Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:40:27 GMT

تمدید تعطیلی مدارس در انگلیس بر اثر بحران کرونا

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۲۴۷۵

تمدید تعطیلی مدارس در انگلیس بر اثر بحران کرونا

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با ایراد سخنانی در مجلس عوام اعلام کرد که مدارس دست کم تا ۸ مارس (۱۸ اسفند) بازگشایی نخواهد شد. او پیشتر وعده داده بود که مراکز آموزشگاهی این کشور اواسط ماه آینده میلادی (اواخر بهمن) بازگشایی می‌شوند.

در این حد فاصله دانش‌آموزان به تعلیم از راه دور ادامه داده و جانسون وعده داد که وعده معیشتی رایگان فرزندان خانواده‌های کم بضاعت را تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت او پیشتر به دلیل کیفیت پایین سبد غذای دانش‌اموزان مورد انتقاد قرار گرفته بود.

دانش‌آموزان در انگلیس از کریسمس سال گذشته خانه نشین شده‌اند. دولت اصرار داشت که مدارس را پس از پایان تعطیلات بازگشایی کند اما ناگزیر از شیوع گونه جدید کرونا ۱۶ دی ماه قرنطینه سراسری اعلام کرد.

پیشتر وزیر بهداشت انگلیس در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای تضمینی برای بازگشایی مدارس تا پیش از تعطیلات عید پاک نداد.

در همین حال حزب کارگر از دولت می‌خواهد که در این حد فاصل کارکنان مراکز آموزشی را در اولویت دریافت واکسن قرار داده تا زمینه بازگشایی مدارس فراهم شود. «کی‌یر استارمر» رهبر حزب کارگر می‌گوید که این اقدام بخشی از تلاش های ملی برای بازگرداندن دانش آموزان به مدارس بشمار می‌رود.

این درحالیست که روند کند اجرای طرح سراسری واکسیناسیون کرونا با انتقادات گسترده‌ای روبرو شده است. دولت انگلیس در حالی وعده واکسیناسیون ۱۵ میلیون انگلیسی را تا اواسط ماه آینده میلادی داده که تاکنون به نیمی از این هدف‌گذاری هم نرسیده است.

از سویی، شمار قربانیان کرونایی در انگلیس رکورد می‌زند. بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده شمار جانباختگان دیروز از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت. به این ترتیب انگلیس بعد از آمریکا، برزیل، هند و مکزیک در رتبه پنجم در جهان بلحاظ شمار قربانیان کرونا قرار دارد.

جانسون دیروز در نشست خبری روزانه دولت حاضر شد تا درگذشت آمار بالای بیماران کرونایی در کشورش را تسلیت بگوید.  او در سخنانی که از طریق شبکه‌های تلویزیونی و فضای مجازی پخش شد با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد و گفت: غم اندوهی را که در این آمار نهفته است نمی‌توان اندازه گیری کرد.

نخست وزیر انگلیس بیان داشت؛ زمانی که از این بحران خلاص شویم اطمینان حاصل خواهیم کرد که از آنچه رخ داد درس بگیریم و خود را برای سایر بیماری‌های همه‌گیر آماده کنیم.

 دولت تصویر روشنی از چگونگی کاهش محدودیت‌های کرونایی ندارد اما جانسون امروز ابراز امیدواری کرد که در جلسه ۲۲ فوریه نقشه راه خروج از قرنطینه را تشریح خواهد کرد. 

برچسب‌ها ویروس کرونا قرنطینه بوریس جانسون انگلستان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قرنطینه بوریس جانسون ویروس کرونا قرنطینه بوریس جانسون انگلستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است

ستاد بحران زرند اعلام کرد، آموزش حضوری مدارس این شهرستان به دلیل صدور هشدار قرمز هواشناسی فردا (چهارشنبه) تعطیل است.

به گزارش ایرنا و بنا به نظر ستاد بحران با دستور فرماندار این شهرستان به اداره آموزش و پرورش به دلیل شرایط نامناسب جوی و احتمال بارندگی شدید در روز چهارشنبه مدارس مقاطع مختلف این شهرستان تعطیل است.

وی از شهروندان خواست در روزهای فردا چهارشنبه و پنجشنبه از مسافرت به مناطق کوهستانی و قرار گرفتن در مسیر رودخانه ها خودداری کندد.

همچنین ریس ستاد بحران شهرستان زرند از اعلام آمادگی تمام دستگاه های اجرایی و نهادهای خدمت رسان طی این مدت در زرند خبر داد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شدت بارندگی در سیستان و بلوچستان / مدارس ۱۱ شهرستان غیرحضوری شد کلیه مدارس هرمزگان فردا دایر خواهد بود

دیگر خبرها

  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران
  • مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند
  • تعطیلی مدارس یزد فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران)
  • تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در استان یزد
  • مدارس زرند فردا تعطیل است
  • ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه