مطابق با این نام، لباس ‌های مشکی به تن می ‌کنند سازماندهی کردند. این گروه به آنچه فقدان عقل سلیم در ارتباط با مقررات معرفی شده برای ممانعت از شیوع کرونا می‌ خواندند، معترض هستند. آنها مردم را برای راهپیمایی مسالمت ‌آمیز با شعار «برای آزادی دانمارک» فراخواندند.

این گروه رهبر یا سخنگو ندارد و از طریق فیس‌ بوک تجمعات را سازماندهی می ‌کند. این گروه خود را غیرسیاسی معرفی و به همین دلیل برای پذیرفتن هر کسی اعلام آمادگی کرده است. در تصاویر منتشر شده، آدمکی از «مته فردریکسن» نخست‌ وزیر دانمارک به آتش کشیده شده است. این اقدام واکنش شدید چند سیاستمدار در این کشور را در پی داشته است.

رهبران دانمارک و هلند در مورد بروز جنگ داخلی هشدار داده اند.

شرایط محدودیت های کرونایی و همچنین توزیع واکسن و واکسیناسیون کُند نگرانی هایی را ایجاد کرده است  و برخی هراس دارند که نارضایتی ‌های اخیر مشاهده شده در هلند و دانمارک در دیگر شهرهای اروپا نیز تکرار شود.

اگر اتحادیه اروپا نتواند در رابطه با به پایان رسیدن ممنوعیت‌های رفت‌ و آمد و تعطیلی کافه ها در تابستان امیدواری ایجاد کند، شرایط برای دولت ها و کل اتحادیه اروپا سخت می شود.

در کل، اتحادیه اروپا نسبت به در اختیار گذاشتن واکسن های خریداری شده برای شهروندانش هم آن چنان که باید فعال نبوده است.

در انگلیس از هر 100 نفر 10.5 دوز واکسن ثبت شده است و بهترین عملکرد در میان کشورهای اتحادیه اروپا تاکنون از آن کشور کوچک مالت بوده که از هر 100 نفر 4 دوز واکسن ثبت شده است. به طور کل میانگین اتحادیه اروپا در این راستا فقط 2 دوز در هر 100 نفر بوده است.

«راسموس بچ هانسن» یک عضو یک شرکت تحلیل داده ها در این زمینه گفت: یک چالش امروز اتحادیه اروپا به طور گسترده مربوط به توزیع واکسن کروناست. در مسئله توزیع واکسن های کرونا در کشورهای اتحادیه اروپا سرعت عمل و آمادگی نهادهای مرتبط متفاوت بوده است.

ایتالیا در اولین هفته های شیوع کرونا در سال  مجبور به انتقاد از مسئله فقدان همبستگی در اتحادیه اروپا در مسئله مقابله با کرونا شده بود.

مخاطرات زیادی در هفته های آینده در اروپا وجود دارد. صحنه های مشاهده شده در روزهای اخیر در شهرهای هلند می تواند هشداری برای دولت های اروپایی باشد که دیگر خیابان های اروپا نیز ممکن است با چنین شورش هایی مواجه شود.

دولتمردان اروپایی، آشفته از شناسایی گونه‌ های جدید ویروس کرونا در تلاشند تا حتی با تهدید شرکت ‌های تولیدی واکسن فایزر آمریکایی و آسترازنکا انگلیسی، پایبندی آنها به تعهداتشان را تضمین کرده و بر وعده دور از ذهن ایمن سازی 70 درصدی جمعیت کشورهای عضو اتحادیه تا تابستان جامه عمل بپوشاند.

پس از گذشت چهار هفته از طرح واکسیناسیون سراسری کووید 19 در اتحادیه اروپا که به صورت رسمی از روز یکشنبه 27 دسامبر (7 دی ماه) آغاز شد، مشکلات لجستیکی پیش بینی نشده و دشواری ‌ها در اجرای یک برنامه تولید و توزیع روشن و هماهنگ با شرکت‌ های دارویی سبب شد تا برنامه‌ ریزی ‌های بلندپروازانه ابتدایی دولت‌ ها به فراموشی سپرده شود.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 جنگ جهانی دوم هلند جماران دانمارک ویروس کرونا سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۲۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، کارکنان معترض فرودگاه هیثرو می‌گویند اعتصاب خود را از ۱۸ اردیبهشت آغاز خواهند کرد. پیش از آنان نیز کارکنان بخش سوخت گیری فرودگاه اعلام کردند به مدت ۷۲ ساعت دست از کار خواهند کشید.
اتحادیه کارکنان فرودگاه هیثرو مقامات این فرودگاه را به بی توجهی به خواست کارکنان متهم و اعلام کردند در حالی که مدیران از پاداش‌های کلان بهره می‌برند حاضر نیستند به حد اقل نیاز‌ها و خواسته‌های کارکنان توجه کنند.
این چندمین بار در دو سال اخیر است که کارکنان هیثرو، بزرگترین فرودگاه اروپا در اعتراض به آنچه که بی توجهی به خواست کارکنان خواندند دست به اعتصاب می‌زنند.
بحران هزینه‌های زندگی در انگلیس به ویژه پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت با سرعت بیشتری رو به افزایش گذاشته است.

 

دیگر خبرها

  • جهانبخش وارد لیگ قهرمانان اروپا شد
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا